Čínsky BYD predstavil svoju najnovšiu vlajkovú loď medzi SUV. Ide o plug-in hybrid Denza N9, ktorý v Číne vstupuje na trh s cenovým rozpätím od 389 800 do 449 800 jüanov, teda približne 52 000 až 61 000 eur. K dispozícii je v dvoch výbavových verziách a okrem luxusného spracovania prináša aj technológie, ktoré doposiaľ poznáme skôr z futuristických konceptov než z bežnej premávky. Na tento počin upozornil portál CarNewsChina.

Výnimočné vozidlo

Denza N9 je prvým SUV vybaveným technológiou e3 „Yisanfang“ od BYD, ktorá umožňuje napríklad krabí pohyb, tankové otáčanie na mieste a stabilitu pri defekte pneumatiky až pri rýchlosti 180 km/h. Exteriér si zákazníci môžu prispôsobiť výberom zo štyroch farebných prevedení – čiernej, striebornej, sivej a zelenej.

Vozidlo je postavené na platforme e-Platform 3.0 a jeho rozmery sú 5 258 mm na dĺžku, 2 030 mm na šírku a 1 830 mm na výšku, s rázvorom kolies 3 125 mm. Nad hlavami pasažierov sa rozprestiera panoramatická strecha s plochou 3,2 m², ktorá zasahuje cez všetky tri rady sedadiel.

O pohon sa stará trojmotorová sústava – predný AC asynchrónny motor s výkonom 200 kW (268 koní) a krútiacim momentom 315 Nm, zatiaľ čo zadné kolesá sú poháňané dvoma permanentnými magnetickými synchrónnymi motormi s výkonom 240 kW (322 koní) a 360 Nm.

BYD nové SUV
Denza

Celý systém je doplnený o 2,0-litrový preplňovaný spaľovací motor s výkonom 152 kW (204 koní) a krútiacim momentom 325 Nm a o 46,9 kWh batériu typu Blade. Výsledkom je čisto elektrický dojazd 202 km podľa CLTC a kombinovaný dojazd až 1 302 km. Z 0 na 100 km/h sa auto rozbehne za 3,9 sekundy, kombinovaná spotreba podľa NEDC je 6,3 litra na 100 km. Pri rýchlom nabíjaní sa batéria nabije z 30 % na 80 % za 19 minút.

Asistenti ako zo sci-fi

Vo výbave asistencie vodiča zaujme systém “God’s Eye” B, teda DiPilot 300. Je podporený 128-lineovým lidarom, piatimi radarovými senzormi, 12 ultrazvukovými senzormi a 14 kamerami. Vďaka tomu zvládne automatické parkovanie vo viacerých smeroch, diaľkové ovládanie parkovania, núdzové udržiavanie v jazdnom pruhu, monitorovanie mŕtveho uhla a autonómne brzdenie pri nočnej jazde až do rýchlosti 110 km/h.

V interéri záujme predný kokpit vybavený 17,3-palcovou 2.5K centrálnou obrazovkou, 13,2-palcovým displejom pred spolujazdcom a 50-palcovým AR head-up displejom. Vyššia výbava pridáva aj 13,2-palcový digitálny prístrojový panel. Zvukový systém Devialet má až 26 reproduktorov, na palube je aj stropná 17,3-palcová obrazovka pre pasažierov vzadu, mobilné ovládanie, hlasový AI asistent a dokonca Karaoke režim.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP