Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Alex Spinelli je bývalý riadiaci pracovník Amazonu a konkrétne pôsobil aj na vývoji virtuálnej asistentky Alexa. Podľa jeho názoru nás v najbližších rokoch čakajú veľké zmeny v tom, ako nakupujeme v online svete a celkovo v tom, ako využívame internet.

Spinelli v súčasnosti pracuje v riadiacej pozícii pre spoločnosť LivePerson, ktorá ponúka platformu pre zjednodušenie komunikácie medzi firmami a zákazníkmi. Venuje sa implementácii komunikačných aplikácií a botov do konverzácie, čím môžu spoločnosti zefektívniť a zjednodušiť služby. No a práve od súčasnej práce Spinelliho sa odvíja aj jeho názor na budúcnosť technológií a internetu. Postrehy bývalého zamestnanca Amazonu priniesol portál Business Insider.

Zobraziť celú galériu (2)
Alex Spinelli (LivePerson)

Alex Spinelli (LivePerson)

Podľa Spinelliho nás v nasledujúcich piatich rokov čaká masový ústup z klasického používania internetu a vo veľkom nastúpi hlasová komunikácia a využívanie komunikačných aplikácií. Táto forma interakcie je totiž prirodzenejšia a obzvlášť v oblasti e-commerce spôsobí veľké zmeny. Nakupovanie na internete totiž bude prebiehať prostredníctvom aplikácií ako sú iMessage, WhatsApp či Amazon Alexa, v ktorých sa budú zobrazovať priamo produkty predajcov. V rovnakom okne prebehne aj platba cez Apple či Google Pay.

Displeje tak úplne nezmiznú, avšak budú skôr doplnkom pre hlasové ovládanie. V konečnom dôsledku by to malo znamenať rapídne zníženie klasických webových stránok, ktoré nahradí hŕstka aplikácií, a to všetko v priebehu piatich rokov. Podľa Spinelliho je množstvo aplikácií, ktoré využívame vo svojich smartfónoch priveľké a ich používanie sa stáva neudržateľné.

„Naša predstava je, že konverzácia je prirodzenejšou cestou interakcie so službami firiem. Stane sa dominantným spôsobom, akým ľudia budú komunikovať v digitálnom živote.“

Spinelli tak aj v rámci spoločnosti LivePerson pracuje na tom, aby boli súčasťou veľkej zmeny, ktorú očakávajú. Kroky týmto smerom vyvíjajú napríklad aj Apple a Google, ktorý už ponúkajú napríklad riešenia Apple Business Chat a Rich Communication Services (Android). Uvidíme teda, čo prinesie budúcnosť. Orientácia technologického sveta na hlasové ovládanie je zjavná už dlhodobo, či skutočne do piatich rokov tak výrazne zmení internet ešte uvidíme.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú