Čínska ofenzíva v EÚ: Ďalšia značka prinesie 3 superlacné elektromobily
Automobilka BYD je vo svete už pomerne známa, no svoju európsku expanziu naplno rozbieha až teraz.
Spoločnosť na starý kontinent prinesie hneď tri nové modely, ktoré majú na domácom čínskom trhu veľmi zaujímavé cenovky. Na tému upozornil portál The Driven.
Absolútnu premiéru v Európe už v BYD oslávili minulý rok. Prvý trh, kde sa usadila, nie je žiadnym prekvapením a je ním Nórsko, mekka elektromobility. Na tamojšom trhu začala svoje pôsobenie s modelom BYD Tang, ktoré je luxusným sedemmiestnym SUV.
Dobývanie európskeho trhu teraz pokračuje ďalej a ako uviedla spoločnosť, fanúšikovia elektromobility sa na prvé modely môžu tešiť ešte do konca tohto roka.
Tri elektromobily so zaujímavými cenami
Spočiatku sa automobilka zameria na tie najzaujímavejšie trhy, ktorými je oblasť Beneluxu, ako aj zvyšné severské krajiny. Okrem sedemmiestneho SUV Tang začne v Európe predávať aj sedan Han či menší elektrický crossover Atto 3.

Práve tretí spomenutý model môže byť absolútnym predajným trhákom, nakoľko tento elektromobil sa na domácom trhu predáva pod názvom Yuan Plus a ponúka nie len zaujímavé parametre, ale ešte zaujímavejšiu cenu.
Ako píše InsideEVs, Yuan Plus sa v Číne predáva od zhruba 23 000 € za verziu s 50 kWh batériou a 24 500 € za verziu so 60 kWh batériou. Odhadovaný dojazd podľa WLTP cyklu je pritom 320 km, respektíve 420 km pre drahšiu verziu.

Elektromotor dosahuje výkon 150 kW a auto sa nabije z 20 % na 80 % za 30 minút. Vzhľadom na cenu, ktorá by aj u nás teoreticky mohla podliezť sumu 25 000 €, ide o bezkonkurenčnú voľbu.
Na oficiálne európske ceny si ale ešte počkáme. Po pripočítaní DPH, dovozu a ďalších nákladov sa cena ešte poriadne zvýši, otázka však zostáva, o koľko presne.
Špičkové batérie, ktoré odoberá aj Tesla
Takzvané „Blade“ batérie spoločnosti BYD odkupujú aj ostatní výrobcovia. Vyznačujú sa pomerne unikátnym zložením LFP (lítium-železo-fosfát) a zmenou oproti bežným batériám je aj ich usporiadanie.
Skladajú sa priamo z článkov, čím sa výrazne znižuje objem a hmotnosť jednotky. Pri batériách v elektromobiloch sa totiž bežne používajú články v kombinácii so segmentovanými modulmi. BYD Blade spomínané moduly nepoužíva.

Okrem toho je pridanou hodnotou aj vyššia bezpečnosť v prípade nehody. Batériu bude tiež možné veľmi rýchlo nabíjať. Z 30 na 80 % trvá nabitie len 25 minút a 10-minútové nabíjanie stačí na dojazd 135 km.
Tieto batérie využíva aj Tesla a ponúka ich dokonca aj základný Model Y, ktorý sa nedávno začala predávať aj v Európe.
Verzia s týmito batériami však mierne zaostáva za európskymi Modelmi Y, čo nám priblížil aj odborník na Tesly Jaroslav Kapšo:
Doteraz Tesla ponúkala v Európe len verzie Long Range a Performance, ktoré už mali naši klienti možnosť vyskúšať počas testovacích jázd a prenájmov. Teraz prichádza čínska verzia za výrazne lepšiu cenu, aj keď, samozrejme, s niekoľkými obmedzeniami oproti vyšším konfiguráciám. Z tých podstatných spomeniem maximálny nabíjací výkon 170 kW oproti 250 kW a pohon len zadnej nápravy.
Veľmi pravdepodobne za to vďačí čínskym Blade batériám. Tí, ktorí čakajú na berlínsku, si ale asi ešte budú musieť počkať. Podľa vyjadrenia zdrojov z Tesly budú prvé várky vyrobené v Číne. Väčšinu berlínskej produkcie zatiaľ ešte stále tvoria Modely Y Performance.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
