Automobilky majú strach: Tesla prekonala konkurenciu o niekoľko rokov vďaka unikátnemu hardvéru
V automobilom priemysle nie je nič zvláštne, ak si konkurencia kúpi vozidlo inej značky, aby preskúmala využité technológie a systémy. Týmto spôsobom môžu ostatné automobilky zistiť, v čom ich úhlavný rival predbieha. Rovnakým spôsobom sa teraz rozhodla nemenovaná japonská automobilka preskúmať Teslu Model 3 a jeho útroby, kde našli viac prekvapení ako zrejme čakali. Spoločnosť preskúmala aj riadiaci počítač vozidla. Jeden z inžinierov zhodnotil, niečo také jeho firma nezvládne. Tesla má teda stále poriadny náskok, informoval portál Nikkei.
Tesla Model 3 je aktuálne najdostupnejší elektromobil výrobcu, ktorý sa predáva okrem domácej Ameriky aj v iných krajinách. Aj do tohto modelu spoločnosť implementovala množstvo svojich technológií, ktoré sa mnohokrát zdajú byť oveľa lepšie ako riešenia konkurencie.
Sofistikovaný riadiaci počítač, elektronika a technológie, ktoré Tesla v tomto vozidle využila, prekvapili aj konkurenčnú japonskú automobilku, ktorá si Model 3 kúpila, aby ho do detailov preskúmala.
Tesla vyvinula vlastný hardvér, na ktorý sa konkurencia nechytá
Aktuálne modely Tesly sú vybavené hardvérom 3. generácie, ktorý spoločnosť začala využívať v minulom roku. Elektronika má dostatok výpočtovej sily, aby umožnila plne autonómne riadenie vozidla, aj keď tie od Tesly sú momentálne obmedzené na 2. úroveň z celkovo 5, kedy je vozidlo úplne samostatne riadené počítačom a bez vodiča. A práve táto riadiaca jednotka Tesly je to, čo mnohým ostatným automobilkám chýba.

Nenechaj si ujsť
Tesla predstavuje nové verzie Modelu S a X. Zvýšil sa hlavne dojazd
Počas analyzovania Modelu 3 ostal jeden z inžinierov konkurenčnej firmy ohromený týmto hardvérom a prehlásil: „Nemôžeme to urobiť“, čím sa potvrdzuje, že ani niektoré ostatné automobilky sa momentálne nedokážu vyrovnať Tesle v tejto oblasti. Nový hardvér Tesly využíva 2 vlastné čipy s umelou inteligenciou a zvláda riadiť autonómne funkcie Modelu S, X a Modelu 3, spolu s ich infotainmentom.

Kľúčom k dosiahnutiu spoľahlivej funkcionality má byť nové riešenie výpočtovej jednotky, ktorá celkovo ponúka výkon na úrovni 144 bilióna operácií za sekundu. Čipset Tesly je vyrobený 14 nm FinFET výrobnou technológiou a obsahuje celkovo dvanásť jadier ARM Cortex-A72 s frekvenciou 2,2 GHz. Súčasťou SoC je aj 6 miliárd tranzistorov a dve neurálne procesné jednotky so súčtom výkonu 72 TOPS. Tesla bude na základnej doske využívať dva takéto čipsety, čo dáva súhrnný výkon spomínaných 144 TOPS, informoval portál WCCFTech.
Automobilky sú pozadu o celé roky
Automobily budú v budúcnosti vyžadovať čoraz výkonnejšie riadiace počítače, ktoré zvládnu spracovať obrovské množstvo dát, no momentálne je konkurencia ďaleko za Teslou. Odhaduje sa, že americká automobilka predbehla vo vývoji týchto systémov aj tak renomovaných výrobcov ako VW, či Toyota, a to až o 6 rokov, informuje Teslarati. Ostatní by sa mohli na úroveň Tesly dostať až niekedy v roku 2025.
Výrobcovia automobilov tak musia zapracovať na vlastných riadiacich systémoch a výkone hardvéru, ktorý bude musieť zvládať stále náročnejšie operácie a spracovanie dát. Inteligentné asistenčné systémy, pripojenie na internet, autonómne funkcie vozidiel a množstvo ďalších aspektov si teda vyžiada, aby aj ostrieľané firmy prekopali možnosti elektroniky vo svojich vozidlách. Aktuálne sa Tesle darí aj vďaka dobrému dodávateľskému reťazcu, no veľa jej konkurentov takéto možnosti nemá. Zatiaľ.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Hybridy prekvapili najhorším výsledkom. Vedci zbúrali zabudnutý mýtus o elektromobiloch
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Hybridy prekvapili najhorším výsledkom. Vedci zbúrali zabudnutý mýtus o elektromobiloch
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
