Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
Na čínskom trhu sa objavila nová vlajková loď od značky Lynk & Co, ktorú vlastní koncern Geely cez dcérsku spoločnosť Zeekr, a hneď vzbudila pozornosť. Hybridný SUV model Lynk & Co 900 totiž sľubuje kombinovaný dojazd až 1 350 kilometrov, čo z neho robí jedného z najambicióznejších konkurentov v segmente veľkých SUV.
Model 900 je zároveň prvým autom značky, ktoré porušuje tradičný spôsob pomenovávania áut číselnou radou. Doteraz sme poznali modely ako 01 či 09, no teraz prichádza prekvapivá „deväťstovka“, ktorá má zaujať nielen technologicky, ale aj dizajnovo a prakticky. O modeli informoval portál Interesting Engineering.
Vynikajúci dojazd
V ponuke sú tri rôzne pohonné jednotky. Základ tvorí 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 188 koní, doplnený o dva elektromotory (215 koní vpredu a 308 koní vzadu), pričom celkový výkon dosahuje až 711 koní a batéria s kapacitou 44,85 kWh zabezpečuje elektrický dojazd 220 km (CLTC) a kombinovaný dojazd až 1 350 km.
Stredná verzia má pod kapotou 2,0-litrový motor s výkonom 251 koní a elektromotory s výkonom 165 koní vpredu a 308 koní vzadu, výsledkom je systémový výkon 724 koní a batéria s kapacitou 52,38 kWh umožňuje elektrický dojazd 280 km a kombinovaný dojazd 1350 km.
Najvýkonnejšia verzia dostala ešte jeden elektromotor navyše, čo znamená tri elektromotory – predný so 165 koňmi a dva zadné so súhrnným výkonom 456 koní, pričom celkový výkon stúpa na 872 koní a akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá iba 4,3 sekundy, elektrický dojazd je 267 km a kombinovaný presahuje 1440 km.
Interiér a rozmery
Vo vnútri nájdeme obrovskú 30-palcovú obrazovku s rozlíšením 6K a interiér pripomínajúci obývačku – šesť sedadiel umožňuje pasažierom sedieť oproti sebe, pričom druhý rad sa dá otočiť o 180 stupňov a tretí rad sa dá posúvať v rozsahu 125 mm.
Z pohľadu rozmerov ide o masívne vozidlo s dĺžkou 5240 mm, šírkou 1999 mm, výškou 1800 mm a rázvorom kolies 3160 mm, no napriek tomu má výborný koeficient odporu vzduchu 0,291 Cd, čo je lepšie než priameho konkurenta Li Auto L9.
Podvozok ponúka svetlú výšku 194 mm, 20- alebo 21-palcové kolesá a v strednej výbave aj 4-piestikové brzdové strmene a dvojkomorové vzduchové odpruženie pre vyšší komfort jazdy.
Z technologickej stránky sú nižšie verzie vybavené systémom autonómneho riadenia G-Pilot H5, ktorý beží na dvoch čipoch Nvidia Drive Orin-X, vyššie výbavy prechádzajú na výkonnejší G-Pilot H7 s čipom Nvidia Drive Thor – vozidlo podporuje funkciu Navigate on Autopilot pre jazdu po diaľnici aj v meste.
Z hľadiska bezpečnosti ide o priekopnícky model. Ako prvý na svete totiž využíva jednoliaty tepelný lisovaný bočný panel a v prednej časti má špeciálne tvarovanú deformačnú zónu v tvare písmena W pre lepšiu absorpciu nárazu. Zároveň je zatiaľ jediným autom, ktoré prešlo nárazovým testom zozadu pri rýchlosti 100 km/h.
Lynk & Co 900 mieri na domácich rivalov ako Aito M9, Li Auto L9 či Denza N9 a s touto výbavou má ambíciu stať sa novou vlajkovou loďou prémiových SUV na čínskom trhu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
Erik Kaliňák priznal, že premiéra trápia následky atentátu: „Niekedy to telo nepoberie“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP