Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Čínsky výrobca elektromobilov Leapmotor opäť rozvíril vody trhu. Na domácom trhu oficiálne predstavil nový sedan B01 za štartovaciu cenu iba 89 800 jüanov, čo predstavuje približne 10 700 eur. Tento model, druhý z radu B po nedávno predstavenom SUV B10, cieli na masový predaj v segmente stredne veľkých elektrických vozidiel, kde konkurencia rastie z týždňa na týždeň.
Cena modelu bola pôvodne oznámená na úrovni približne 12 600 eur počas predpredaja koncom júna, no pri oficiálnom uvedení došlo k výraznému zníženiu o viac než 15 %. Základná verzia, nazývaná 430 Comfort Edition, ponúka CLTC dojazd 430 kilometrov a v predpredaji ešte nebola dostupná. V tom čase boli k dispozícii iba modely s dojazdom 550 a 650 kilometrov. Téme sa venoval portál Electrive.
Technické parametre a výbava
Zákazníci si môžu vybrať zo šiestich verzií modelu B01. Všetky verzie využívajú batérie typu LFP (lítium-železo-fosfát), ktoré sú známe svojou stabilitou a dlhou životnosťou. Základná verzia disponuje batériou s kapacitou 43,9 kWh, výkonom 100 kW, maximálnou rýchlosťou 150 km/h a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy.
Stredné verzie s dojazdom 550 km sú vybavené batériami s kapacitou 56,2 kWh, zatiaľ čo špičkové varianty ponúkajú dojazd až 650 km s batériou 67,1 kWh. Zákazníci si môžu vybrať z troch typov zadných elektromotorov s výkonom 100 kW, 132 kW alebo 160 kW. Najvýkonnejšia verzia dosahuje krútiaci moment 240 Nm a akceleráciu na stovku za 6,4 sekundy.
Zaujímavým prvkom je dostupnosť dvoch verzií s technológiou LiDAR, ktorá umožňuje pokročilé funkcie asistencie pri jazde, ako napríklad highway pilot assist, commuting pilot assist či memory parking v garážach a nákupných centrách. Rýchle nabíjanie je jeho ďalšou prednosťou, batéria sa z 30 na 80 % nabije približne za 18 minút.
Priestor, dizajn a európske ambície
Z hľadiska rozmerov je B01 priestranný sedan s dĺžkou 4,77 m, šírkou 1,88 m, výškou 1,49 m a rázvorom 2,74 m. Tieto parametre ho zaradzujú mierne nad rozmery Tesly Model 3, čo sľubuje dostatok vnútorného priestoru a komfortu pre posádku.
Otázkou zostáva, či sa B01 dostane na európsky trh. Koncern Stellantis, ktorý vlastní značky ako Fiat, Opel či Peugeot, získal v roku 2023 dvadsaťpercentný podiel v spoločnosti Leapmotor a vytvoril spoločný podnik na rozšírenie portfólia značky do Európy a ďalších regiónov. V súčasnosti sú v Európe dostupné modely T03 (mestské auto) a C10 (SUV), pričom čoskoro pribudne aj kompaktný B10.
Ak sa B01 dostane na európsky trh, môže spôsobiť výrazný rozruch v segmente stredne veľkých elektrických sedanov. Kombinácia priaznivej ceny, solídneho dojazdu, moderných technológií a atraktívneho dizajnu predstavuje silný recept na úspech, najmä v čase, keď zákazníci čoraz viac zvažujú pomer ceny a úžitkovej hodnoty pri prechode na elektromobilitu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
Kúpiš si auto, no nie celý výkon. Volkswagen spustil trend, ktorý nahneval tisíce vodičov
Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Obľúbený zelený nápoj dokáže blokovať rakovinové bunky, tvrdí uznávaný lekár. Zvyšuje tiež účinok liečby
Sestra zmiznutého novinára Paľa Rýpala sa nevzdáva nádeje. S bratom sa chce dôstojne rozlúčiť (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)
Koniec neobmedzených bufetov? Dovolenkový raj chce obmedziť all-inclusive. Ročne vyhodí 23 miliónov ton jedla
Zabudni na drahé filtre: Obyčajná kuchynská metóda odstráni až 90 % nebezpečných mikroplastov z vody
Veľký výpadok v Bratislave: Na hlavných križovatkách zavládol chaos
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Kúpiš si auto, no nie celý výkon. Volkswagen spustil trend, ktorý nahneval tisíce vodičov
- Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
- Schladí dom v lete, vykúri v zime a nabije auto. Mitsubishi stvorilo energetické zariadenie budúcnosti
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
-
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Kúpiš si auto, no nie celý výkon. Volkswagen spustil trend, ktorý nahneval tisíce vodičov
- Schladí dom v lete, vykúri v zime a nabije auto. Mitsubishi stvorilo energetické zariadenie budúcnosti
- BMW vyriešilo večný problém elektromobilov. Do novej technológie naleje 10 miliónov eur
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
-
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
Najväčší dovozca energií sa zmenil na vývozcu a láme rekordy. Mocnosť mení globálny trh s pohonnými hmotami
Pre rýchly vstup do EÚ urobia nemožné. Tento štát chce mať ministerstvo riadené umelou inteligenciou
Jediná krajina produkuje viac plastu než šesť ďalších dokopy. Zverejnili „rebríček hanby“
Slovenské weby strácajú návštevníkov. Google AI prehľady menia spôsob, ako hľadáš informácie
Postavia jadrové elektrárne, vysokorýchlostnú železnicu a predbehnú Slovensko. Ázia má nového tigra
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP