Začiatkom roka sme informovali o čínskej hernej novinke Black Myth: Wukong. Hra už na prvých záberoch vyzerala nádherne, pričom nejedno médium nechcelo veriť, že ide o reálny projekt drobného ázijského štúdia. IGN teraz upozorňuje na nový 12 minútový trailer a hneď niekoľko radikálnych zmien.

Vizuál hry je famózny. Game Science Studio, ktoré pred dvomi rokmi spustilo práce na hre, začínalo len s 13 vývojármi. Teraz sa ich počet dotiahol na niekoľko desiatok, pričom si len nedávno dovolili prejsť na nový grafický engine. Hra bola pôvodne vyvíjaná na zaužívanom Unreal Engine 4.

Black Myth: Wukong - Official Unreal Engine 5 Gameplay Trailer

Autorom sa však podarilo presedlať na Unreal Engine 5, kde pôjde o vôbec prvý titul na tomto engine s DLSS od NVIDIE. Vďaka zvýšenému snímkovaniu prostredníctvom AI bude hra schopná bežať na najvýkonnejších strojoch v 4K rozlíšení so 60 fps. Samozrejmosťou je aj ray tracing.

Nový trailer vyšiel pri výročí roka od ohlásenia hry. Ukazuje nové nádherné lokácie, nepriateľov a hneď dvoch bossov, z čoho je jeden gigantickým čínskym drakom. Súbojový systém tak pripomína nesmierne náročné RPG od FromSoftware, Sekiro: Shadows Die Twice.

Screenshot/YouTube/Black Myth

Paradoxne, práve hrateľnosť a konkrétne súboje pôsobia najmenej ohrabane. Niektoré animácie sú totiž až nepríjemne kostrbaté a vyzerá to tak, že pôjde o bezhlavé opakovanie úskokov, blokov a útokov.

Navyše, nepriateľove útoky v mnohých momentoch zdanlivo prechádzali cez model hlavnej postavy. Black Myth: Wukong má však pred sebou ešte dlhú cestu (a pravdepodobne niekoľko odkladov), takže sa snáď aj tieto technologické neduhy, zasahujúce hrateľnosť, v nasledujúcich iteráciách vyriešia.

Rátajme radšej s odkladmi

Príbeh čínskeho titulu je hutne inšpirovaný tamojším románom Putovanie na západ. Jeho základný prechod zaberie zhruba 15 hodín, čo naznačuje, že skôr ako o komplexné RPG pôjde o akčnejšiu hrateľnosť. Hra má už v roku 2023 vyjsť na počítače, PS5 a Xbox Series S/X, kde sme rozhodne zvedaví na vizuál.

Časticové efekty, dohľadnosť v leveloch a ich štruktúra, DLSS, ray tracing, ale aj vysoké rozlíšenie napovedajú, že ani najnovšie konzoly nemusia na takýto titul v 60 fps stačiť.

Otázka teda padá na optimalizáciu zatiaľ nie úplne prebádaného Unreal Engine 5. S veľkou pravdepodobnosťou môžeme na konzolách očakávať aspoň rôzne režimy, uprednostňujúce, buď vizuál a rozlíšenie, alebo vyššie snímkovanie.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP