Čína dala facku elektromobilite. Automobilky robia umelé predaje, autá pritom hnijú na parkovisku
Už niekoľkokrát sme ťa informovali o tom, že čínske automobilky sú pred tými európskymi z hľadiska elektromobility ďaleko vpred. Je to aj vďaka tomu, že štát týmto smerom dotuje predaj aj výrobu elektromobilov, no vysoké predajné čísla niektorých popredných výrobcov nemusia byť úplne legitímne. Ako upozornil InsideEVs, dronové zábery odhalili tisíce nových elektromobilov na značkách odstavených na parkovisku, kde na ne sadá prach a zarastajú trávou.
Za celým problémom s hnijúcimi elektromobilmi na čínskych odstavných plochách má na svedomí tamojšia vláda a jej forma podpory podnikateľov. Aby tamojšie automobilky dostali dotácie a rôzne úľavy na výrobu elektromobilov, musia jednoducho predať určitý počet vozidiel.

Vláda sleduje predaje podobným spôsobom ako u nás a vlastne aj všade inde vo svete. Akonáhle sa auto prihlási na značky, považuje sa za predané. V Číne však nikoho viac nezaujíma, kto si to auto kúpil, na koho je písané a či reálne aj niekde jazdí.
Je to paradox, že práve v krajine, kde výška dotácií a úľav závisí predovšetkým od predajov, nikto nekontroluje, či výrobcovia v tomto smere nepodvádzajú. No a oni podvádzajú, a nie málo.
Ekologická facka pre elektromobilitu
Video ukazuje odstavnú plochu plnú bielych elektromobilov značky BYD. Ako odhaľujú aj kamerové zábery zo zeme, všetky vozidlá majú evidenčné tabuľky, vďaka čomu ich výrobcovia môžu evidovať ako predané. Tieto autá sú pritom úplne nové, vo vnútri majú ešte fólie a najazdených nemajú ani 50 km.
Ako vysvetľuje youtuber serpentza vo svojom videu, ide o elektromobily značky BYD s rokom výroby 2021. Autá teda doslova hnijú na parkovisku zhruba dva roky. Okrem elektromobilov značky BYD sa tu nachádzajú aj autá koncernu Geely či automobilky Neta.
Automobilkám sa teda z finančného hľadiska viac oplatí vyrobiť elektromobil a vôbec ho reálne nepredať, nakoľko zo štátnych dotácií majú zrejme väčší zisk.
Ako podotýka InsideEVs, niektoré zábery sú však staré aj dva roky. Je teda otázne, či je stav týchto „cintorínov“ rovnaký aj dnes, alebo či tamojšia vláda podnikla kroky voči takémuto nekalému správaniu výrobcov elektromobilov.

Youtuber sa totiž obáva, že príbeh elektrických áut v Číne dopadne rovnako ako príbeh zdieľaných bicyklov. Na túto službu boli takisto v roku 2017 dostupné štedré dotácie a úľavy od vlády. Množstvo ľudí preto začalo v segmente zdieľaných bicyklov podnikať. O rok neskôr však ponuka prevýšila dopyt, firmy nedokázali plniť limity na to, aby dostávali úľavy a tak mnohé z nich skrachovali. Výsledkom boli hromadné pohrebiská bicyklov, ktoré už nikdy nikto nevyužije.
Elektromobilita v Číne ale týmto pádom stráca akýkoľvek ekologický význam a tisíce nepoužívaných „hnijúcich“ elektromobilov na parkovisku dáva elektromobilite totálnu facku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Novú reformu pocítia tisíce rodín: Jeden z príspevkov stúpne na 1 010 eur. Pellegrini podpísal zmeny

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori

Na Európu sa rúti bombogenéza: Meteoexperti varujú pred hlbokou tlakovou nížou, vietor dosahuje až 200 km/h
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Novú reformu pocítia tisíce rodín: Jeden z príspevkov stúpne na 1 010 eur. Pellegrini podpísal zmeny

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori

