Ďalší úder klasickým európskym automobilkám. Čínsky elektromobil porazil aj veľké mená
O čínskych automobilkách, respektíve o ich autách, sa v minulosti hovorilo ako o nekvalitných produktoch, ktoré navyše majú veľmi chabú úroveň bezpečnosti.
To už ale dávno neplatí a dokazuje to aj model BYD Atto 3. Elektromobil, ktorý nedávno vstúpil na európsky trh, prešiel crashtestom EuroNCAP, v ktorom dosiahol najvyššie skóre. Na tému upozornil portál AutoNews.
Bezpečnostné testy EuroNCAP môžu vyzerať ako skúšky simulujúce len kolízie v meste, keďže napríklad čelný náraz vozidla do statickej bariéry s plnou šírkou vozidla sa vykonáva pri rýchlosti 50 km/h.
Treba však uvedomiť, že hoci v prípade nárazu pri diaľničnej rýchlosti bez akéhokoľvek brzdenia ťa spoľahlivo neochráni azda ani ten najbezpečnejší automobil na svete, pri väčšine kolízií má vodič čas zareagovať skôr a spomaľovať aspoň niekoľko desiatok metrov pred nevyhnutným nárazom.

EuroNCAP metodika crash testov
EuroNCAP ďalej vyžaduje čelný náraz do pohyblivej bariéry s 50 % šírkou vozidla, pričom sa obe pohybujú proti sebe rýchlosťou 50 km/h. Súčasťou testu je aj bočný náraz vozidla do stojacej pevnej bariéry pri rýchlosti 32 km/h a bočný náraz deformovateľnej bariéry do dverí vodiča, ktorá sa pohybuje rýchlosťou 60 km/h a simuluje nárazy na križovatkách.
Získať v teste Euro NCAP plný počet hviezd nie je dnes problém a toto hodnotenie dostane väčšina moderných elektromobilov. Rozdiely sú ale pri čiastkových hodnoteniach, respektíve jednotlivých kategóriách, ktoré Euro NCAP hodnotí.
Čínsky elektromobil porazil aj nemecké prémiovky
Čínske autá už dávno nie sú braky, ktoré by pri prípadnej nehode nedokázali ochrániť ani len posádku vo vnútri. Dokazujú to aj čiastkové výsledky elektromobilu BYD Atto 3, ktorý celkovo získal maximálny počet 5 hviezd.
Pri ochrane dospelých pasažierov dosiahol 91 %, čím sa zaradil do tej lepšej polovice áut testovaných tento rok. Menší čínsky elektromobil tak porazil napríklad veľkú KIA EV6, alebo nesmierne populárny Volkswagen Golf, ktorý je pre BYD Atto 3 priamym spaľovacím konkurentom.
Čínsky elektromobil je bezpečnejší ako niektoré nemecké prémiovky
Atto 3 si ešte lepšie viedol v ochrane detí, pričom v tejto kategórii sa zaradil do TOP 10 áut testovaných v tomto roku. So skóre 89 % zaostáva len o 4 % za lídrom kategórie, Mercedes-Benz Citan Tourer.
O niečo horšie je už na tom v ochrane chodcov. Pri strete vozidla s človekom je BYD Atto 3 relatívne nebezpečný, dosiahol iba 69 %. Z hľadiska asistentov jazdy a technológií to tiež nie je žiadna sláva, no tu si treba uvedomiť, že Atto 3 je cenovo dostupný elektromobil a nie vlajková loď.

Auto zaostáva najmä v korigovaní rýchlosti pri adaptívnom tempomate, no udržiavanie v jazdnom pruhu funguje podľa výsledkov EuroNCAP dobre.
Európske automobilky strácajú náskok
Bezpečnosť a kvalita spracovania bola jednou z najväčších výhod a rozdielov európskych áut oproti tým čínskym. Aj tento test ale dokazuje, že čínske automobilky už tento rozdiel zmenšujú a do pár rokov sa môže pokojne stať, že autá z Číny budú lepšie a bezpečnejšie než modely od nemeckej „veľkej trojky“.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

NOVÝ PRIESKUM: Smer sa stabilizoval, Hlas ďalej klesá. Voľby by vyhrala táto strana
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom




