Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Aktualizované:

Slovenské zastúpenie BMW informovalo, že novinka BMW XM dostala oficiálny cenník pre našu krajinu. Najvýkonnejšie „M-ko“, ktoré kombinuje 4,4-litrovú V8 s elektromotorom, začína na sume 171 810 €.

Predobjednávky na tento supervýkonný model s výkonom 653 koní sú už spustené a prvé dodávky slovenským zákazníkom sa očakávajú na jar 2023. V lete budúceho roka bude k dispozícii ešte výkonnejší model BMW XM RED LABEL, ktorý disponuje celkovým výkonom až 748 koní. Cenovka tohto modelu bude prirodzene ešte vyššia a atakovať môže pokojne aj 200 000 €.

Pôvodný článok 28.9.2022:

Hybridná éra nie je aktuálne len pri kráľovnej motoršportu F1, ale svoj vrchol zažíva aj pri osobných autách. Automobilky predstavujú jeden unikátny hybrid za druhým a iba pred pár hodinami BMW svetu odhalilo plug-in hybridné BMW XM. SUV s výkonom superšportu bude najvýkonnejšie M-ko, aké kedy vzniklo.

Pred pár dňami rozpútal vlnu kontroverzie nový Mercedes-AMG C 63 S E Performance. AMG s dvojlitrovým štvorvalcom a s hybridnou technológiou F1 dokazuje, že kombinácia spaľavacieho motora a elektriny v športovom aute ponúka to najlepšie z oboch svetov.

BMW

Rovnakého scenáru sa drží aj BMW pri svojom novom XM-ku. V tomto prípade ale máme skutočne použiteľný plug-in hybrid, ktorý disponuje jedným z najlepších elektrických dojazdov na trhu.

V základe výkon viac ako 650 koní

Nové BMW XM kombinuje spaľovací motor V8 s objemom 4,4 litra a výkonom 360 kW (489 koní) s elektromotorom, ktorý disponuje výkonom 145 kW (197 koní). Celá táto sústava produkuje dokopy famóznych 480 kW (653 koní). Na jeseň v roku 2023 však na trh príde BMW XM LABEL RED, ktorého systémový výkon dosiahne až 550 kW (748 koní) a pôjde tak o najvýkonnejšie M-ko, aké kedy BMW vyrobilo. Už aj základná verzia je však pekelne rýchla, z 0 na 100 km/h to dá za 4,3 sekundy. Ťažké SUV tomu pochopiteľne vďačí aj pohonu všetkých štyroch kolies a krútiacemu momentu 800 Nm (pri LABEL RED verzii až 1 000 Nm).

Bavori predstavili najvýkonnejšie M-ko v histórii. Toto je BMW XM

BMW XM je plnohodnotný plug-in hybrid. Vďaka batérii s kapacitou 25,7 kWh dokáže v čisto elektrickom režime prejsť na jedno nabitie 82-88 km podľa cyklu WLTP. Pri pravidelnom nabíjaní sa dokáže majiteľ dostať s benzínovou spotrebou na úroveň 1,6-1,5 l/100 km.

Miernym sklamaním je azda len slabá, archaická 7,4 kW palubná AC nabíjačka. Konkurencia od Mercedesu pri podobných plug-in hybridoch používa výkonné 60 kW DC nabíjanie, vďaka ktorému sa akumulátor dobije už za pol hodinu. Pri BMW XM bude trvať jeho plné nabitie približne 4 a pol hodiny.

Zvuk, aký sa na M-ko patrí

Viac ako 4-litrový benzínový motor dokáže v kombinácii so športovým výfukovým systémom s elektronicky riadenými, plynule nastaviteľnými klapkami a so šesťhrannými dvojitými koncovkami vykúzliť solídny zvukový prejav. Ten však dotvára zvuková kulisa simulujúca zapojenie elektromotora. Elektrický zvuk bol vytvorený v spolupráci so skladateľom Hansom Zimmerom.

V interiéri nechýbajú typické M-prvky, ako športový volant s dvojicou programovateľných tlačidiel na zmenu jazdného režimu. Oku vodiča naopak ulahodí zaoblený BMW Curved Display, ktorý dopĺňa head-up displej premietaný na čelné sklo.

BMW

Hlavný displej využíva operačný systém BMW Operating System 8 a obsahuje zakrivený displej BMW Curved Display tvorený 12,3-palcovým informačným displejom prístrojovej dosky a stredovovou jednotkou so 14,9-palcovou uhlopriečkou.

Nové jazdné režimy pre M hybrid

V interiéri nového BMW XM sa vôbec poprvýkrát nachádza tlačidlo M Hybrid. Pomocou neho si môže vodič vybrať celkovo z troch režimov pohonu: elektrický, hybridný a režim eControl. Nechýba ani tlačidlo Setup poskytujúce priamy prístup ku konfiguračným nastaveniam systému pohonu, podvozku, riadenia, brzdového systému, pohonu všetkých kolies M xDrive a úrovne rekuperácie brzdnej energie.

BMW

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú