Audi rúca mýty o hybridoch. Pri tomto aute na spaľovák ani nepomyslíš (+slovenské ceny)
Audi sa opäť hlási o slovo s novinkou, ktorá posúva hranice efektivity a jazdenia v strednej triede. Modelový rad A5 sa rozrastá o plug-in hybridné verzie Limuzína a A5 Avant s pohonom quattro a v dvoch výkonových verziách, pričom systémový výkon vrcholovej verzie dosahuje až 270 kW, čo je v prepočte 367 koní. Zákazníci sa tak môžu tešiť nielen na dynamický zážitok z jazdy, ale aj na čisto elektrický dojazd až do 110 kilometrov vďaka novej generácii vysokonapäťovej batérie.
Základom novej technológie je modernizovaná platforma Premium Platform Combustion, ktorá umožnila bezproblémovú integráciu pokročilej hybridnej techniky. Výrazne sa zvýšila kapacita batérie – v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi narástla o približne 45 percent, čo znamená viac energie na každodenné dochádzanie bez emisií. Batéria má kapacitu 25,9 kWh (netto 20,7 kWh) a vďaka integrovanej nabíjačke s výkonom 11 kW sa úplne nabije už za 2,5 hodiny.

Audi odhalilo nový hybrid budúcnosti
Pod kapotou nájdeme osvedčený dvojlitrový benzínový motor 2.0 TFSI s výkonom 185 kW, ktorý v kombinácii s elektromotorom s výkonom do 105 kW poskytuje dve úrovne systémového výkonu – 220 kW (299 k) alebo 270 kW (367 k). Rýchlejší variant zrýchli z nuly na stovku len za 5,1 sekundy, pomalšia verzia za 5,9 sekundy, pričom oba modely dosahujú maximálnu rýchlosť 250 km/h.
V Audi tentokrát kládli dôraz nielen na výkon, ale aj na využitie elektrického pohonu naplno. Hybridný manažment pohonu je inteligentný a automaticky prispôsobuje stratégiu jazdy – volí medzi elektrickým režimom EV a hybridným režimom podľa trasy a štýlu jazdy. V elektrickom režime jazdí vozidlo výlučne na elektrinu, kým to stav batérie dovoľuje. V hybridnom režime sa energia v batérii môže udržiavať pre neskoršie využitie – napríklad pri jazde mestom. Po novom je možné v menu MMI dokonca nastaviť požadovanú úroveň nabitia batérie pomocou digitálneho posúvača.
Veľkým plusom je aj zdokonalený rekuperačný systém. Intenzitu rekuperácie možno ovládať pádlami pod volantom a vozidlo vie rekuperovať aj autonómne, pričom zohľadňuje údaje z navigácie. Tým sa maximalizuje dojazd bez potreby zásahu vodiča.
Nové označenie „e-hybrid“ má pomôcť zákazníkom ľahko rozoznať modely s plug-in hybridnou technológiou. Podľa CEO Audi Gernota Döllnera je tento krok súčasťou širšej ofenzívy značky v oblasti elektrifikácie v roku 2025. „Nová generácia našich modelov plug-in hybrid so systémovým výkonom až do 270 kW poskytuje športovo-komfortný zážitok z jazdy, ako aj vyváženú kombináciu výkonnosti a efektivity,“ zdôrazňuje.
Modely Audi A5 e-hybrid quattro majú už v štandarde bohatú výbavu. Výkonnejšia verzia sa pýši balíkom S line exteriér, čiernymi optickými doplnkami a zatmavenými sklami vzadu, čím podčiarkuje športový charakter vozidla. Ceny na slovenskom trhu štartujú od 62 670 eur za Limuzínu vo verzii 220 kW, Avant začína na 64 790 eur. Výkonnejšia Limuzína stojí od 72 090 eur, Avant od 74 200 eur.
Výroba nových modelov prebieha v nemeckom závode v Neckarsulme, pričom objednávky v Európe sa spúšťajú od 27. marca a uvedenie na trh je naplánované na apríl 2025. Audi tak prináša plug-in hybrid, ktorý má ambíciu nielen šetriť palivo, ale aj priniesť radosť z jazdy v modernom šate.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

