Kým sa oči celého sveta upierajú na vývoj samoriadiaceho auta, ktoré by malo poslať do predčasného dôchodku uber vodičov a taxikárov, dvaja bývalí inžinieri Google sa rozhodli predstaviť vlastný koncept autonómneho vozidla. 

Dave Ferguson a Jiajun Zhu po odchode zo spoločnosti Google, kde pracovali na vývoji samo riadiaceho auta,  založili technologický startup Nuro. Práve pod hlavičkou tejto značky predstavili autonómne vozidlo s názvom R1. Táto malá dodávka nebude pritom slúžiť na transport ľudských pasažierov, ale bude zabezpečovať prevoz tovaru z distribučného skladu ku koncovému zákazníkovi.

„Ľudia sú zaneprázdnení a oceňujú komfort viac než inokedy a predajcovia sa s týmito potrebami ľudí snažia vysporiadať. Vytvorili sme vozidlo R1 takým spôsobom, aby mohlo byť použité nielen k transportu bežných komerčných zásielok, ale aj k dodaniu vypratého prádla z lokálnej práčovne,“ povedal Dave Ferguson, jeden zo zakladateľov Nuro startupu.

R1 je plne autonómne vozidlo, poháňané elektrickou energiou s približne polovičnou dĺžkou veľkého SUV. Vyzerá trochu ako toastovač na kolesách. Má v sebe zabudované kamery, radar, strešné osvetlenie a senzor pre detekciu vzdialenosti od objektov (LiDAR). Aby sa spotrebitelia mohli dostať k tovaru, potrebujú aplikáciu, ktorá obsahuje kód potrebný na odomknutie úložného priestoru. Taktiež môžu aplikáciu použiť na sledovanie pohybu svojho tovaru podobne, ako môžeme vidieť pohyb vozidla, keď si objednáme taxík cez Uber aplikáciu.

Jedna z prvých lastovičiek

Pre obchodníkov zostáva veľká výzva uspokojenia požiadaviek zákazníkov, ktorí vyžadujú čo najrýchlejšie dodanie objednaného tovaru. Väčšina veľkých prepravcov je stále odkázaná na transport tovaru kamiónmi, ktorých vodiči dodajú balík priamo kupujúcemu. Tvorcovia R1 dúfajú, že prepravcov oslovia so svojím konceptom malého autonómneho vozidla ohľaduplného k životnému prostrediu, ktoré je menej nákladné ako dnešné spôsoby doručovania.

Pred inžiniermi z  Nura stojí ešte veľa prekážok, kým sa im podarí dostať svoj koncept do komerčnej prevádzky. Stále pritom nie je isté, či sa im to podarí, keďže iné spoločnosti tiež nezaháľajú a pripravujú vlastné riešenia na poli autonómnych vozidiel pre prepravu tovaru. My sa len môžeme tešiť, že aj na základe týchto prvých lastovičiek sa doba samo riadiacich osobných áut pomaly blíži.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú