Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Kalifornská spoločnosť Amprius Technologies podľa najnovších správ dodala prvému zákazníkovi nové batérie, o ktorých tvrdí, že majú vôbec tú najväčšiu energetickú hustotu na trhu. Súčasné batériové články pritom za nimi zaostávajú až o 73 %. Na tému upozornil portál NewAtlas.

Ako najväčší nedostatok dnešných elektromobilov sa javia batérie. Nehovoríme len o ich kapacite, s ktorou je priamo úmerný aj dojazd, ale inžinieri vo veľkom riešia aj veľkosť samotných článkov, použitie vzácnych kovov, a tým pádom aj cenu akumulátorov, ktoré tvoria značnú časť ceny elektromobilu.

Amprius

Batérie Tesly, ktoré sú v súčasnosti považované za tie najlepšie na trhu, majú energetickú hustotu na úrovni 260 Wh/kg a 730 Wh/l. Nové články od spoločnosti Amprius tieto hodnoty vysoko presahujú a predstavujú tie vôbec energeticky najhustejšie komerčne dostupné lítiové batérie na trhu.

Nové batérie od Amprius Technologies s hustotou energie 450 Wh/kg a 1 150 Wh/l svojou energetickou hustotou vysoko presahujú konkurenčné batérie. Stihli si už nájsť svoje uplatnenie v satelitoch HAPS (High-Altitude Pseudo Satellites).

Boj o najlepšiu batériu

Ako píše portál Insideevs, ide o prvé komerčne dostupné batériové články s tak vysokou hustotou energie. Kritickým prvkom pre dosiahnutie takýchto fenomenálnych výsledkov zohrala kremíková anóda Si-Nanowire.

Amprius

Podľa dostupných informácií inžinieri Amprius Technologies nahradili grafitovú mriežku, ktorá sa nachádza na anóde bežných lítium-iónových batérií, kremíkovými nanovláknami. Tie dokážu uložiť až 10-krát viac lítia ako grafit, ale zároveň tiež predísť praskaniu a nafukovaniu samotného kremíka.

Samozrejme, energetická hustota batérií a ich hmotnosť je len jedna metrika. Batérie by ale mali vynikať tiež bezpečnosťou, rýchlosťou nabíjania, životnosťou a v neposlednom rade i cenou.

Vzhľadom na to, že jej prvým zákazníkom je pokročilá technologická spoločnosť zaoberajúca sa výrobou satelitov, o kvalitu batérií sa zrejme obávať nemusíme. Práve cena ale môže byť problém.

Spoločnosť však tvrdí, že plánuje vybudovať továreň na masovú výrobu nových batérií, čo by nakoniec malo viesť k znižovaniu nákladov a uplatneniu sa aj v segmente elektromobility.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú