Pod kapotu nasadia až 4 motory. BMW chystá elektromobily s „kozmickým“ výkonom
BMW prináša zásadné zmeny do svojej ikonickej divízie M. Vyrukovalo s odvážnym plánom, aby všetky budúce elektrické modely M mali štyri elektromotory. To má priniesť výnimočný výkon a nové možnosti, ktoré presahujú súčasné očakávania. Táto správa bola odhalená vo videu, ktoré dáva nahliadnuť do vývoja elektrických prototypov BMW M. O téme informuje portál Motor1.
Vývoj elektrickej budúcnosti M divízie
Hoci modely ako i5 M60 a i7 M70 patria do línie M Performance, stále nejde o „pravé“ M autá. Tieto vozidlá sú podobné modelom M340i či M240i, ale s elektrickým pohonom namiesto spaľovacích motorov. Skutočne plnohodnotný elektrický model M je však plánovaný až na koniec tohto desaťročia. Práce na ňom však už prebiehajú – testovanie sa začalo na základoch i4 M50, najpredávanejšieho modelu BMW M v rokoch 2022 a 2023.
Prototyp so štyrmi motormi, ktorý je momentálne vo vývoji, má ďaleko od sériového i4 M50. Disponuje karbón-keramickými brzdami, zosilnenou karosériou pre vyššiu tuhosť a novými podvozkami na oboch nápravách. Táto technická výbava naznačuje, že BMW plánuje elektrické M modely, ktoré budú nielen výkonné, ale aj technologicky pokročilé.
Výzvy počas testovania
Vývoj nových technológií však nie je bez komplikácií. Video dokumentuje moment, keď prototyp i4 M50 potreboval naštartovanie pomocou modelu X7. Problém bol spôsobený výmenou AC kompresora, ktorá nevyriešila záhadnú poruchu. Technici následne vymenili predné motory, aby auto opäť fungovalo na testovacej dráhe. Táto transparentnosť ukazuje, že vývoj elektrických áut môže byť náročný, ale nevyhnutný na dosiahnutie dokonalosti.
Šéf BMW M, Frank van Meel, už potvrdil, že pripravovaný elektrický sedan bude mať podobné proporcie ako súčasný M3. Vývoj naznačuje, že tento model by mohol prísť na trh v rokoch 2027 alebo 2028. Zároveň však BMW neplánuje opustiť spaľovacie motory. Ďalšia generácia modelu M3, ktorá nesie kódové označenie G84, bude pravdepodobne uvedená do výroby v roku 2028 s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

Budúcnosť je elektrická – ale nie výlučne
BMW tak sleduje dvojkoľajnú stratégiu, ktorá kombinuje vývoj elektrických superáut s ďalšou evolúciou klasických spaľovacích modelov. Tento prístup umožňuje značke osloviť široké spektrum zákazníkov, od nadšencov elektromobility až po fanúšikov tradičných športových vozidiel.
Zatiaľ čo elektrická revolúcia v divízii M naberá na obrátkach, BMW ukazuje, že pri vývoji nových technológií zostáva verné svojim koreňom – športovým jazdným zážitkom, ktorý definuje značku už desaťročia.
Niekdajšia vlajková loď od BMW dostala elektromotor a benzínovú V6
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky




