Audi dáva facku Západu. Najluxusnejšie elektromobily „kúpi“ od čínskej značky
Dôkazov, že čínske automobilky sú z hľadiska elektromobility na rovnakej, ba možno aj vyššej úrovni ako tie európske, je čoraz viac. Najnovšie dostali tradiční výrobcovia facku od prémiovej automobilky Audi. Ako informoval AutoNews, Nemci rokujú s čínskou značkou SAIC, pričom chcú od nich odkúpiť prémiovú platformu pre elektrické vozidlá.
Zaujímavé pritom je, že k nákupu čínskych riešení sa uchýľuje taká prémiová značka, akou je Audi, v čase, kedy samotný koncern VW vyvíja vlastnú platformu pre prémiové vozidlá.
Nedávno sme tiež informovali o veľkých problémoch automobilky VW. Elektromobily tejto značky podľa magazínu Handelsblatt nechcú ani samotní Nemci a ak sa situácia nezmení, automobilka si zarobí na poriadny problém.
Audi reaguje na vývoj trhu v Číne
Automobilka Audi pritom reaguje na vývoj trhu v Číne. V poslednom období sa jej predaje prepadli hlboko za Teslu či domácich hráčov ako NIO. Dva zdroje, ktoré chceli zostať v anonymite, potvrdili, že Audi v tejto súvislosti rokuje s čínskym SAIC o využívaní ich prémiovej elektrickej platformy.
Nejde pritom len o nejaký začiatok diskusií, rozhovory sú údajne v pokročilom štádiu. Obe zúčastnené strany sa však k tejto situácii odmietli vyjadriť. Rovnako zostáva záhadou aj suma, za ktorú by malo Audi odkúpiť platformu, na ktorej už stojí jeden luxusný elektromobil z Číny – sedan L7 automobilky IM Motors.
Prémiová platforma koncernu VW chýba ako soľ
Aktuálne koncern VW vyrába elektromobily len na jednej jedinej platforme a tou je platforma MEB. Aj keď sa ju koncern snaží neustále vylepšovať, za tými najlepšími elektromobilmi na trhu autá postavené na MEB platforme mierne zaostávajú.
Prémiovú platformu preto potrebuje koncern VW ako soľ. Jednu už vyvíja Porsche, má označenie PPE a prvý elektromobil postavený na nej bude Porsche Macan EV spolu s Audi Q6 e-tron.
Ďalšou prémiovou platformou, tentokrát softvérovou, mala byť platforma SSP, no tú koncern VW odložil až na rok 2029, aby stihol vyladiť všetky prípadné nedostatky. Súčasné elektromobily značky VW totiž majú katastrofálny softvér najmä z hľadiska plynulosti a spoľahlivosti, čo kritizujú mnohí fanúšikovia značky.
Kvôli elektromobilom zmenili aj názvy modelov
Elektromobilita „vyrobila“ automobilkám aj ďalší problém. S cieľom odlíšiť elektrické autá od tých klasických prišli mnohí výrobcovia s úplne novým názvoslovím. O pár rokov ale budú všetky vyrábané autá elektrické a ak by sa automobilky držali nových názvov, prakticky „zahodia“ všetky názvy ikonických modelov do koša.
Audi prichádza s riešením, ktoré ale momentálne pôsobí viac chaosu než osohu. Ako píše CarAndDriver, nemecká prémiová automobilka rezervuje párne čísla pre elektromobily, zatiaľ čo spaľováky dostanú čísla nepárne.
Doposiaľ Audi odlišovalo elektromobily od spaľovákov prívlastkom „e-tron“. Ten síce bude automobilka používať aj pri novom označovaní vozidiel, no modelov ako A5 e-tron, A7 e-tron či A3 e-tron sa nedočkáme.
Takisto sa ale nedočkáme populárnych spaľovákov A4 a A6, ktoré mnohí Slováci obľubovali najmä vo verzii Avant. Miesto toho bude nová spaľovacia Audi A4 označená ako Audi A5 a nová Audi A6 označená ako Audi A7. Chaotické? Podľa nás absolútne. Ak sa navyše pýtaš, čo bude s populárnymi športovejšie vyzerajúcimi modelmi, ktoré mali doposiaľ nepárne číslovanie, aj na túto otázku poznáme odpoveď.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
Kúpiš si auto, no nie celý výkon. Volkswagen spustil trend, ktorý nahneval tisíce vodičov
Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Šťastný Slovák získal 21 výhier. Päť čísel mu prinieslo desaťtisíce eur
Koniec neobmedzených bufetov? Dovolenkový raj chce obmedziť all-inclusive. Ročne vyhodí 23 miliónov ton jedla
SOI varuje Slovákov: Táto cestovka s lacnými zájazdmi je podvod, môžeš prísť o peniaze a dovolenku
Najväčšia reforma školstva prichádza: Vláda rozhodne o zmenách, ktoré zasiahnu všetkých
Európski lídri chválili Trumpa. Ten vyhlásil, že Putin súhlasil, aby Západ poskytol Ukrajine bezpečnostné záruky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Kúpiš si auto, no nie celý výkon. Volkswagen spustil trend, ktorý nahneval tisíce vodičov
- Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
-
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
Najväčší dovozca energií sa zmenil na vývozcu a láme rekordy. Mocnosť mení globálny trh s pohonnými hmotami
Pre rýchly vstup do EÚ urobia nemožné. Tento štát chce mať ministerstvo riadené umelou inteligenciou
Jediná krajina produkuje viac plastu než šesť ďalších dokopy. Zverejnili „rebríček hanby“
Slovenské weby strácajú návštevníkov. Google AI prehľady menia spôsob, ako hľadáš informácie
Postavia jadrové elektrárne, vysokorýchlostnú železnicu a predbehnú Slovensko. Ázia má nového tigra
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP