Audi dáva facku Západu. Najluxusnejšie elektromobily „kúpi“ od čínskej značky
Dôkazov, že čínske automobilky sú z hľadiska elektromobility na rovnakej, ba možno aj vyššej úrovni ako tie európske, je čoraz viac. Najnovšie dostali tradiční výrobcovia facku od prémiovej automobilky Audi. Ako informoval AutoNews, Nemci rokujú s čínskou značkou SAIC, pričom chcú od nich odkúpiť prémiovú platformu pre elektrické vozidlá.
Zaujímavé pritom je, že k nákupu čínskych riešení sa uchýľuje taká prémiová značka, akou je Audi, v čase, kedy samotný koncern VW vyvíja vlastnú platformu pre prémiové vozidlá.
Nedávno sme tiež informovali o veľkých problémoch automobilky VW. Elektromobily tejto značky podľa magazínu Handelsblatt nechcú ani samotní Nemci a ak sa situácia nezmení, automobilka si zarobí na poriadny problém.
Audi reaguje na vývoj trhu v Číne
Automobilka Audi pritom reaguje na vývoj trhu v Číne. V poslednom období sa jej predaje prepadli hlboko za Teslu či domácich hráčov ako NIO. Dva zdroje, ktoré chceli zostať v anonymite, potvrdili, že Audi v tejto súvislosti rokuje s čínskym SAIC o využívaní ich prémiovej elektrickej platformy.
Nejde pritom len o nejaký začiatok diskusií, rozhovory sú údajne v pokročilom štádiu. Obe zúčastnené strany sa však k tejto situácii odmietli vyjadriť. Rovnako zostáva záhadou aj suma, za ktorú by malo Audi odkúpiť platformu, na ktorej už stojí jeden luxusný elektromobil z Číny – sedan L7 automobilky IM Motors.
Prémiová platforma koncernu VW chýba ako soľ
Aktuálne koncern VW vyrába elektromobily len na jednej jedinej platforme a tou je platforma MEB. Aj keď sa ju koncern snaží neustále vylepšovať, za tými najlepšími elektromobilmi na trhu autá postavené na MEB platforme mierne zaostávajú.
Prémiovú platformu preto potrebuje koncern VW ako soľ. Jednu už vyvíja Porsche, má označenie PPE a prvý elektromobil postavený na nej bude Porsche Macan EV spolu s Audi Q6 e-tron.
Ďalšou prémiovou platformou, tentokrát softvérovou, mala byť platforma SSP, no tú koncern VW odložil až na rok 2029, aby stihol vyladiť všetky prípadné nedostatky. Súčasné elektromobily značky VW totiž majú katastrofálny softvér najmä z hľadiska plynulosti a spoľahlivosti, čo kritizujú mnohí fanúšikovia značky.
Kvôli elektromobilom zmenili aj názvy modelov
Elektromobilita „vyrobila“ automobilkám aj ďalší problém. S cieľom odlíšiť elektrické autá od tých klasických prišli mnohí výrobcovia s úplne novým názvoslovím. O pár rokov ale budú všetky vyrábané autá elektrické a ak by sa automobilky držali nových názvov, prakticky „zahodia“ všetky názvy ikonických modelov do koša.
Audi prichádza s riešením, ktoré ale momentálne pôsobí viac chaosu než osohu. Ako píše CarAndDriver, nemecká prémiová automobilka rezervuje párne čísla pre elektromobily, zatiaľ čo spaľováky dostanú čísla nepárne.
Doposiaľ Audi odlišovalo elektromobily od spaľovákov prívlastkom „e-tron“. Ten síce bude automobilka používať aj pri novom označovaní vozidiel, no modelov ako A5 e-tron, A7 e-tron či A3 e-tron sa nedočkáme.
Takisto sa ale nedočkáme populárnych spaľovákov A4 a A6, ktoré mnohí Slováci obľubovali najmä vo verzii Avant. Miesto toho bude nová spaľovacia Audi A4 označená ako Audi A5 a nová Audi A6 označená ako Audi A7. Chaotické? Podľa nás absolútne. Ak sa navyše pýtaš, čo bude s populárnymi športovejšie vyzerajúcimi modelmi, ktoré mali doposiaľ nepárne číslovanie, aj na túto otázku poznáme odpoveď.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Najdrahšie krajiny sveta: Život v niektorých stojí tisíce dolárov mesačne. Európa má až päť zástupcov (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP