Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Mnohí experti dlhé roky označovali štúdio Pixar ako filmovú loď s najstabilnejšími finančnými výsledkami. Miliardové zisky z nezabudnuteľných rozprávkových sérií ako Toy Story, Autá či Hľadá sa Nemo štúdio Pixar vystrelili medzi najúspešnejších tvorcov súčasnosti a každá novinka od Pixaru sa zakaždým stretávala s mimoriadne silnými očakávaniami.

Nespochybniteľná pozícia kráľa rodinnej filmovej zábavy sa však od pandémie začína poriadne otriasať a okrem narastajúcej konkurencie v podobe štúdií Universal DreamWorks Animation a Sony Pictures Animation čelí Pixar v posledných rokoch aj masívnemu prepadu tržieb.

Druhý najhorší vstup v histórii

Pixar sa od svojho založenia v roku 1986 stal jedným z najvplyvnejších a najuznávanejších štúdií animovaného filmu na svete. Jeho tituly sa vždy vyznačovali početnými technickými inováciami, skvelým emocionálnym príbehom a postavami, ktoré okamžite oslovili publikum všetkých vekových kategórií.

TMDB

Príchod každého jeho filmu budil vždy veľkú pozornosť a postupne stieral zaužívané konvencie o tom, že animované tituly sú vhodné len pre detské publikum. Netrvalo dlho a bol to práve Pixar, ktorý ako prvý filmový tvorca v histórii s animovaným filmom v tržbách pokoril hranicu jednej miliardy dolárov.

Keď štúdio strávilo tri roky prepisovaním scenára pre svoj prvý film, viacerí kritizovali Disney, že hazarduje so svojou investíciou – výsledkom bol kultový Toy Story.

Podobne reagovali kritici aj v roku 2013 pri snímke Príšerky: Univerzita, ktorá bola pre Pixar v tej dobe už tretím priemerným filmom v poradí a pre ďalší rok štúdio dokonca nemalo naplánované vydanie žiadneho titulu. Slová o prehlbujúcej sa kríze sa vtedy začali v médiách opakovať čoraz častejšie.

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú