SUV-čka sú dnes vo všeobecnosti nesmierne vyhľadávaným artiklom. Stačí sa pozrieť len na predajné štatistiky zo Slovenska a ihneď zistíš, že SUV modely rôznych výrobcov sú v popredí na najvyššiích priečkach. Rozhodol som sa, že si zoberiem na mušku jedno z kompaktnejších SUV, no ale za to od prémiovej nemeckej trojky. Audi Q3 symbolizuje vycibrené technológie či dokonalé jazdné vlastnosti.

Dizajn, ktorý láka pohľady a motor, ktorý zaujme aj srdce závodníka

Je pravda, že my sme mali k dispozícii špeciálnu “slovenskú” verziu Audi Q3, ktorá bola priamo venovaná na propagovanie Petry Vhlovej, keďže Audi je hlavným sponzorom, no nič to nemení na fakte, že aj vo fádnejšej farbe dokáže táto Q3-ka pútať pohľady okoloidúcich.

Neraz sa mi stalo, že sa niekto zastavil pri aute a poriadne si ho obzrel. Navyše nami testovaná športovejšia výbava s S-Line packetom v exteriéri a interiéri dodávali charakteristickejší športový nádych.

Vpredu aj vzadu sú plnohodnotné LED svetlá (Matrix LED vpredu) s ikonickou siluetou, ktorú si nemôžeš pomýliť so žiadnym iným modelom Audi. Celkovo tak pôsobí Audi Q3 navonok veľmi dospelo a relatívne mohutne a aj keď rozmermi nepatrí medzi veľké SUV, každý pohľad ma utvrdil, že pre každodenné jazdenie v meste, výlety mimo mesta či „hltanie“ diaľničných kilometrov je práve toto tá ideálna veľkosť. Samozrejme, bavíme sa o čisto subjektívnom názore. Elegantné, nie prerastené na ulice Bratislavy a veľmi praktické. Tak si aspoň ja osobne predstavujem ideálne SUV.

Dizajn je teda rozhodne subjektívna vec, preto ho nejdem viac rozpisovať, no čo si zaslúži viac pozornosti, je určite motor. Ja som mal k dispozícii motor 45 TFSI, čiže po novom označenie pre dvojlitrový 4 valec dopovaný turbodúchadlom s celkovým výkonom veľmi solídnych 230 koní a ikonickým pohonom všetkých kolies quattro. Tento agregát je to najlepšia, čo Q3-ka môže ponúknuť.

Ak si otec rodiny, s týmto autíčkom si vieš rozhodne užiť aj športovejšiu zábavu na ceste. Priebeh výkonu je vďaka turbu dynamický a nástup krútiaceho momentu 350 Nm je už od spodných otáčok. Nuž ale s takto relatívne výkonným motorom a rozmermi auta ide ruka v ruke aj vyššia spotreba. Tá sa v prípade nášho jazdenia, ktoré zahŕňalo dynamickejšiu kombináciu okresiek, diaľnice a jazdy v meste na úseku 600 km zastavila okolo 9 litrov.

Určite sa však dá jazdiť aj za menej, no to už treba myslieť naozaj šetrne a ekologicky a hlavne veľmi jemne s plynovým pedálom. Samozrejmosťou je potom aj možnosť výberu jazdných režimov, celkovo je ich až 7, čiže opäť platí, že jazdný zážitok z Audi bude v každom teréne či za každých podmienok maximálny.

Technologická výbava na jednotku s hviezdičkou!

Audi rozhodne patrí medzi výrobcov, ktorí nespia na vavrínoch a rok čo rok prinášajú do áut inovácie a nové technologické vymoženosti. Interiér je tak krásne ladený do moderného šatu plného displejov a ambientného podsvietenia, ktoré mení nespočet rôznych farieb. Audi Q3 sa prezentuje plne digitálnou koncepciou ovládania a zobrazenia. Pred vodičom je digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 10,25-palca, teda tzv. Audi virtual cockpit. K dispozícii je však aj hlavný stredový dotykový displej s uhlopriečkou 10,1-palca, ktorý je centrom pre infotainment systém MMI.

Ten disponuje veľmi peknou grafikou, ktorá minimálne u mňa pôsobí najlepšie z celého nemeckého trojlístka. Ovládanie je rýchle, praktické a hocičo som hľadal v nastaveniach, nikdy mi to nezabralo viac ako minútu to nájsť. Už samozrejmosťou je potom podpora Apple CarPlay a Android Auto, ktoré fungujú absolútne bezchybne. V testovanom vozidle bolo k dispozícii aj príplatkové audio Bang & Olufsen s 15 reproduktormi a celkovým výkonom až 680 W.

Ak sa ale ešte vrátim k infotainment systému, hlavné slovo si dokáže zobrať aj funkcia Audi connect. Tá dokáže dopĺňať vstavanú navigáciu o relevantné výsledky z internetu. Služba však dokáže dať vodičovi aj prístup k emailom alebo sociálnym sieťam, a to priamo v aute.

Bohatá bezpečnosť ako nutný základ

Audi Q3 sa nezahanbí ani po stránke bezpečnosti. Je štandardne vybavené systémom Audi pre sense front, ktorý pomocou radarov rozpozná kritické situácie na ceste a upozorní vodiča vizuálne či akusticky. Adaptívny tempomat s podporou jazdy v zápche či vedením v jazdnom pruhu je nesmierne praktickým doplnkom v dnešnej dobe našich miest s katastrofálnou dopravou.

Ideálne SUV do každého prostredia

Testovanie Audi Q3 mi jasne ukázalo, že kvalitné a schopné SUV nemusí mať 5 metrov a hmotnosť takmer 3 tony, aby dokázalo zaujať okolie a hlavne mňa ako šoféra. Nová Q3-ka je technologickým korábom, ktorý má voči svojej konkurencii určite v niektorých smeroch navrh.

Jazdné vlastnosti Audi netreba vychvalovať, vieme už roky, že patria medzi špičku. Agilita, čipernosť a intuitívnosť pri šoférovaní však robia z Audi Q3 pre mňa osobne jeden z najlepších počinov svojho segmentu. Dávam teda oba palce hore aj keď to rozhodne nie je cenou ľudové auto (nami testovaný model s príplatkovou výbavou sa zastavil na cene viac ako 67 000 €), no ten, čo chce zabrdnúť do nemeckej kvality, chybu určite nespraví, ak pôjde smerom štyroch kruhov pred zvyšnými dvomi konkurentmi.

O autorovi
Dávid Igaz
Šéfredaktor a spoločník FonTech.sk, no najmä technologický nadšenec, ktorý nepohrdne akoukoľvek novinkou. Ak by si sa potreboval o niečom poradiť, neváhaj a napíš mi na [email protected]