73-ročný Američan Rick Meggison pochádzajúci z Arizony sa druhýkrát narodil. O život takmer prišiel vo svojom elektromobile značky Tesla. Rick dostatočne nepoznal svoje auto a tak v ňom na dlhé minúty uviazol, informuje portál ABC15.

Ak by mal tento príbeh tragický koniec, Rick Meggison by bol určite adeptom na Darwinovu cenu. Ide o pomyselnú trofej, ktorá sa udeľuje za tie najzbytočnejšie a najbizarnejšie úmrtia.

Rick totiž zostal v aute uväznený na zhruba 20 minút. Na tom by nebolo nič tragické, pokiaľ by vonku nepanoval jeden z najhorúcejších dní tohto leta.

Nevedel, ako otvoriť dvere

Rickovi sa totiž v Tesle Model Y vybila 12 V batéria, ktorá slúži na napájanie klimatizácie, otváranie dverí a taktiež aj otváranie okien. Poďme si to teda celé zhrnúť. V aute je extrémne teplo, nejde zapnúť klimatizácia ani otvoriť dvere či okná. Stráviť 20 minút v rozpálenom aute môže byť pre dôchodcu naozaj nebezpečné, no nič z toho sa nemuselo stať, pokiaľ by Rick vedel o páčke na núdzové otváranie dverí.

Tesla

Každé auto, ktoré má elektrické otváranie dverí, musí mať v interiéri aj páčku na ich mechanické otvorenie. Tá slúži presne na takéto prípady, keď zlyhá 12 V batéria alebo akákoľvek iná časť elektroniky. Rick však o nej netušil a vyslobodiť ho prišla až jeho sestra, ktorá auto otvorila zvonku. Do auta sa dostala cez dvere spolujazdca, pričom však poškodila bočné sklo. Auto následne muselo zamieriť do servisu na opravu.

Hviezda TV šou sa pasovala s opačným problémom

James May, moderátor motoristických šou Top Gear a The Grand Tour, je obrovským fanúšikom a majiteľom niekoľkých luxusných automobilov. Do jeho vozového parku patrí aj Tesla Model S, s ktorou ale zažíva poriadne problémy. Vo videu na kanáli DRIVETRIBE rozoberá, čo sa s Teslou stane, ak na nej človek dlhšiu dobu nejazdí.

Tesly mnohí považujú za najinteligentnejšie autá súčasnosti, no zdá sa, že niektoré základné funkcie im robia mierne problémy. May počas niekoľkých mesiacov na svojom Modeli S vôbec nejazdil. Ako hovorí vo videu, auto mal napojené na nabíjačke a dlhšiu dobu takto stálo v garáži.

Keď sa teda po pár mesiacoch k autu vrátil a chcel sa na ňom previezť, zistil, že mu nejde odomknúť a je v podstate „mŕtve“. Ako je to možné, keď predsa bolo počas celej doby pripojené k elektrickej sieti?

Podobne ako bežné autá so spaľovacími motormi, aj Tesly majú klasickú 12 V batériu, ktorá napája vnútornú elektroniku, udržuje systémy pri živote, a teda aj odomyká a zamyká auto. Pri nabíjaní auta sa dobíja aj táto 12 V batéria, pri ktorej ale nastal problém po tom, čo sa auto úplne nabilo. Vtedy sa totiž prerušil nabíjací proces a táto menšia batéria ostala odstrihnutá od ostatnej elektroniky.

Tesla je v podstate počítač na kolesách, čiže aj keď je auto nečinné, 12 V batériu dokáže vyšťaviť pomerne rýchlo. May tak musel batériu nabiť samostatne, no až tu začala tá pravá zábava.

Malá batéria je umiestnená pod prednou kapotou, ktorej zámok je elektrický, čiže kľúčom otvoriť nejde. Tesla však myslela aj na plán B, kde v podblatníkoch predných kolies umiestnila dvojicu tlačidiel, slúžiacich na ručné odomykanie prednej kapoty. Aby sa však človek k týmto tlačidlám dostal, musí demontovať plastové kryty podblatníkov.

Keď už bol May konečne pod kapotou, stále nemal vyhraté. Batéria sa totiž nachádza pod ďalšími plastovými krytmi, ktoré je potrebné najskôr demontovať. Čo všetko musel James zhodiť pred tým, než sa konečne dostal k batérii, si môžeš pozrieť v priloženom videu.

Ako na záver dodáva, úplne by stačilo z batérie vyviesť konektor na jej nabíjanie niekam na prístupnejšie miesto, čo by majiteľom auta ušetrilo nielen čas, ale aj starosti.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú