Ďalší úder klasickým európskym automobilkám. Čínsky elektromobil porazil aj veľké mená
O čínskych automobilkách, respektíve o ich autách, sa v minulosti hovorilo ako o nekvalitných produktoch, ktoré navyše majú veľmi chabú úroveň bezpečnosti.
To už ale dávno neplatí a dokazuje to aj model BYD Atto 3. Elektromobil, ktorý nedávno vstúpil na európsky trh, prešiel crashtestom EuroNCAP, v ktorom dosiahol najvyššie skóre. Na tému upozornil portál AutoNews.
Bezpečnostné testy EuroNCAP môžu vyzerať ako skúšky simulujúce len kolízie v meste, keďže napríklad čelný náraz vozidla do statickej bariéry s plnou šírkou vozidla sa vykonáva pri rýchlosti 50 km/h.
Treba však uvedomiť, že hoci v prípade nárazu pri diaľničnej rýchlosti bez akéhokoľvek brzdenia ťa spoľahlivo neochráni azda ani ten najbezpečnejší automobil na svete, pri väčšine kolízií má vodič čas zareagovať skôr a spomaľovať aspoň niekoľko desiatok metrov pred nevyhnutným nárazom.
EuroNCAP metodika crash testov
EuroNCAP ďalej vyžaduje čelný náraz do pohyblivej bariéry s 50 % šírkou vozidla, pričom sa obe pohybujú proti sebe rýchlosťou 50 km/h. Súčasťou testu je aj bočný náraz vozidla do stojacej pevnej bariéry pri rýchlosti 32 km/h a bočný náraz deformovateľnej bariéry do dverí vodiča, ktorá sa pohybuje rýchlosťou 60 km/h a simuluje nárazy na križovatkách.
Získať v teste Euro NCAP plný počet hviezd nie je dnes problém a toto hodnotenie dostane väčšina moderných elektromobilov. Rozdiely sú ale pri čiastkových hodnoteniach, respektíve jednotlivých kategóriách, ktoré Euro NCAP hodnotí.
Čínsky elektromobil porazil aj nemecké prémiovky
Čínske autá už dávno nie sú braky, ktoré by pri prípadnej nehode nedokázali ochrániť ani len posádku vo vnútri. Dokazujú to aj čiastkové výsledky elektromobilu BYD Atto 3, ktorý celkovo získal maximálny počet 5 hviezd.
Pri ochrane dospelých pasažierov dosiahol 91 %, čím sa zaradil do tej lepšej polovice áut testovaných tento rok. Menší čínsky elektromobil tak porazil napríklad veľkú KIA EV6, alebo nesmierne populárny Volkswagen Golf, ktorý je pre BYD Atto 3 priamym spaľovacím konkurentom.
Čínsky elektromobil je bezpečnejší ako niektoré nemecké prémiovky
Atto 3 si ešte lepšie viedol v ochrane detí, pričom v tejto kategórii sa zaradil do TOP 10 áut testovaných v tomto roku. So skóre 89 % zaostáva len o 4 % za lídrom kategórie, Mercedes-Benz Citan Tourer.
O niečo horšie je už na tom v ochrane chodcov. Pri strete vozidla s človekom je BYD Atto 3 relatívne nebezpečný, dosiahol iba 69 %. Z hľadiska asistentov jazdy a technológií to tiež nie je žiadna sláva, no tu si treba uvedomiť, že Atto 3 je cenovo dostupný elektromobil a nie vlajková loď.
Auto zaostáva najmä v korigovaní rýchlosti pri adaptívnom tempomate, no udržiavanie v jazdnom pruhu funguje podľa výsledkov EuroNCAP dobre.
Európske automobilky strácajú náskok
Bezpečnosť a kvalita spracovania bola jednou z najväčších výhod a rozdielov európskych áut oproti tým čínskym. Aj tento test ale dokazuje, že čínske automobilky už tento rozdiel zmenšujú a do pár rokov sa môže pokojne stať, že autá z Číny budú lepšie a bezpečnejšie než modely od nemeckej „veľkej trojky“.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP