Audi sa opäť hlási o slovo s novinkou, ktorá posúva hranice efektivity a jazdenia v strednej triede. Modelový rad A5 sa rozrastá o plug-in hybridné verzie Limuzína a A5 Avant s pohonom quattro a v dvoch výkonových verziách, pričom systémový výkon vrcholovej verzie dosahuje až 270 kW, čo je v prepočte 367 koní. Zákazníci sa tak môžu tešiť nielen na dynamický zážitok z jazdy, ale aj na čisto elektrický dojazd až do 110 kilometrov vďaka novej generácii vysokonapäťovej batérie.

Základom novej technológie je modernizovaná platforma Premium Platform Combustion, ktorá umožnila bezproblémovú integráciu pokročilej hybridnej techniky. Výrazne sa zvýšila kapacita batérie – v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi narástla o približne 45 percent, čo znamená viac energie na každodenné dochádzanie bez emisií. Batéria má kapacitu 25,9 kWh (netto 20,7 kWh) a vďaka integrovanej nabíjačke s výkonom 11 kW sa úplne nabije už za 2,5 hodiny.

Audi

Audi odhalilo nový hybrid budúcnosti

Pod kapotou nájdeme osvedčený dvojlitrový benzínový motor 2.0 TFSI s výkonom 185 kW, ktorý v kombinácii s elektromotorom s výkonom do 105 kW poskytuje dve úrovne systémového výkonu – 220 kW (299 k) alebo 270 kW (367 k). Rýchlejší variant zrýchli z nuly na stovku len za 5,1 sekundy, pomalšia verzia za 5,9 sekundy, pričom oba modely dosahujú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

V Audi tentokrát kládli dôraz nielen na výkon, ale aj na využitie elektrického pohonu naplno. Hybridný manažment pohonu je inteligentný a automaticky prispôsobuje stratégiu jazdy – volí medzi elektrickým režimom EV a hybridným režimom podľa trasy a štýlu jazdy. V elektrickom režime jazdí vozidlo výlučne na elektrinu, kým to stav batérie dovoľuje. V hybridnom režime sa energia v batérii môže udržiavať pre neskoršie využitie – napríklad pri jazde mestom. Po novom je možné v menu MMI dokonca nastaviť požadovanú úroveň nabitia batérie pomocou digitálneho posúvača.

Veľkým plusom je aj zdokonalený rekuperačný systém. Intenzitu rekuperácie možno ovládať pádlami pod volantom a vozidlo vie rekuperovať aj autonómne, pričom zohľadňuje údaje z navigácie. Tým sa maximalizuje dojazd bez potreby zásahu vodiča.

Nové označenie „e-hybrid“ má pomôcť zákazníkom ľahko rozoznať modely s plug-in hybridnou technológiou. Podľa CEO Audi Gernota Döllnera je tento krok súčasťou širšej ofenzívy značky v oblasti elektrifikácie v roku 2025. „Nová generácia našich modelov plug-in hybrid so systémovým výkonom až do 270 kW poskytuje športovo-komfortný zážitok z jazdy, ako aj vyváženú kombináciu výkonnosti a efektivity,“ zdôrazňuje.

Modely Audi A5 e-hybrid quattro majú už v štandarde bohatú výbavu. Výkonnejšia verzia sa pýši balíkom S line exteriér, čiernymi optickými doplnkami a zatmavenými sklami vzadu, čím podčiarkuje športový charakter vozidla. Ceny na slovenskom trhu štartujú od 62 670 eur za Limuzínu vo verzii 220 kW, Avant začína na 64 790 eur. Výkonnejšia Limuzína stojí od 72 090 eur, Avant od 74 200 eur.

Výroba nových modelov prebieha v nemeckom závode v Neckarsulme, pričom objednávky v Európe sa spúšťajú od 27. marca a uvedenie na trh je naplánované na apríl 2025. Audi tak prináša plug-in hybrid, ktorý má ambíciu nielen šetriť palivo, ale aj priniesť radosť z jazdy v modernom šate.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP