Spravodajská agentúra Reuters na svojom webe upozorňuje, že spoločnosť Meta, ktorá zastrešuje sociálne siete Facebook, Instagram, či WhatsApp, zakladá novú divíziu s názvom New Monetization Experiences.

Ako už názov napovedá, jej úlohou bude vytváranie platených produktov a funkcií pre zlepšenie zážitku používateľov, ale samozrejme aj zvýšeniu obratu spoločnosti.

Spoplatnené funkcie na Facebooku

Podľa interných správ, ktoré získal portál TheVerge, vedenie Meta o tejto skutočnosti informovalo minulý týždeň svojich zamestnancov. Zaujímavé je, že Meta plánuje priniesť platené funkcie a produkty po tom, ako na jar minulého roka Apple vyrukoval s novinkou, ktorá mala zmeniť spôsob, akým napríklad Facebook, Google či ďalší, využívali vo svojich aplikáciách na iPhonoch sledovanie aktivity používateľa.

Wikimedia / Anthony Quintano, Unsplash / Dima Solomin

Ako sa ukázalo už krátko po spustení, Apple týmto spôsobom pripravil najväčšie sociálne platformy o miliardy dolárov.

Po zavedení spomenutej funkcie súkromia Apple totiž vývojárom zatrhol zbieranie dát prostredníctvom identifikátora IDFA (špecifické ID číslo, vďaka ktorému potom mohli posielať ľuďom cielené reklamy).

Za zmienku iste stojí aj fakt, že prvé špekulácie o platených funkciách prišli spolu s oznámením, pripravovanej virtuálnej meny. ktorú už zamestnanci firmy stihli familiárne nazvať „Zuck bucks“ (slangový výraz pre Zuckove doláre podľa šéfa Marka Zuckerberga).

Dôvod je jasný, Meta chce postupne znižovať svoju závislosť od reklamy a platených postov. To však nevyhnutne znamená, že spoplatní niečo iné.

Dnes to vyzerá tak, že tým budú rôzne pripravované funkcie či možnosti a to nielen v pripravovanom Metaverse, ale priamo vo Facebooku, Instagrame, či WhatsAppe.

Zmieňovanú divíziu New Monetization Experiences povedie Pratiti Raychoudhury, bývalá šéfka výskumu spoločnosti Meta. V rozhovore pre portál TheVerge viceprezident Meta John Hegeman uviedol, že spoločnosť vidí príležitosti pre vytváranie nových produktov, funkcií a zážitkov, za ktoré by ľudia boli ochotní zaplatiť, a z ktorých by boli nadšení.

Freepik (Úprava redakcie)

Reklamy zostávajú

Taktiež uviedol, že Meta nemá v pláne „nechať platiť ľudí za vypnutie reklám v jej aplikáciách“.

Treba tiež podotknúť, že príjmy spoločnosti aktuálne pochádzajú takmer výhradne z reklám a to i napriek tomu, že už teraz sa v jej portfóliu nachádza niekoľko platených funkcií. Je ale pravdou, že technologický gigant ich doposiaľ nespravil prioritou.

Z dlhodobého hľadiska Meta vníma platené funkcie ako „zmysluplnú súčasť jej podnikania“.

„V časovom horizonte piatich rokov si myslím, že to môže skutočnou pohnúť vecami a vytvoriť významný rozdiel“, uviedol Hegeman.

Kedy tieto platené funkcie a produkty dorazia na najväčšie sociálne siete, zatiaľ nie je známe.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP