Tesla Cybertruck vzbudil veľkú pozornosť, keď sa nečakane objavil pred továrňou čínskej automobilky BYD. Video sa objavilo na sociálnej sieti X a okamžite rozprúdilo diskusiu o dôvode jeho prítomnosti v Číne, kde Tesla pôvodne neplánovala tento model predávať.

Video ukazuje Cybertruck obklopený zamestnancami továrne BYD, ktorí si auto skúmajú zblízka. Vzhľadom na biely interiér sa zdá, že ide o základnú verziu Foundation Series. Následne Cybertruck odchádza priamo do areálu továrne. Čo sa s ním tam dialo, je predmetom špekulácií, ale mnohí predpokladajú, že vozidlo bolo rozobrané do posledného detailu, aby čínski odborníci mohli získať inšpiráciu pre svoje vlastné elektromobily.

BYD, jedna z najväčších automobiliek v Číne, už má skúsenosti s produkciou elektrických vozidiel. Akýkoľvek technologický pokrok Tesly je však pre čínske automobilky nesmierne atraktívny, preto nie je prekvapením, že Cybertruck upútal ich záujem.

Prítomnosť na čínskom trhu je otázna

Hoci Tesla pôvodne oznámila, že nemá v pláne predávať Cybertruck v Číne, nové informácie naznačujú opak. Podľa čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií vozidlo splnilo energetickú homologáciu. Cybertruck je dokonca zaradený do oficiálnej databázy ministerstva, kde sú uvedené jeho technické parametre – dojazd 618 kilometrov, hmotnosť 3 104 kilogramov a tri motorizácie s výkonmi 206 kW, 222 kW a 222 kW. Spotreba elektrickej energie je 22,6 kWh na 100 kilometrov.

Prítomnosť vo vládnej databáze môže znamenať, že Tesla zvažuje možnosť vstupu na čínsky trh. Tento krok však môže byť aj čistou formalitou, ktorá má uľahčiť prípadnú budúcu expanziu. Čína je totiž nevyhnutným „bojiskom“ pre každého globálneho hráča v oblasti elektromobilov.

Tesla/Twitter/Úprava redakcie

Čínske automobilky už dlhé roky sledujú technologický vývoj svetových lídrov a Cybertruck je v tomto smere nepochybne magnetom. Aj keby Tesla nakoniec Cybertruck v Číne nepredávala, miestne firmy sa môžu inšpirovať jeho dizajnom a technológiou a vyvinúť vlastné modely pick-upov, ktoré by vyhovovali potrebám čínskeho trhu.

Prípad Cybertrucku tak poukazuje na neustálu rivalitu medzi západnými a čínskymi výrobcami, kde sa každá technická inovácia stáva cenným artiklom. Tesla možno nemala v pláne zdieľať svoje know-how, no zdá sa, že jej výtvor si svoju cestu na čínsky trh našiel, hoci len nepriamo.

Napriek všetkým špekuláciám je jasné, že Tesla Cybertruck v Číne vzbudil veľký záujem. Či sa nakoniec dostane na tamojší trh, alebo zostane len zdrojom inšpirácie pre miestnych výrobcov, ukáže až čas. Isté však je, že Cybertruck svojím nekonvenčným dizajnom a pokročilou technológiou pokračuje v pútaní pozornosti, kamkoľvek príde. A Čína, s jej veľkým dopytom po elektromobiloch, by mohla byť ďalšou kapitolou tohto unikátneho pick-upu.

Tesla Model 3 Highland je najlepší elektromobil v danej cenovej kategórii

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú