Ďalší úder klasickým európskym automobilkám. Čínsky elektromobil porazil aj veľké mená
O čínskych automobilkách, respektíve o ich autách, sa v minulosti hovorilo ako o nekvalitných produktoch, ktoré navyše majú veľmi chabú úroveň bezpečnosti.
To už ale dávno neplatí a dokazuje to aj model BYD Atto 3. Elektromobil, ktorý nedávno vstúpil na európsky trh, prešiel crashtestom EuroNCAP, v ktorom dosiahol najvyššie skóre. Na tému upozornil portál AutoNews.
Bezpečnostné testy EuroNCAP môžu vyzerať ako skúšky simulujúce len kolízie v meste, keďže napríklad čelný náraz vozidla do statickej bariéry s plnou šírkou vozidla sa vykonáva pri rýchlosti 50 km/h.
Treba však uvedomiť, že hoci v prípade nárazu pri diaľničnej rýchlosti bez akéhokoľvek brzdenia ťa spoľahlivo neochráni azda ani ten najbezpečnejší automobil na svete, pri väčšine kolízií má vodič čas zareagovať skôr a spomaľovať aspoň niekoľko desiatok metrov pred nevyhnutným nárazom.
EuroNCAP metodika crash testov
EuroNCAP ďalej vyžaduje čelný náraz do pohyblivej bariéry s 50 % šírkou vozidla, pričom sa obe pohybujú proti sebe rýchlosťou 50 km/h. Súčasťou testu je aj bočný náraz vozidla do stojacej pevnej bariéry pri rýchlosti 32 km/h a bočný náraz deformovateľnej bariéry do dverí vodiča, ktorá sa pohybuje rýchlosťou 60 km/h a simuluje nárazy na križovatkách.
Získať v teste Euro NCAP plný počet hviezd nie je dnes problém a toto hodnotenie dostane väčšina moderných elektromobilov. Rozdiely sú ale pri čiastkových hodnoteniach, respektíve jednotlivých kategóriách, ktoré Euro NCAP hodnotí.
Čínsky elektromobil porazil aj nemecké prémiovky
Čínske autá už dávno nie sú braky, ktoré by pri prípadnej nehode nedokázali ochrániť ani len posádku vo vnútri. Dokazujú to aj čiastkové výsledky elektromobilu BYD Atto 3, ktorý celkovo získal maximálny počet 5 hviezd.
Pri ochrane dospelých pasažierov dosiahol 91 %, čím sa zaradil do tej lepšej polovice áut testovaných tento rok. Menší čínsky elektromobil tak porazil napríklad veľkú KIA EV6, alebo nesmierne populárny Volkswagen Golf, ktorý je pre BYD Atto 3 priamym spaľovacím konkurentom.
Čínsky elektromobil je bezpečnejší ako niektoré nemecké prémiovky
Atto 3 si ešte lepšie viedol v ochrane detí, pričom v tejto kategórii sa zaradil do TOP 10 áut testovaných v tomto roku. So skóre 89 % zaostáva len o 4 % za lídrom kategórie, Mercedes-Benz Citan Tourer.
O niečo horšie je už na tom v ochrane chodcov. Pri strete vozidla s človekom je BYD Atto 3 relatívne nebezpečný, dosiahol iba 69 %. Z hľadiska asistentov jazdy a technológií to tiež nie je žiadna sláva, no tu si treba uvedomiť, že Atto 3 je cenovo dostupný elektromobil a nie vlajková loď.
Auto zaostáva najmä v korigovaní rýchlosti pri adaptívnom tempomate, no udržiavanie v jazdnom pruhu funguje podľa výsledkov EuroNCAP dobre.
Európske automobilky strácajú náskok
Bezpečnosť a kvalita spracovania bola jednou z najväčších výhod a rozdielov európskych áut oproti tým čínskym. Aj tento test ale dokazuje, že čínske automobilky už tento rozdiel zmenšujú a do pár rokov sa môže pokojne stať, že autá z Číny budú lepšie a bezpečnejšie než modely od nemeckej „veľkej trojky“.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nemocnica pre Startitup opísala realitu krízy: Zatvárame ambulancie, prepúšťame
Izraelsko-iránsky konflikt mení mapu sveta. Ako ho čítať a čo z neho plynie pre Slovensko (ANALÝZA)
„Vytvoril som biznis, ktorý mi zarába 15 000 eur mesačne.“ Sebastian sa navždy vzdal práce v korporáte
Rusko zamiešalo karty v globálnom boji o „biele zlato“. Obsadilo jednu z najväčších zásob lítia v Európe
Štát spúšťa „porovnávač“ cien potravín: Vyskúšali sme, ako ukazuje rozdiely medzi obchodmi a regiónmi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Rusko chce ovládnuť čínsky trh s kľúčovou surovinou, Indii ponúka „oceľové srdce“
Na Slovensku môžeme závidieť. U našich susedov spustili vo vlakoch testovanie Starlinku
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Pre Teslu to už nemôže byť horšie. Na kľúčových európskych trhoch sa prepadla až o 60 %
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP