Budúcnosť dorazila. Autonómny kamión prešiel v USA náročný úsek bez človeka za volantom
Plne autonómne riadenie je zatiaľ hudbou budúcnosti, no nižšie úrovne autonómneho riadenia tu už máme. Spoločnosť TuSimple, ktorá aktuálne pracuje na 4. úrovni takéhoto riadenia, vyslala kamión na 129 km dlhú cestu. Ako píše portál TechCrunch, kamión celú túto trasu prešiel bez zásahu vodiča.
Bez zásahu operátora
Obrovský ťahač celú 129 km dlhú cestu z Tusconu v Arizone do distribučného centra vo Phoenixe zvládol úplne sám aj napriek tomu, že cesta vedie nielen po diaľnici, ale aj po bežnej verejnej komunikácii, píše portál CNet.
Aby toho nebolo málo, ťahač si svoju hodinu aj dvadsať minút dlhú trasu „strihol“ aj po hlavnej nákladnej trase I-10, ktorá vedie z Los Angeles v Kalifornii do Jacksonville na Floride. Mimochodom, počas testu sa v kamióne žiadny vodič nenachádzal, ako môžeš vidieť aj na zverejnenom videu, ale taktiež nebol k dispozícii žiadny diaľkový ovládací systém, ktorým by operátor mohol prípadnej nebezpečnej situácii zamedziť.
Autonómny riadiaci systém teda zvládol kamión aj s nákladom úspešne dopraviť na miesto určenia bez zásahu, či poistky v podobe ľudského faktora. S prehľadom si poradil s dopravnými značeniami, zmenami jazdných pruhov, vjazdmi a výjazdmi na diaľnici a to všetko pri otvorenej prevádzke a interakciami s inými vozidlami cestnej premávky, upozorňuje portál Electrek.
NEPREHLIADNI:
Flotila vodíkových kamiónov Hyundai v EÚ najazdila vyše 1 milión kilometrov, ušetrili astronomické množstvo CO2
Treba však zdôrazniť, že bezpečnosť bola na prvom mieste a v tomto prípade ju zabezpečovali miestne orgány, pričom 8 km pred kamiónom šlo prieskumné vozidlo a necelý km za kamión polícia. Celú trasu kamión navyše absolvoval večer medzi 21:00 a polnocou, teda nie počas dopravnej špičky, ale počas času, kedy operuje mnoho nákladných vozidiel.
Za posledného jeden a pol roka spoločnosť TuSimple stihla na spomínanom diaľničnom úseku I-10 vykonať celkovo 1800 jázd a prejsť viac ako 241-tisíc kilometrov. Spoločnosť v tomto úsilí neplánuje poľaviť ani tento rok. Veď už v roku 2024 chce prezident a generálny riaditeľ Cheng Lu začať vyvíjať špeciálne ťahače navrhnuté pre autonómne operácie, ktoré bude môcť predávať tretím stranám.
TuSimple v tom však nie je sama. Pomáha jej spoločnosť Navistar zaoberajúca sa výrobou úžitkových vozidiel, naftových motorov a autobusov. TuSimple na svoje testy využíva práve kamióny Navistar, pričom táto spolupráca má v budúcnosti pomôcť aj s komercializáciou autonómnych ťahačov.
Do autonómneho riadenia sa púšťajú aj veľkí hráči
O ťahače je v podstate už teraz obrovský záujem. DHL si už stihla rezervovať 100 autonómnych nákladných vozidiel, ktoré v budúcnosti plánuje využiť na svoje operácie. TuSimple tak registruje požiadavky na celkovo 6875 nákladných vozidiel.

O vývoj autonómnych vozidiel má aj skupina Traton, dcérska firma skupiny Volkswagen a jeden z najväčších výrobcov úžitkových vozidiel. Prvá generácia autonómnych vozidiel by podľa CEO TuSimple ešte mala obsahovať volant, pre určité operácie a manévre v stiesnených areáloch rôznych firiem, či pre oddeľovanie a posúvanie ťahača a prívesu, ktoré bude musieť byť stále vykonávané manuálne.
TuSimple sa aktuálne pripravuje na expanziu na východné pobrežie a do roku 2023 chce vyslať na cestu autonómny ťahač, ktorý zvládne bez zásahu vodiča prejsť zo západného pobrežia až na východ.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
