Nemecké luxusné značky, ako Mercedes, BMW a Audi, dlhé roky pohodlne jazdili na čínskej vlne úspechu, no časy sa menia. Na domácom trhu začínajú dominovať čínski výrobcovia, najmä v oblasti elektromobilov, a zahraniční giganti sú nútení prehodnocovať svoje stratégie. Audi, ktoré ako prvé z nemeckej trojky vstúpilo na čínsky trh už v roku 1988, sa rozhodlo urobiť výrazný krok vpred – a to prostredníctvom úplne novej sub-značky s príznačným názvom AUDI. Informuje Motor1.

Po odhalení nového elektromobilu sa však strhla diskusia, ktorá fanúšikov značky poriadne vytočilo. Najskôr Jaguár, teraz Audi,“ rozhorčuje sa používateľ v komentároch. Ďalší z používateľov prirovnal Audi k čínskej online apke Temu, iní požadujú okamžité zrušenie vraj zbytočného elektromobilu: „Čo je to za ľudí, ktorí robia takéto zvláštne rozhodnutia?“ Na adresu nového elektromobilu nemeckej automobilky pristálo viacero posmešných slov, ale názor si musí každý urobiť sám.

Nech sú reakcie verejnosti akékoľvek, na tlačovej konferencii venovanej predajným výsledkom za rok 2024 predstavil generálny riaditeľ Gernot Döllner ambiciózne plány značky – prvý sériový model AUDI bude predstavený už 23. apríla na autosalóne Auto Shanghai. Hoci názov vozidla ostáva zatiaľ tajomstvom, už teraz vieme, že pôjde o produkčnú verziu minuloročného konceptu AUDI E. Otázne je, či je vôbec potrebný a či značke takýto minimalizmus viac neuškodí, nakoľko ľudia sa jednoznačne v diskusiách zhodujú, že 4 prstene boli postačujúce. Na adresu nového elektromobilu nemeckej automobilky pristálo viacero posmešných slov

AUDI nový elektromobil
AUDI

Takto vyzerá prvý elektromobil AUDI

Zatiaľ čo tradičné modely Audi využívajú rôzne druhy pohonu, nová značka AUDI bude výlučne elektrická. A nepôjde len o interný projekt koncernu Volkswagen – autá budú vyvíjané v spolupráci s čínskym automobilovým gigantom SAIC. Po premiére prvého modelu budú nasledovať ďalšie dva – SUV a Sportback – v priebehu nasledujúcich dvoch rokov. Na rozdiel od klasických modelov, tieto nové kúsky nebudú niesť ikonické štyri kruhy, ale výrazný nápis „AUDI“ veľkými písmenami.

AUDI nový elektromobil
AUDI

Ak sa koncept E stane základom finálnej verzie, môžeme očakávať vozidlo, ktoré sa dizajnovo výrazne odkloní od známych modelov Audi. Tvarovo ide o zaujímavý mix medzi štýlovým Sportbackom a praktickým Avantom. Interiér je orientovaný na technológie – obrazovky dominujú a fyzické tlačidlá sú redukované na minimum, no sériová verzia môže priniesť určité zmeny.

AUDI

Technickým základom modelu je úplne nová Advanced Digitized Platform, ktorú Audi vyvinulo spolu so SAIC. Auto je dlhšie ako A5 Avant, no kratšie ako nový A6 Avant. Vďaka čisto elektrickej platforme však ponúka viac vnútorného priestoru. Koncept mal rázvor až 2950 mm, čo je o niečo viac ako A6 Avant. Medzi nápravami sa nachádza veľká 100-kWh batéria, ktorá podľa čínskeho cyklu CLTC zabezpečí dojazd až 700 kilometrov. 800-voltová architektúra zároveň umožňuje ultra-rýchle nabíjanie – za 10 minút dokáže auto získať energiu na ďalších 370 kilometrov.

Pohon zabezpečujú dva elektromotory s celkovým výkonom 764 koní a krútiacim momentom 800 Nm, vďaka čomu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. To všetko naznačuje, že nejde len o dizajnový experiment, ale o seriózny vstup do novej éry.

AUDI nový elektromobil
AUDI

Značka AUDI cieli na mladých, technologicky zdatných zákazníkov. A nejde o ojedinelý krok – Audi už teraz vyrába v Číne aj špeciálne predĺžené verzie sedanov a SUV výhradne pre miestny trh. Hoci v roku 2024 klesli dodávky o 10,9 % na 653 016 vozidiel, stále ide o viac ako trojnásobok predaja v USA.

Audi tak nielenže reaguje na meniace sa preferencie čínskych zákazníkov, ale aktívne sa im prispôsobuje. A značka AUDI sa môže stať kľúčom k udržaniu nemeckej prítomnosti na jednom z najdôležitejších automobilových trhov sveta.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP