Čínska automobilka BYD, známa svojimi inovatívnymi riešeniami v oblasti elektromobility, práve prebrala plnú kontrolu nad spoločnosťou Denza, ktorá bola doteraz spoločným podnikom s Mercedes-Benz. Toto rozhodnutie prichádza v čase, keď zahraničné automobilky na čínskom trhu čoraz viac ustupujú, čo signalizuje zmenu v globálnej automobilovej scéne.

Prečo je to dôležité?

BYD, ktorá sa už dlhodobo sústreďuje na výrobu elektrických vozidiel (EV), získala zvyšných 10 % podielu v spoločnosti Denza, čím ukončila 13-ročnú spoluprácu s nemeckou automobilkou. Táto spoločnosť sa od svojho vzniku v roku 2011 orientovala na prémiové elektrické vozidlá, no jej začiatky neboli úplne úspešné.

Mercedes-Benz, ktorý bol v tom čase ešte známy ako Daimler, sa v roku 2021 rozhodol znížiť svoj podiel v podniku na 10 % kvôli slabým predajom. Teraz BYD úplne preberá opraty.

Zástupcovia Mercedes-Benz odmietli komentovať túto udalosť, ale je jasné, že toto rozhodnutie Mercedesu prišlo v čase, keď európske a čínske vzťahy čelili zvýšenému obchodnému napätiu. Európska komisia totiž pracuje na zavedení ciel na čínske elektromobily, čo by mohlo mať vplyv na budúce plány automobilových gigantov v Číne.

BYD však napriek všetkému napreduje. Zmena stratégie v roku 2022 priniesla spoločnosti Denza nový úspech, najmä s luxusnými dodávkami. Ich model D9 sa stal najpredávanejším minivanom v Číne v roku 2023. A to nie je všetko – tento týždeň má Denza predstaviť svoj nový model Z9GT, ktorého cena začína na úrovni približne 43 000 eur.

Čo to znamená pre trh?

Čínsky automobilový trh, najväčší na svete, je momentálne v pohybe. Zahraničné automobilky, ako Mercedes-Benz, postupne znižujú svoju prítomnosť, pričom čínski výrobcovia ako BYD, NIO či Xpeng preberajú vedenie, najmä v oblasti elektromobilov. BYD je jasným príkladom toho, ako sa čínske firmy prispôsobujú a rastú na domácom trhu, kde elektromobilita dominuje.

BYD/Bing/Úprava redakcie

BYD teraz drží plnú kontrolu nad prémiovou značkou Denza, čo jej dáva väčšiu flexibilitu v rozhodovaní o budúcnosti tejto značky. Tento krok môže tiež posilniť jej pozíciu nielen v Číne, ale aj na globálnom trhu, kde sa BYD už teraz profiluje ako silný hráč.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú