Apple sa v týchto dňoch dostal do konfliktu s americkým hnutím Práva na opravu, ktoré tvrdí, že gigant vyrába zariadenia, ktoré nie je možné jednoducho opraviť. Advokát Applu, Kyle Andeer, sa k danej situácii vyjadril a tiež ozrejmil, prečo sú domácke opravy a opravy v neautorizovaných servisoch nebezpečné, informuje Engadget.

Spoločnosť Apple vo svojich vyjadreniach popiera, že by svojou politikou opráv vytvárala akýsi monopol, keďže doteraz jediným certifikovaným miestom, kde si si mohol dať svoj poškodený iPhone opraviť, bol iba servis Applu. Podľa vyjadrení Andeera dokonca Apple na opravách zariadení každoročne prerába už od roku 2009, čo je vzhľadom na ich vysokú cenu prinajmenšom podozrivé.

Celá situácia mala vzniknúť preto, že neautorizované servisy ponúkali rovnaké druhy opráv za niekoľkonásobne nižšie ceny. Podľa spoločnosti Apple je však oprava v neautorizovanom servise nebezpečná, z pohľadu používateľa nezodpovedná a nakoniec je práve zákazník ten, kto na takúto lacnú opravu môže doplatiť.

YouTube/Screenshot

„Opravy vykonané nevyškolenými technikmi nemusia byť v súlade so správnymi postupmi, ktoré môžu viesť k nesprávnemu fungovaniu zariadenia, k strate kvality či dokonca k bezpečnostným problémom,“ vyjadril sa pre kongres Andeer. Dokonca aj povolená, alebo nesprávne nasadená skrutka môže spôsobiť prepichnutie batérie, čo môže viesť k vznieteniu či explózii zariadenia, informuje portál Mashable.

Ak by však podľa vyjadrení kongresu mala spoločnosť Apple skutočne taký záujem o bezpečnosť spotrebiteľov, nemalo by byť také ťažké dostať sa k návodom a príručkám aspoň na jednoduché opravy a výmeny súčiastok. Apple sa však v tomto bode ohrádza faktom, že od augusta spustil projekt, v ktorom môžu servisy získať certifikáciu na autorizované opravy a taktiež prístup k certifikovaným súčiastkám. Celú situáciu tiež pomohol vyhrotiť fakt, že na najnovších iPhonoch sa používateľom zobrazuje upozornenie, ak bola niektorá zo súčiastok vymenená za neoriginálny kus.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú