Brzdy v autách sa radikálne zmenia. Bosch úspešne otestoval novinku na 3 300-km trase
Automobilový priemysel je na prahu ďalšej technologickej revolúcie, ktorú môže priniesť systém brake-by-wire od spoločnosti Bosch. Tento nový brzdový systém odstraňuje tradičné mechanické spojenie medzi brzdovým pedálom a brzdovým mechanizmom a nahrádza ho plne elektronickým ovládaním. To znamená, že keď vodič zošliapne brzdový pedál, signál sa nešíri cez hydraulické hadičky a kvapalinu, ale elektronicky cez riadiacu jednotku, ktorá okamžite aktivuje brzdové aktuátory.
Testovanie je na konci
Systém brake-by-wire Bosch už prešiel náročným testovaním v reálnych podmienkach. Tím inžinierov absolvoval viac ako 3 300 kilometrov dlhú trasu z Nemecka až za polárny kruh, pričom použili plne elektrický Nissan Ariya. Počas tejto cesty prekonali rôzne klimatické pásma a vyskúšali brzdy v najnáročnejších situáciách – od hustej premávky po ľadové a zasnežené cesty. Výsledky? Brzdový systém prešiel testami na výbornú a potvrdil svoju spoľahlivosť v extrémnych podmienkach.
Jedným z najväčších benefitov tohto systému je jeho nízka hmotnosť. Elimináciou hydraulických komponentov, ako sú brzdové valce, hadičky a kvapalina, sa výrazne znižuje hmotnosť celého vozidla, čo je kľúčové najmä pre elektromobily, kde každý ušetrený kilogram znamená vyšší dojazd. Okrem toho systém umožňuje presnejšiu kontrolu nad brzdnou silou a optimalizuje rekuperáciu energie, čo prispieva k ešte efektívnejšiemu využitiu batérie.

Z bezpečnostného hľadiska Bosch navrhol brake-by-wire systém s dvomi nezávislými hydraulickými aktuátormi – jedným pre samotný brake-by-wire systém a druhým pre elektronický stabilizačný program (ESP). V prípade poruchy jedného systému druhý automaticky preberie jeho funkciu a zabezpečí dostatočný brzdný tlak na všetkých štyroch kolesách. Tento redundantný systém eliminuje riziko úplného zlyhania bŕzd a prispieva k vyššej bezpečnosti jazdy.
POKRAČOVANIE INOVATÍVNEJ TECHNOLÓGIE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Volkswagen urobil radikálny krok. Môže sa stať suverénnym lídrom elektromobility

Číňania opäť dokázali nemožné. Gigantickým vrtákom prerazili na jeden ťah už 10 km tunela

Slovensko šokovalo celý svet. Máme tretí najlepší internet na planéte, hoaxeri plačú

Stredovekí alchymisti by žasli. Vedci objavili unikátny proces, ktorý mení olovo na zlato

Veľká zmena pre státisíce slovenských domácností. Dvaja operátori sa spájajú v obchode za 95 miliónov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026

