Toyota je niekoľko rokov najväčšou automobilkou sveta. Na svojom konte má niekoľko modelov, ktoré v daných kategóriách dominujú ako najpredávanejšie vozidlá v histórii, no s nástupom elektromobility môže nastať zlom. Už sa zdalo, že japonská automobilka zaspala a progres ostatných výrobcov nedokáže dobehnúť. Ako však informuje TopGear, vedenie spoločnosti predstavilo plán, ktorým zabojuje o udržanie postu svetovej jednotky aj po prechode na elektromobily.

Tlaky zo strany akcionárov na vedenie Toyoty zrejme prinášajú ovocie. Japonský výrobca áut tvrdo omietal, že elektromobilita je jedinou cestou do budúcna a na vývoj batériových elektromobilov v porovnaní s ostatnými automobilkami doslova kašľal. Nieže by sme zatiaľ nemali na trhu žiadnu elektrickú Toyotu, no v čase, kedy niektorí výrobcovia majú pomaly 10 čisto elektrických modelov, má Toyota iba jeden, a aj ten trpí množstvom nedostatkov.

Nové plány automobilky ale odhaľujú, kam bude najväčší svetový producent áut smerovať v nasledujúcich rokoch. Ak dodrží všetky sľuby a predsavzatia, rozhodne si môže post najväčšej svetovej automobilky udržať aj po širšej adaptácii elektromobilov.

Batérie s rekordným dojazdom

Japonská automobilka uviedla, že jej cieľom je uviesť na trh batérie novej generácie od roku 2026, ktoré ponúknu dlhší dojazd a rýchlejšie nabíjacie časy. Doba nabíjania, jedna z hlavných nevýhod elektrických vozidiel, sa skráti na 10 minút alebo menej.

Ďalej automobilka pracuje na vývoji hromadnej komerčnej výroby polovodičových batérií, ktorú chce spustiť v rokoch 2027 – 2028. Toyota to oznámila deň pred výročným stretnutím akcionárov, kde sa bude skúmať stratégia a riadenie. Ide o doteraz najúplnejšie odhalenie stratégie Toyoty, ktorá na rýchlo rastúcom trhu s elektrickými vozidlami zaostáva za súpermi.

Toyota

Automobilka plánuje vyrábať vozidlá s efektívnejšou bipolárnou LFP batériou, ktorá bude mať dojazd 1 000 km. Značka, ktorá postaví prvý elektromobil na tejto novej platforme, by mala byť Lexus, píše InsideEVs.

Tu ale ambície Toyoty nekončia, nakoľko po roku 2028 by sa mali objaviť ešte lepšie batérie vlastnej produkcie, ktoré elektromobilom zabezpečia dojazd okolo 1 450 km.

Okrem toho automobilka nasadí do výroby áut technológie, ktoré svet „obkukal“ od Tesly. Jedná sa o takzvaný „Gigacasting“, čiže odlievanie alebo lisovanie celých zložitých dielov karosérie miesto ich zvárania a nitovania.

Stále sa držia aj vodíka

Zatiaľ čo väčšina automobiliek a expertov sa zhoduje, že budúcnosť sú elektromobily, nie všetci súhlasia. Silným príkladom je Toyota, ktorá sa na rozdiel od európskych výrobcov aj v posledných rokoch odmietala sústrediť len na elektromobily.

Toyota (Úprava redakcie)

Tento prístup vedenia najväčšej svetovej automobilky vyvrcholil v januári tohto roku, kedy z pozície šéfa spoločnosti odstúpil vnuk zakladateľa Toyoty Akio Toyoda. Ten v minulosti neraz kritizoval prístup ostatných výrobcov, ktorí sa rozhodli sústrediť výhradne na elektromobilitu.

Jeho skeptický pohľad na batériové autá spoločnosť dostal do nemilej pozície, no zároveň stál za jedným z jej najdôležitejších technologických pokrokov. Toyota totiž konečne disponuje pouziteľným motorom spaľujúcim vodík a tvrdí, že môže ísť o prvú reálnu alternatívu k elektromobilom. Nový agregát prináša niekoľko výhod, no nesmieme si nasadiť rúžové okuliare.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú