Ak chcú čínske elektromobily na našom trhu konkurovať tradičným automobilkám, jediný spôsob je výrazne ich podliezť cenou. Práve o to sa teraz pokúša čínsky výrobca BYD, ktorý spustil predobjednávky sedanu Seal. Ako upozornil web InsideEVs, priamy konkurent Modelu 3 začína na domácom trhu s cenou od 30 000 €.

BYD Seal pritom nie je žiaden podpriemerný, či nanajvýš priemerný elektromobil. Priamy konkurent, či dokonca klon Tesly ponúka naozaj solídne parametre minimálne čo sa týka dojazdu a nabíjania.

Základná verzia už od 30 000 €

Najväčším lákadlom BYD Seal je rozhodne cenovka. V tomto prípade sa ale bavíme o cenách pre domáci čínsky trh a po príchode do Európy bude stáť elektrický sedan o čosi viac. Do Európy príde najprv do Nórska.

BYD

7-miestne elektrické SUV BYD Tang tu začína na sume až 58 000 €, no elektrický sedan Seal by mal byť podstatne lacnejší aj v Európe. Základný model s dojazdom 550 km podľa čínskej normy CLTC začína na domácom trhu v prepočte za 29 870 €, píše CnEVpost.

Automobilka pritom ponúka viacero výkonnostných, pohonných aj „dojazdových“ verzií, ktoré sa teda líšia veľkosťou batérie. Ceny sú udávané po prepočte na eurá a tiež po aplikovaní dotácií v Číne:

BYD Seal špecifikácie:

  • Standard Range, RWD Elite:
    Cena: 29 870 €
    CLTC dojazd: 550 km
    Odhadovaná kapacita batérie: 61,5 kWh
    Systémový výkon: 150 kW
    DC nabíjanie: 110 kW – 30-80% SOC za 30 minút
  • Standard Range RWD Premium:
    Cena: 31 610 €
    CLTC dojazd: 550 km
    Odhadovaná kapacita batérie: 61,5 kWh
    Systémový výkon: 150 kW
    DC nabíjanie: 110 kW – 30-80% SOC za 30 minút
  • Long Range RWD:
    Cena: 36 770 €
    CLTC dojazd: 700 km
    Odhadovaná kapacita batérie: 82,5 kWh
    Systémový výkon: 230 kW
    DC nabíjanie: 150 kW – 30-80% SOC za 30 minút
  • Long Range AWD Performance:
    Cena: 40 550 €
    CLTC dojazd: 650 km
    Odhadovaná kapacita batérie: 82,5 kWh
    Zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,8 sekundy
    Systémový výkon: 390 kW
    DC nabíjanie: 150 kW – 30-80% SOC za 30 minút
Batéria súčasťou rámu

BYD sa už v minulosti pýšilo tým, že svoje batérie dokáže vyrábať v cene 55 € za 1 kWh, vďaka čomu môžu byť elektromobily tejto značky cenovo dostupné.

Takzvané „Blade“ batérie sú v mnohých ohľadoch revolučné. Vyznačujú sa pomerne unikátnym zložením LFP (lítium-železo-fosfát) a zmenou oproti súčasným a bežne používaným batériám v elektromobiloch je aj ich usporiadanie.

Skladajú sa priamo z článkov, čím sa výrazne znižuje objem a hmotnosť jednotky. Pri batériách v elektromobiloch sa totiž bežne používajú články a segmentované moduly, pri BYD sa spomínané moduly nenachádzajú.

Okrem toho je pridanou hodnotou aj vyššia bezpečnosť v prípade dopravnej nehody. Batériu bude tiež možné veľmi rýchlo nabíjať. Z 30 na 80 % trvá nabitie len 25 minút a 10 minútové nabíjanie stačí na dojazd 135 km. Po bezpečnostnej stránke si ale nedávno elektromobil BYD s Blade batériou neurobil najlepšie meno. Batéria sa totiž chytila horieť dva dni po absolvovaní crash testu.

22-tisíc kusov za 7 hodín

O tom, že BYD Seal má naozaj potenciál a bude pre Teslu Model 3 veľkým konkurentom, svedčí aj záujem o elektromobil. Už za 7 hodín od spustenia predobjednávok si ho rezervovalo viac než 22 000 zákazníkov.

BYD

Len pre porovnanie, Tesla Model 3 s podobným dojazdom je v Číne drahšia o takmer 9 400 €. V tomto prípade ma BYD Seal skutočné „eso v rukáve“. Nás ale bude zaujímať cenovka na európskom trhu po tom, čo naň nový elektrický sedan z Číny vstúpi.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP