Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Čínska vlaková doprava je vo svete preslávená nielen svojou dochvíľnosťou, ale tiež rýchlosťou, ktorej sa zahraničné železnice nevyrovnajú. Po prvom levitujúcom vlaku z roku 2002 sa teraz krajina vyšvihla a vyvinula vlastný „maglev“, ktorý ohromil extrémnou rýchlosťou. Čína vytvorila najrýchlejší vlak sveta, ktorý výrazne skráti cestu medzi dvoma najvýznamnejšími mestami krajiny až o 2 hodiny.

Sieť železníc v čínskych veľkomestách predstavuje najrýchlejšiu vlakovú dopravu na svete, ktorá sa pýši nielen ohromnou rýchlosťou, ale aj modernými technológiami. Zabudnime na klasické koľajnice, v Číne sa totiž vlaky vznášajú nad koľajou vďaka magnetickej levitácii. S pomocou tejto dopravy mohla krajina vytvoriť najrýchlejší vlakový prepravný systém vôbec, no teraz sa môže pýšiť ďalším prírastkom.

Čína povýšila vlakovú dopravu na novú úroveň

Inžinieri z celej krajiny pracovali 3 roky na vlaku maglev, ktorý však tentokrát pochádza iba z ich vlastnej produkcie. Na predošlom systéme, ktorý Čína spustila v Šanghaji ešte v roku 2002, sa podieľali aj nemecké spoločnosti. Najnovší počin čínskych železníc však dokázal, že vlak môže doslova „lietať“ po trati, aby tak dopravil cestujúcich do cieľa o niekoľko hodín skôr. Podľa informácií portálu Futurism dokáže tento vlak vďaka magnetickej levitácii dosiahnuť maximálnu rýchlosť neuveriteľných 600 km/h.

Nenechaj si ujsť
Veľká Británia naznačila budúcnosť dopravy. Jej vodíkové vlaky môžu jazdiť aj po starých tratiach

Tým prekonáva doterajší maglev v Šanghaji o celých 170 km/h. Vďaka tejto ohromnej rýchlosti bude môcť prepraviť cestujúcich medzi Šanghajom a Pekingom už za 3 a pol hodiny, teda o 2 hodiny rýchlejšie ako doteraz. Prototyp vlaku vyvinutý spoločnosťou China Railway Rolling Stock Corporation bude pred spustením v ostrej prevádzke testovaný, aby sa vychytali všetky nedostatky. Jeho výroba je potom naplánovaná na rok 2021. Ešte rýchlejší vlak ukázalo v roku 2016 Japonsko, keď jeho maglev dokázal na experimentálnej trati dosiahnuť rýchlosť 603 km/h, avšak stále sa nedostal do komerčného využitia, informuje Daily Mail.

Japonsko ale aktuálne buduje trať medzi mestami Tokyo a Nagoya, po ktorej bude môcť jeho ďalší maglev jazdiť rýchlosťou 505 km/h a jej otvorenie je naplánované v roku 2027, informoval The Verge. Dovtedy by tak Čína mohla začať využívať najrýchlejší vlak sveta a prepravovať ľudí omnoho rýchlejšie ako ostatné železnice sveta. Do budúcnosti si však pripravuje ešte odvážnejší projekt, vlak, ktorý by mohol ísť rýchlosťou 1 200 km/h. K tomu mu má dopomôcť vákuový tunel a magnetická levitácia, čím by sa systém podobal na Hyperloop Elona Muska.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú