Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Kalifornský technologický líder má veľmi zaujímavú cenovú politiku. Apple si za svoje nové produkty pýta každým rokom čoraz viac a vyzerá to tak, že tento trend tak skoro nezmení.

A vlastne, načo by ho aj menili. Staré známe pravidlo hovorí, že keď niečo funguje, netreba sa v tom rýpať. Aj keď spoločnosť Apple nie je zrovna najspokojnejšia s predajmi najnovších iPhonov, ostatné zariadenia sa predávajú výborne. A pokiaľ sú ľudia stále ochotní za ne platiť každým rokom viac a viac, prečo v navyšovaní cien nepokračovať.

Porovnajme si teda niektoré z Apple produktov ako ich predajná cena medziročne vzrástla. Predajná cena iPhonu 7 v roku 2016 bola u nás 780 €. O rok na to sa iPhone 8 začal predávať za cca 830 €, čo je nárast o 6 %. Tohtoročný najlacnejší model spoločnosti, iPhone XR, dostal cenovku 870 € čo je oproti roku 2017 nárast o ďalších 5 %.

Zobraziť celú galériu (0)
Helge Bruhn (L) and Phil, who didn't give his last name, camp ahead of the September 19 release of the iPhone 6 and iPhone 6 Plus, in front of an Apple Store at Kuerfuerstendamm boulevard in Berlin September 16, 2014. Both men have camped since September 13 outside the store to be the first customers to buy the iPhone 6 when it's available. REUTERS/Fabrizio Bensch (GERMANY - Tags: BUSINESS SOCIETY SCIENCE TECHNOLOGY TELECOMS)

Posledné dve generácie iPadov sa dočkali ešte vyššieho percentuálneho rastu ceny, a to až okolo 24 %. Absolútnym kráľom sa však stal Mac Mini, ktorý medzigeneračne zdražel až o 60 %. Všetky ostatné zariadenia spoločnosti sa dočkali podobného navýšenia cenovky ako tomu bolo pri spomínaných iPadoch. Cena MacBooku Air medzigeneračne vzrástla o 20 %, Apple Watch s GPS zdraželi o 21 % a verzia s LTE šla hore až o 25 %. Tie najdrahšie produkty spoločnosti, ako napríklad iMac Pro, si medzigeneračne svoju cenovku udržujú na rovnakej hladine.

Apple sa síce oháňa tým, že za takéto každoročné navyšovanie ceny produktov môže fakt, že treba zaplatiť výskum inovácií, ktoré novinky prinášajú, no povedzme si na rovinu, tých noviniek už spoločnosť dávno neprináša toľko, aby takýmto rapídnym spôsobom rástla cenovka každého jedného produktu. Či sa táto politika spoločnosti skutočne vypláca, nevieme.

Apple sa totižto vo svojich správach o predajoch rozhodol nezverejňovať počty predaných kusov jednotlivých zariadení. Aj napriek neustálemu zvyšovaniu cien sú stále medzi nami ľudia, ktorým toto navyšovanie nejak extra nevadí. A to sú buď absolútni fanúšikovia značky, alebo ľudia, ktorí Apple považujú skôr ako „módnu“ značku, ktorá dopĺňa ich imidž. A aký je tvoj pohľad na celú vec? Vadí ti takéto prudké navyšovanie ceny za Apple produkty?

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú