BMW radu 5 je bez pochýb najúspešnejším biznis sedanom v danej triede. Nová generácia populárneho „päťkového“ BMW opäť prichádza v prvom rade ako elektromobil. Ten zdedil množstvo detailov a technológií z vlajkového BMW i7, čo z neho robí najkrajšie a najluxusnejšie BMW rady 5, aké sme tu kedy mali.
Na úvod budú mať zákazníci k dispozícii iba čisto elektrické modely BMW i5 eDrive 40 a športovejší BMW i5 M60 xDrive. Neskôr budú k dispozícii aj spaľovacie modely s benzínovým a naftovým motorom a v roku 2024 prídu na trh aj plug-in hybridné motorizácie.
Výkonu má na rozdávanie
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou narástla nová verzia BMW rady 5 do dĺžky o 97 milimetrov na 5 060 milimetrov, do šírky o 32 milimetrov na 1 900 milimetrov a do výšky o 36 milimetrov na 1 515 milimetrov. Rázvor sa popri tom predĺžil o 20 milimetrov na 2 995 milimetrov.
Plne elektrická verzia v podobe modelu BMW i5 využíva výrazne vylepšenú technológiu pohonu BMW eDrive piatej generácie a prichádza na trh vo dvoch verziách. Ako model BMW i5 M60 xDrive (kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa WLTP: 20,6 – 18,2 kWh/100 km) kombinuje výkon 442 kW (601 koní) s typickým M výkonom a špecifickými dizajnovými prvkami.
Elektrický pohon všetkých kolies tvoria dve vysoko integrované pohonné jednotky na prednej a zadnej náprave. Systém pri aktivovaných funkciách M Sport Boost alebo M Launch Control generuje krútiaci moment s hodnotou až 820 Nm*. To umožňuje modelu BMW i5 M60 zrýchliť z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je elektricky obmedzená na 230 km/h.
V ponuke sa nachádza aj verzia BMW i5 eDrive40 (kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa WLTP: 19,5 – 15,9 kWh/100 km). Jej elektromotor poháňa iba zadné kolesá a generuje maximálny výkon 250 kW (340 k) a s funkciami Sport Boost alebo Launch Control dodáva maximálny krútiaci moment až 430 Nm. Model BMW i5 eDrive40 zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,0 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 193 km/h.
Dojazd a nabíjanie bez akýchkoľvek obmedzení
Batéria sa nachádza v spodnej časti vozidla a poskytuje využiteľnú energiu 81,2 kWh. K dlhému dojazdu prispieva okrem účinných elektromotorov aj najnovšia verzia adaptívnej rekuperácie a inteligentná kombinácia technológie tepelného čerpadla na vykurovanie a chladenie interiéru, pohonu a vysokonapäťovej batérie. Príslušné hodnoty WLTP sú 455 – 516 kilometrov pre BMW i5 M60 xDrive a 477 – 582 kilometrov pre BMW i5 eDrive40. Nová funkcia MAX RANGE dokáže obmedzením výkonu a rýchlosti a deaktiváciou komfortných funkcií v prípade potreby zvýšiť dojazd až o 25 percent.
Palubná AC nabíjačka umožňuje štandardne nabíjanie striedavým prúdom s výkonom až 11 kW, na požiadanie je k dispozícii verzia s nabíjacím výkonom 22 kW. Vysokonapäťová batéria umožňuje nabíjanie jednosmerným DC prúdom s výkonom až 205 kW. Batéria BMW i5 sa z 10 % na 80 % nabije za približne 30 minút.
Interiér hodný prémiovej značky
Kokpit nového modelu BMW radu 5 má v porovnaní s predchádzajúcou generáciou výrazne nižší počet tlačidiel a ovládacích prvkov. To sa podarilo dosiahnuť dôslednou digitalizáciou funkcií. Zakrivený displej BMW Curved Display nanovo interpretuje charakteristickú predstavu značky o zameraní na vodiča. Plne digitálny zobrazovací systém pozostáva z 12,3-palcovej prístrojovej dosky Information Display a 14,9-palcového stredového displeja Control Display.
BMW predstavilo novú radu 5. Prvýkrát prichádza ako elektromobil BMW i5
Úpravami prešiel aj volant so sploštenou spodnou časťou a haptickou odozvou na ovládacích paneloch, ako aj voliaca páka na stredovej konzole. Ďalšiu zaujímavosť predstavuje na požiadanie dodávaná ovládacia lišta BMW Interaction Bar. Efektne podsvietený funkčný celok s kryštalickou povrchovou štruktúrou zaberá celú šírku prístrojovej dosky, siaha až do výplní dverí a zahŕňa dotykové ovládacie panely.
Operačný systém BMW Operating System 8.5 ponúka širší rozsah digitálneho obsahu zameraného na informácie a zábavu, rýchlejšie cykly aktualizácie funkcií, vylepšené informácie o nabíjacích bodoch pre elektromobily a optimalizovaný prístup k mnohým špecifickým online službám. Streamované videá sa zobrazujú priamo na stredovom ovládacom displeji, rovnako ako inovatívny herný systém v automobile prvýkrát predstavený v novom modeli BMW radu 5 s platformou AirConsole. Vodič a cestujúci môžu v čase, keď vozidlo stojí, hrať hry, napríklad počas nabíjania.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ ROZHOVOR: Navonok šedá myš má voči konkurencii na Slovensku nabíjanie za polovicu, produkty posiela do sveta
VIDEO Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
Legendárna Tatra dostáva ekologický pohon. Prichádza prvá vodíková verzia
Jazdili sme na elektrickom kamióne, ktorý čoskoro zaplaví Bratislavu
Slovenská polícia presedlá na bavoráky. Do služby pripadlo cez 30 BMW s batériami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- „Zabudnutá” technológia batérií môže spasiť ľudstvo. Máme ju 144 rokov a vôbec ju nevyužívame
- Jazdili sme na elektrickom kamióne, ktorý čoskoro zaplaví Bratislavu
- Legendárna Tatra dostáva ekologický pohon. Prichádza prvá vodíková verzia
- Japonci idú opäť hlavou proti všetkým. Do elektromobilu dali motor, ktorý nemá obdobu
-
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- Jazdili sme na elektrickom kamióne, ktorý čoskoro zaplaví Bratislavu
- „Zabudnutá” technológia batérií môže spasiť ľudstvo. Máme ju 144 rokov a vôbec ju nevyužívame
- Volkswagen nedokáže Číňanom konkurovať. Na každom elektromobile prerába obrovskú sumu
- Náš nový motor zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty. Je jasné, či má pravdu
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
Takto tvrdé tresty nikdy nepadli. Za pirátenie streamov Premier League idú za mreže na desiatky rokov
Výpadok počítačového systému v Holandsku ochromil vlakovú dopravu
Do roku 2045 musia byť všetky budovy v Nemecku klimaticky neutrálne
Takmer dve tretiny áut v tejto európskej krajine spĺňajú najprísnejšie emisné normy EÚ
Mesto Kremnica chce na kúrenie v niektorých budovách využívať solárnu energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené