Čínska automobilka BYD sa intenzívne prispôsobuje náročnému prechodu európskeho trhu na elektromobilitu rozširovaním ponuky svojich  hybridných modelov, ktoré vo svojej domovskej krajine žnú obrovský úspech. Tam sa však automobilka zastaviť nechce.

BYD pripravuje nový elektromobil, ktorý má poriadne rozvíriť vody európskeho trhu – ako inak svojou cenovkou – a aby toho nebolo málo, na Starý kontinent majú Číňania priniesť svoju (pod)značku. O týchto skutočnostiach informoval msn.

Dacia dostane úhlavného nepriateľa

Napriek tomu, že BYD v súčasnosti intenzívne investuje do hybridov – prečo by aj nie, keď v Číne žnú ohromný úspech – neplánuje sa vzdať ani plne elektrických modelov. Čínska automobilka pripravuje cenovo dostupný elektromobil, ktorý má byť tvrdou konkurenciou pre Dacia Spring.

Nový model, označený ako Dolphin Mini, sa na trh dostane koncom roka 2025 alebo začiatkom 2026. Napriek názvu však nepôjde o najlacnejší elektromobil – jeho cena bude vyššia ako 20 000 eur, čím si Dacia Spring so svojou cenou okolo 15 000 eur udrží titul najlacnejšieho EV na trhu. Mimochodom, pôvodné úvahy o názve Seagull boli zamietnuté kvôli rôznorodým kultúrnym konotáciám v anglicky hovoriacich krajinách.

BYD

Nová značka

Okrem cenovo dostupných elektromobilov BYD plánuje rozšíriť svoje pôsobenie aj v prémiovom segmente s divíziou Yangwang. Táto značka debutovala na tohtoročnom Goodwood Festival of Speed a zožala pozitívne ohlasy, čo podporilo rozhodnutie uviesť ju na európsky trh do roku 2026. Medzi prvými modelmi by mal byť U8, hybridný SUV s technológiou štyroch elektromotorov, schopnosťou otočiť sa na mieste a dokonca plávať na vode, a superšportiak U9 s výkonom 1 288 koní. Do ponuky pribudne aj ďalší model, ktorý je momentálne vo vývoji.

BYD

Zadné vrátka menom hybrid

Kľúčom projektu rozširovania ponuky hybridov je plug-in hybridná technológia DM-i (dual mode intelligent), ktorá predstavuje ideálne riešenie pre tých, ktorí ešte nie sú pripravení na plne elektrické vozidlá, alebo žijú v oblastiach s nedostatočne vyvinutou nabíjacou infraštruktúrou.

Podľa vyjadrenia jedného z vrcholových predstaviteľov BYD, táto technológia umožňuje dojazd viac ako 1 080 kilometrov na jedno nabitie a natankovanie. „Väčšina ľudí najazdí za mesiac oveľa menej, čo znamená, že DM-i technológia im umožňuje väčšinu času jazdiť na elektrinu, bez potreby častého tankovania. Navyše, jazdný zážitok je tichý, plynulý a mimoriadne pohodlný,“ vysvetlil.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú