Čínsky výrobca BYD opäť udrel na správnom mieste a v správnom čase – jeho najnovší elektrický sedan Qin L EV, ktorý sa začal predávať 24. marca 2025, zaznamenal raketový štart. Za prvý týždeň predaja si tento elektrický model našlo viac než 10 000 zákazníkov.

Automobilka označila model Qin L EV za „najatraktívnejšiu voľbu pre mladých ľudí v ére inteligentného riadenia“ a čísla hovoria jasne – záujem o tento elektromobil je obrovský a nie je ťažké pochopiť prečo. Cena začína na 119 800 jüanov, čo je v prepočte približne 15 000 eur, teda výrazne menej než konkurenčný Tesla Model 3, ktorý na najväčšom elektromobilom trhu sveta štartuje na 235 500 jüanoch (asi 30 000 eur).

Čínsky zabijak Tesly

Qin L EV je porovnateľný s Modelom 3 nielen cenou, ale aj veľkosťou – má dĺžku 4 720 mm, šírku 1 880 mm a výšku 1 495 mm, zatiaľ čo rázvor dosahuje 2 820 mm. Tieto rozmery robia z Qin L plnohodnotného konkurenta v segmente stredne veľkých sedanov, čo ešte viac umocňuje jeho pozíciu ako cenovo výhodnej alternatívy.

Pokiaľ ide o technológie, nový model ponúka dve verzie batérií typu BYD Blade – 46,08 kWh a 56,64 kWh, čo zodpovedá dojazdu 470 km a 545 km podľa čínskeho testovacieho cyklu CLTC. Rýchlonabíjanie je ďalším plusom – batéria sa z 30 % na 80 % dobije len za 24 minút.

Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky.
BYD

Samozrejme, Tesla má stále výhodu v dojazde – základný Model 3 s pohonom zadnej nápravy ponúka do 634 km, verzia s predĺženým dojazdom až 713 km. No tieto modely stoja 275 500 jüanov (asi 38 000 dolárov), čo posúva BYD do úplne inej cenovej kategórie s oveľa vyššou dostupnosťou.

V interiéri sa Qin L EV môže pochváliť moderným dizajnom s 15,6-palcovou plávajúcou dotykovou obrazovkou, 12-palcovým head-up displejom priamo na skle a 8,8-palcovým prístrojovým panelom pred vodičom. Výbava obsahuje aj systém DiLink 100, hlasové ovládanie, podporu 5G, umelú inteligenciu DeepSeek a dokonca aj diaľkovo ovládané parkovanie. Nechýba ani BYD technológia God’s Eye, ktorá umožňuje autonómne funkcie ako navigácia na autopilotovi.

Najvyššie výbavové verzie dokonca ponúkajú vstavanú mini chladničku, ktorá vie aj zohrievať, čo je v tejto cenovej triede rarita. A aj keď si zvolíte túto plnú výbavu, stále sa nezmestíte cez 139 800 jüanov, čo je zhruba 17 300 eur.

Nový elektromobil BYD ide ako teplé rožky.
BYD

Úspech modelu Qin L EV prichádza v čase, keď BYD oznámilo očakávaný čistý zisk za prvý štvrťrok vo výške 8,5 až 10 miliárd jüanov, čo je medziročný nárast o 86 až 119 %. Zisk na akciu by sa mal pohybovať medzi 2,91 až 3,42 jüanu, čo je výrazný skok oproti 1,57 jüanu z minulého roka.

Nie je teda prekvapením, že aj komentátori na internete vnímajú tento krok ako dôkaz, že Tesla to bude mať na čínskom trhu čoraz ťažšie. Ako to výstižne zhrnul jeden z používateľov: „Toto je dôvod, prečo to má Tesla spočítané“.

S takýmto tempom predaja a jasnou stratégiou cenovej dostupnosti nie je vylúčené, že sa Qin L EV čoskoro objaví aj na svetových trhoch. A ak si zachová túto výbavu za podobnú cenu, konkurencia bude musieť veľmi rýchlo reagovať.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP