Čína dala facku elektromobilite. Automobilky robia umelé predaje, autá pritom hnijú na parkovisku
Už niekoľkokrát sme ťa informovali o tom, že čínske automobilky sú pred tými európskymi z hľadiska elektromobility ďaleko vpred. Je to aj vďaka tomu, že štát týmto smerom dotuje predaj aj výrobu elektromobilov, no vysoké predajné čísla niektorých popredných výrobcov nemusia byť úplne legitímne. Ako upozornil InsideEVs, dronové zábery odhalili tisíce nových elektromobilov na značkách odstavených na parkovisku, kde na ne sadá prach a zarastajú trávou.
Za celým problémom s hnijúcimi elektromobilmi na čínskych odstavných plochách má na svedomí tamojšia vláda a jej forma podpory podnikateľov. Aby tamojšie automobilky dostali dotácie a rôzne úľavy na výrobu elektromobilov, musia jednoducho predať určitý počet vozidiel.
Vláda sleduje predaje podobným spôsobom ako u nás a vlastne aj všade inde vo svete. Akonáhle sa auto prihlási na značky, považuje sa za predané. V Číne však nikoho viac nezaujíma, kto si to auto kúpil, na koho je písané a či reálne aj niekde jazdí.
Je to paradox, že práve v krajine, kde výška dotácií a úľav závisí predovšetkým od predajov, nikto nekontroluje, či výrobcovia v tomto smere nepodvádzajú. No a oni podvádzajú, a nie málo.
Ekologická facka pre elektromobilitu
Video ukazuje odstavnú plochu plnú bielych elektromobilov značky BYD. Ako odhaľujú aj kamerové zábery zo zeme, všetky vozidlá majú evidenčné tabuľky, vďaka čomu ich výrobcovia môžu evidovať ako predané. Tieto autá sú pritom úplne nové, vo vnútri majú ešte fólie a najazdených nemajú ani 50 km.
Ako vysvetľuje youtuber serpentza vo svojom videu, ide o elektromobily značky BYD s rokom výroby 2021. Autá teda doslova hnijú na parkovisku zhruba dva roky. Okrem elektromobilov značky BYD sa tu nachádzajú aj autá koncernu Geely či automobilky Neta.
Automobilkám sa teda z finančného hľadiska viac oplatí vyrobiť elektromobil a vôbec ho reálne nepredať, nakoľko zo štátnych dotácií majú zrejme väčší zisk.
Ako podotýka InsideEVs, niektoré zábery sú však staré aj dva roky. Je teda otázne, či je stav týchto „cintorínov“ rovnaký aj dnes, alebo či tamojšia vláda podnikla kroky voči takémuto nekalému správaniu výrobcov elektromobilov.
Youtuber sa totiž obáva, že príbeh elektrických áut v Číne dopadne rovnako ako príbeh zdieľaných bicyklov. Na túto službu boli takisto v roku 2017 dostupné štedré dotácie a úľavy od vlády. Množstvo ľudí preto začalo v segmente zdieľaných bicyklov podnikať. O rok neskôr však ponuka prevýšila dopyt, firmy nedokázali plniť limity na to, aby dostávali úľavy a tak mnohé z nich skrachovali. Výsledkom boli hromadné pohrebiská bicyklov, ktoré už nikdy nikto nevyužije.
Elektromobilita v Číne ale týmto pádom stráca akýkoľvek ekologický význam a tisíce nepoužívaných „hnijúcich“ elektromobilov na parkovisku dáva elektromobilite totálnu facku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Spaľováky ešte nekončia. EÚ chystá „palivo budúcnosti“, Slováci však riskujú poškodenie motora
Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensku je nelegálna. Známa látka predlžuje život buniek o 57 % a spomaľuje starnutie, zistili vedci
Warren Buffett: Najlepší investor všetkých čias odhaľuje jednoduché pravidlá, ako zbohatnúť
Z Markízy až na ministerstvo kultúry. Rezort Martiny Šimkovičovej čelí podozreniam z rodinkárstva
Hygienici varujú: Tieto populárne letné lokality skrývajú zdravotné riziká (NOVÝ ZOZNAM)
Vlaky bez vlakvedúceho: Od augusta budeš potrebovať lístok ešte pred nástupom, inak riskuješ pokutu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
AKTUÁLNE: Prísna regulácia EÚ má prvé obete. Meta zakáže politické reklamy na svojich platformách
Internet Starlinku zrazu prestal fungovať. Tisíce ľudí po celom svete zažili rozsiahly globálny výpadok
Nový model Teslu ich nezachránil. Elon Musk má dôvod na obavy, jeho automobilka upadá
Airbus získal obrovskú objednávku od Avolonu. Dodá 90 lietadiel a ďalšie môžu pribudnúť
Japonci prišli s prelomovým genetickým objavom, pomôže ľudom Downov syndróm
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP