Ani elektrina, ani benzín. Dve gigantické automobilky sa spojili a ukázali nám pohon budúcnosti
BMW Group a Toyota Motor Corporation opäť ukazujú, že inovácie v oblasti automobilového priemyslu nemajú hranice. Tentokrát sa obaja giganti rozhodli posunúť svoju spoluprácu na ďalšiu úroveň a predstaviť svetu technológiu, ktorá by mohla zmeniť spôsob, akým vnímame ekologickú mobilitu. Cieľom je priniesť na trh vozidlá poháňané palivovými článkami, ktoré ponúknu zákazníkom alternatívu k bežným batériovým elektromobilom.
Budúcnosť je vodíková
BMW plánuje už v roku 2028 uviesť na trh svoje prvé sériovo vyrábané auto s palivovými článkami (FCEV). Táto technológia, ktorá využíva vodík na výrobu elektriny, ponúka nulové lokálne emisie, čo znamená, že jazda je ekologická a šetrná k životnému prostrediu. Spojenie síl medzi BMW a Toyotou nie je len o vývoji nového typu pohonu, ale aj o zdieľaní skúseností a technológií, ktoré posunú celý segment dopredu.
Partnerstvo medzi BMW a Toyotou nie je nové. Spoločnosti spolupracujú už viac ako desať rokov a v minulosti sme mohli vidieť úspešné výsledky ich spoločného úsilia. Za cieľ si dali vyvinúť tretiu generáciu palivových článkov, ktoré budú ešte efektívnejšie a dostupnejšie pre širokú verejnosť. Koji Sato, prezident Toyoty, zdôraznil význam tejto spolupráce a je presvedčený, že vodíková technológia je kľúčom k uhlíkovej neutralite.
Inovatívne riešenie budúcnosti
Vozidlo s vodíkovým palivovým článkom používa elektromotor, podobný tomu v elektromobiloch, ale namiesto ťažkej batérie je poháňané skupinou vodíkových palivových článkov. Tieto články umožňujú, aby vodík reagoval s kyslíkom zo vzduchu, čo vytvára vodnú paru a produkuje elektrickú energiu.
Vodíková technológia má veľký potenciál, najmä v oblastiach, kde bežné batériové elektromobily narážajú na svoje limity. Či už ide o dlhé trasy alebo rýchle tankovanie, vodík prináša riešenia, ktoré by mohli urobiť elektromobilitu ešte atraktívnejšou.
BMW aj Toyota sa zároveň zaviazali k podpore rozvoja vodíkovej infraštruktúry. Vodíková mobilita tak dostáva reálnu šancu na úspech.
BMW
BMW predstaví prvý sériovo vyrábaný model poháňaný vodíkom v roku 2028
Nakoľko technológia palivových článkov predstavuje ďalší druh elektrického pohonu, spoločnosť BMW Group ju vníma ako doplnok k ponuke pohonov batériových elektromobilov (BEV) a bude ju ponúkať spolu s plug-in hybridnými vozidlami (PHEV) a s vozidlami so spaľovacími motormi.
Ak všetko pôjde podľa plánu, v roku 2028 sa na trhu objaví prvý sériovo vyrábaný vodíkový model od BMW. Tento model bude súčasťou širšej ponuky, kde sa vedľa batériových elektromobilov a hybridov objavia aj vozidlá s vodíkovým pohonom.
Budúcnosť automobilového priemyslu je tak opäť na prelome a práve vodík by mohol byť jedným z pilierov automobiliek v budúcich rokoch. Spolupráca medzi BMW a Toyotou nám v tomto ohľade dáva veľkú nádej, že sa dočkáme technológií, ktoré skutočne zmenia svet k lepšiemu.
Vyskúšali sme vodíkové BMW iX5
Batérie či vodík? Táto otázka je aktuálne veľmi horúca a ľudstvo stojí na pomyselnej križovatke, či sa v doprave uberať smerom vodíkových technológií, čistých batérií, alebo tlačiť oba segmenty súčasne. BMW dnes na Slovensko prinieslo svoju pýchu v podobe vodíkového SUV iX5 Hydrogen a FonTech.sk mal jedinečnú príležitosť vďaka konferencii Globsec absolvovať prvé jazdy na tomto aute.
BMW iX5 Hydrogen sa môže pýšiť najvýkonnejším vodíkovým systémom, aký sa doposiaľ v osobnom vozidle nachádza. Generátor má výkon až 125 kW a prebytky energie sa ukladajú do relatívne malej, 2 až 3 kWh batérie, ktorá poskytuje energiu v prípade potreby dodatočného výkonu až do 150 kW. Systémový výkon BMW iX5 Hydrogen tak činí až parádnych 275 kW (374 koní). Viac sa dočítaš v tomto článku.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska krajina umlčala kritikov. Na cestách už má viac elektromobilov ako spaľovákov
Z Tesly sa stáva Lego skladačka. Muskov „prelomový“ spôsob výroby bude čoskoro realitou
Vyriešili večný problém elektromobilov. Európa investuje miliardy do ultimátneho „koša na baterky“
Dojazd 600 km a futuristický dizajn. Kia EV3 konečne dostala slovenskú cenu
VIDEO: Ferrari hádže spaľováky cez palubu. Toto je ich prvý elektromobil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska krajina umlčala kritikov. Na cestách už má viac elektromobilov ako spaľovákov
- Tesla už nie je kráľom. Z trónu ju zosadila milovaná automobilka Slovákov
- Vyriešili večný problém elektromobilov. Európa investuje miliardy do ultimátneho „koša na baterky“
- Tento elektromobil nejde odmietnuť. Má dojazd 900 km a nikdy ho nemusíš nabíjať
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka kupuje známeho nemeckého giganta
-
- Európska krajina umlčala kritikov. Na cestách už má viac elektromobilov ako spaľovákov
- Tento elektromobil nejde odmietnuť. Má dojazd 900 km a nikdy ho nemusíš nabíjať
- Vyriešili večný problém elektromobilov. Európa investuje miliardy do ultimátneho „koša na baterky“
- Štát všetkých zaskočil: Tisíce Slovákov nepotrebujú PZP (PREHĽAD)
- Pravda o dojazde: Otestovali 20 elektromobilov na diaľnici, takýto je výsledok (REBRÍČEK)
-
- Tento elektromobil nejde odmietnuť. Má dojazd 900 km a nikdy ho nemusíš nabíjať
- Muskov „geniálny vynález“ mieri do Európy. Sľubuje, že úplne zmení situáciu na cestách
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka kupuje známeho nemeckého giganta
- Ani elektrina, ani benzín. Dve gigantické automobilky sa spojili a ukázali nám pohon budúcnosti
Naftovým nákladiakom odzvonilo. Do roku 2040 ich nahradí pohon budúcnosti
Slováci vo veľkom žiadajú štát o dotácie. Obnoviť dom si chcú desiatky tisíc ľudí
Na Slovensku zúri energetická kalamita. Hlásia masívne výpadky elektriny
Situácia na Západnom Slovensku je vážna. Bez elektriny sú tisíce ľudí, tu je najhoršia situácia
AKTUÁLNE: Milovaná slovenská hra je teraz úplne zadarmo. Musíš si ju ale aktivovať čo najskôr
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené