Pod kapotu nasadia až 4 motory. BMW chystá elektromobily s „kozmickým“ výkonom
BMW prináša zásadné zmeny do svojej ikonickej divízie M. Vyrukovalo s odvážnym plánom, aby všetky budúce elektrické modely M mali štyri elektromotory. To má priniesť výnimočný výkon a nové možnosti, ktoré presahujú súčasné očakávania. Táto správa bola odhalená vo videu, ktoré dáva nahliadnuť do vývoja elektrických prototypov BMW M. O téme informuje portál Motor1.
Vývoj elektrickej budúcnosti M divízie
Hoci modely ako i5 M60 a i7 M70 patria do línie M Performance, stále nejde o „pravé“ M autá. Tieto vozidlá sú podobné modelom M340i či M240i, ale s elektrickým pohonom namiesto spaľovacích motorov. Skutočne plnohodnotný elektrický model M je však plánovaný až na koniec tohto desaťročia. Práce na ňom však už prebiehajú – testovanie sa začalo na základoch i4 M50, najpredávanejšieho modelu BMW M v rokoch 2022 a 2023.
Prototyp so štyrmi motormi, ktorý je momentálne vo vývoji, má ďaleko od sériového i4 M50. Disponuje karbón-keramickými brzdami, zosilnenou karosériou pre vyššiu tuhosť a novými podvozkami na oboch nápravách. Táto technická výbava naznačuje, že BMW plánuje elektrické M modely, ktoré budú nielen výkonné, ale aj technologicky pokročilé.
Výzvy počas testovania
Vývoj nových technológií však nie je bez komplikácií. Video dokumentuje moment, keď prototyp i4 M50 potreboval naštartovanie pomocou modelu X7. Problém bol spôsobený výmenou AC kompresora, ktorá nevyriešila záhadnú poruchu. Technici následne vymenili predné motory, aby auto opäť fungovalo na testovacej dráhe. Táto transparentnosť ukazuje, že vývoj elektrických áut môže byť náročný, ale nevyhnutný na dosiahnutie dokonalosti.
Šéf BMW M, Frank van Meel, už potvrdil, že pripravovaný elektrický sedan bude mať podobné proporcie ako súčasný M3. Vývoj naznačuje, že tento model by mohol prísť na trh v rokoch 2027 alebo 2028. Zároveň však BMW neplánuje opustiť spaľovacie motory. Ďalšia generácia modelu M3, ktorá nesie kódové označenie G84, bude pravdepodobne uvedená do výroby v roku 2028 s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.
Budúcnosť je elektrická – ale nie výlučne
BMW tak sleduje dvojkoľajnú stratégiu, ktorá kombinuje vývoj elektrických superáut s ďalšou evolúciou klasických spaľovacích modelov. Tento prístup umožňuje značke osloviť široké spektrum zákazníkov, od nadšencov elektromobility až po fanúšikov tradičných športových vozidiel.
Zatiaľ čo elektrická revolúcia v divízii M naberá na obrátkach, BMW ukazuje, že pri vývoji nových technológií zostáva verné svojim koreňom – športovým jazdným zážitkom, ktorý definuje značku už desaťročia.
Niekdajšia vlajková loď od BMW dostala elektromotor a benzínovú V6
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Najdrahšie krajiny sveta: Život v niektorých stojí tisíce dolárov mesačne. Európa má až päť zástupcov (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP