Čínsky elektromobil pokorí 1 000 km dojazd. Vďaka batérii drahšej než celé auto
Priniesť elektromobil s dojazdom 1 000 km na jedno nabitie teoreticky nie je až taký veľký problém. Auto stačí vybaviť dostatočne veľkou batériou, tá však stojí poriadne veľa peňazí. Elektrické NIO ET7 dostane až 150 kWh semi-solid akumulátor, ktorý je drahší ako celý bežný elektromobil rovnakej značky – NIO ET5, píše CnEvPost.
Batérie s kapacitou 150 kWh by mali byť pre elektromobily značky NIO dostupné od polovice tohto roka. Obrovskou výhodou je, že majitelia, ktorí si kúpili elektromobil tejto čínskej automobilky bez batérie, si budú môcť najväčší akumulátor prakticky ihneď prenajať, pričom do auta im ho osadí jedna z autonómnych staníc na výmenu batérie.
Prenájom tohto akumulátora však bude zrejme podstatne drahší než cena aktuálne používaných 75 kWh, respektíve 100 kWh batérií. Dôvodom je fakt, že nová 150 kWh semi-solid batéria má stáť toľko. čo nové NIO ET5.
Batéria za viac než 35 000 €
Túto informáciu potvrdil spoluzakladateľ automobilky NIO Qin Lihong na stretnutí s novinármi pred pár dňami. Základný NIO ET5 s najmenšou 75 kWh batériou stojí v Číne takmer 45 000 €. V prípade využitia služby prenájmu batérie ho zákazník kúpi za cenu 35 000 €, pričom za akumulátor platí každý mesiac okolo 133 €.
Nevieme, či je cena 150 kWh batérie rovnaká ako cena NIO ET5 s batériou alebo bez nej, každopádne nový masívny akumulátor stojí najmenej 35 000 €, čo rozhodne nie je málo. Aj z dôvodu vysokej ceny bude spočiatku batéria dostupná iba v rámci služby prenájmu BaaS (Battery as a Service), neskôr ho však automobilka bude aj predávať.
Hmotnosť a rozmery by sa nemali príliš meniť
Keďže NIO disponuje stanicami na výmenu batérií a aj 150 kWh akumulátor bude možné osadiť do rovnakých áut, ktoré fungujú so 75 kWh, respektíve 100 kWh batériami, rozmery novej batérie by mali byť rovnaké.
Vďaka semi-solid technológií má batéria podstatne vyššiu energetickú hustotu v porovnaní s bežnými batériami s tekutým elektrolytom. Výrobca akumulátora, spoločnosť Beijing WeLion New Energy Technology uvádza, že energetická hustota novej batérie je až 360 Wh/kg. Celá 150 kWh batéria by tak mohla vážiť okolo 416 kg.
Európske ceny sú podstatne vyššie
NIO už svoje elektromobily ponúka aj v Európe a koncom minulého roka sme sa dozvedeli ceny na vybraných trhoch. Najvýhodnejšie ceny dostali zákazníci na nemeckom trhu, kde si môžu menši sedan NIO ET5 kúpiť bez batérie už od 49 900 €. Väčší sedan NIO ET7 začína na sume 69 900 € a SUV EL7 stojí 73 900 € bez batérie.
NIO totiž ponúka služby BaaS (Battery as a Service), kedy si zákazník akumulátor prenajíma za mesačný poplatok. Prenájom menšej 75 kWh batérie stojí 169 € mesačne a väčšia 100 kWh batéria stojí 289 € mesačne. Výhodou tejto služby je, že si zákazník môže každý mesiac vybrať, akú veľkú batériu si chce prenajať.
Ak by ale niekto túžil po vlastnej batérii, môže si ju kúpiť za 12 000 €, respektíve 21 000 € pri väčšom 100 kWh akumulátore. Výhodou predplatného je ale fakt, že zákazníka nemusí trápiť degradácia či prípadné poškodenia.
Absolútne najdrahším európskym trhom je Dánsko, kde sa dvojica luxusnejších modelov predáva o viac ako 20 000 € drahšie v porovnaní s Nemeckom. V porovnaní s domácim čínskym trhom sú dánske ceny takmer dvakrát drahšie. V Číne sa totiž sedan ET7 predáva za 53 000 € bez batérie, v Dánsku je to až 92 000 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Zápasník Conor McGregor odstúpil z prezidentskej kampane v Írsku. Prieskumy ukázali, že by prehral na plnej čiare
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Vlastný vchod, bar, sedenie a nerušený výhľad: Organizátori vypredaného koncertu Dara Doma predstavili exkluzívne lístky, vďaka ktorým sa budeš cítiť ako VIP
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP