Produkty z dielne Apple sú vo svete známe aj vďaka svojim cenám, ktoré sú v porovnaní s konkurenciou poriadne vysoké. Tento fakt nepriamo vytkol spoločnosti aj CEO Googlu, ktorého vyjadrenia však teraz poprel Craig Federighi. Viceprezident softvérového inžinierstva v Apple nepovažuje tvrdenia Sundara Pichaia za správne a tvrdí, že zariadenia spoločnosti nie sú „luxusné“.

Pred pár týždňami sa CEO Googlu vyjadril pre The New York Times na tému fungovania spoločnosti, technológií a zariadení, ktoré ponúka. Taktiež padla zmienka o bezpečnosti používateľov, ktorá je však rozporuplnou témou. Google sa snaží svojou filozofiou vytvárať produkty pre všetkých a medzi to najdôležitejšie stále patrí ochrana ľudí a ich súkromia. Sundar Pichai však v tomto smere vníma Apple ako prémiového výrobcu, ktorý považuje bezpečnosť za „luxusný tovar“.

Dvojaký biznis model dvoch technologických gigantov

Svojimi vyjadreniami nepriamo narážal na politiku spoločnosti Apple a jej drahé zariadenia, ktoré si kvôli cenám nemôže dovoliť každý. Takéto tvrdenia sa ale nepáčili Craigovi Federighimu, ktorý v odpovedi pre Indipendent reagoval, že Apple chce predávať svoje produkty všetkým potencionálnym zákazníkom a nepovažuje ich iba za nedostupný tovar. Tieto argumenty tak iba zdôrazňujú odlišný biznis model týchto dvoch rivalov a prístup, akým sa snažia presadiť vo svete technológií.

Zobraziť celú galériu (1)
Jeremy Judkins/YouTube

Nenechaj si ujsť
Apple môže kruto doplatiť na obchodnú vojnu USA. Ceny iPhonov môžu výrazne porásť

Kalifornský gigant predáva svoje zariadenia priamo koncovému zákazníkovi a kvôli vývoju nových technológií a funkcií nepotrebuje o ňom zbierať ďalšie dáta ako to môže robiť Google, informuje The Verge. Ten ponúka spolu so smartfónmi viacero služieb, ktoré sú zamerané práve na dáta od používateľov. Podľa výkonného riaditeľa Googlu by však mal mať prístup k bezpečnému používaniu zariadení každý, čo však Apple nedokáže kvôli cenám svojich zariadení splniť.

Apple taktiež odmieta zbierať o používateľoch viac dát než je potrebné pre vývoj nových technológií ako napríklad Siri. V takom prípade si spoločnosť radšej nakúpi verejné dostupné databázy fotografií a iných dát, pomocou ktorých môže následne učiť umelú inteligenciu rozoznávať predmety či osoby. Rovnako to platí aj pri zvukových záznamoch. Analyzované sú verejne dostupné zdroje a Apple tak nepotrebuje nahrávať svojich používateľov.

Bezpečnosť nadovšetko

Práve bezpečnosť a ekosystém produktov Applu je to, čo ich robí na trhu výnimočnými. Menej reklám, menej nežiadúcich povolení od aplikácií a ďalšie kľúčové prvky prispeli k tomu, že sú jeho zariadenia vo všeobecnosti považované za bezpečnejšie ako tie od Googlu. Tento softvérový gigant však začal mať problémy so zbieraním informácií o používateľoch najmä po kauzách, ktoré spustila najväčšia sociálna sieť sveta, Facebook.

Od tej doby sú všetci na svoje súkromie oveľa viac hákliví a akýkoľvek únik údajov spôsobí vo svete veľký rozruch. Kvôli týmto škandálom bol aj Google nútený obmedziť zbieranie dát o používateľoch a zmeniť svoj biznis tak, aby sa sústredil viac na ich bezpečnosť v modernom svete technológií plnom najrôznejších nástrah.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú