Agresívna, s plug-in hybridom a výkonná. Pozreli sme si novú Škodu Octavia RS naživo
Na jeseň minulého roka predstavila Škoda novú 4. generáciu modelu Octavia, ktorá priniesla vynovený vzhľad a množstvo nových technológií. Na Slovensku figuruje novinka v ponuke len od marca a my sme mali teraz unikátnu možnosť nahliadnúť na ďalší veľmi populárny model českej automobilky – ikonickú športovú verziu Octaviu RS
Poprvýkrát na výber z troch typov pohonu
Štvrtá generácia Octavie RS ponúka vôbec poprvýkrát tri typy pohonu – s plug-in hybridným pohonom a šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG, s benzínovým motorom 2,0 TSI a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG, ktorá ponúka výkon 180 kW (245 koní).
Verzia s naftovým motorom 2,0 TDI má výkon 147 kW (200 koni) a spája sa vždy so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG a ako jediný z trojice ponúka na želanie aj pohon všetkých kolies. Všetky tri varianty zdobia športové prvky karosérie s typickými čiernymi detailmi. Všimnút si môžeš najmä čierne nápisy na zadnej časti karosórie, kde sú vyvedené aj reálne koncovky dvoch výfukov v prípade benzínovej verzie.
Nás však zaujíma hlavne verzia s plug-in hybridným pohonom, ktorý skombinoval benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 koní) a elektromotor s výkonom 85 kW. Spolu poskytujú modelu RS iV systémový výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm.
Lítiovo-iónová vysokonapäťová batéria má kapacitu 13 kWh a umožňuje dojazd s elektrickým pohonom do 60 kilometrov podľa normy WLTP. Maximálny krútiaci moment elektromotora je 330 Nm a v športovom režime zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 225 km/h, no najvýkonnejšie benzínové TSI je elektronicky limitované na 245 km/h.
Dynamické jazdné vlastnosti podporuje sériové progresívne riadenie a charakteristické športové vyladenie podvozka, ktoré bude v prípade Octavie o niečo viac prispôsobiteľné ako v klasickej verzii auta, kde je rovnako k dispozícii príplatková výbava v podobe progresívneho podvozku.
Oproti bežnej verzii má navyše Octavia RS znížený podvozok o 15 milimetrov, no verzia Octavia RS iV (plug-in hybrid) je o 10 mm vyššie kvôli ochrane batérií v podvozku.
Lepšiu trakciu predných kolies zabezpečuje v prípade verzií s motorom TSI elektronicky riadená uzávierka diferenciálu VAQ na prednej náprave.
To najkrajšie a najšportovejšie, čo z novej Octavie dostaneme
Ako už je zvykom, vozidlá RS majú športovejší vzhľad v porovnaní s ostatnými modelmi Octavie. Ponúkajú špecifický predný a zadný nárazník a mnoho čiernych dizajnových prvkov karosérie. Kryty vonkajších spätných zrkadiel, lišty okolo bočných okien, bočné prahy, strešný nosič, difúzor na zadnom nárazníku a zadný spojler verzie liftback sú tiež v čiernom prevedení. Karosárska verzia kombi má zadný spojler vo farbe vozidla a nabíjací port na strane vodiča v prednej časti hneď za dverami.
Štandardne je „Ereso“ dodávané s čiernymi lakovanými 18-palcovými kolesami (19-palcové sú za príplatok) a pozornosť pútajú aj 340 mm brzdové strmene lakované v červenej farbe. Súčasťou štandardnej výbavy sú už inovatívne Matrix-LED predné svetlá.
Športový interiér v štýle RS
Pri pohľade do kabíny modelu RS iV upúta interiér prevažne čiernej farby s jemnými doplnkami v červenej farbe. Tentokrát trojramenný kožený športový volant nesie logo RS a páčky na ovládanie DSG prevodovky, ktoré sú, žiaľ, znovu vyrobené z plastu a znehodnocujú dojem z celého interiéru lacným prevedením.
Interiér je však vo všeobecnosti veľmi slušne spracovaný po dizajnovej stránke, najmä čo sa týka karbónových doplnkov, červeného prešývania či moderných technológií ho nejde inak hodnotiť ako na jednotku s hviezdičkou.
Súčasťou základnej výbavy Octavie RS je digitálny prístrojový štít pred vodičom, 10-palcový displej navigančého systému Columbus, ale aj množstvo asistenčných systémov známych z štvrtej generácie Octavie, medzi ktoré patrí napríklad nový Asistent vyhýbania sa, Asistent pri odbočovaní, Varovanie pri vystupovaní z vozidla alebo Miestne dopravné informácie.
Premiéru v aute značky Škoda má nový head-up displej, ktorý je dodávaný na želanie k virtuálnemu kokpitu. Súčasťou head-up displeja je premietacia jednotka, ktorá vytvára obraz na základe informácií o rýchlosti, údajov z navigácie, rozpoznaných dopravných značiek alebo aktivovaných asistenčných systémov. Tento obraz je následne prenášaný na čelné sklo do zorného poľa vodiča.
Celkovo až päť možností pohonu novej Octavie
Štvrtá generácia Octavie mieri na trh s najširšou ponukou úsporných, elektrifikovaných, alternatívnych a ekologických motorov v histórii. Celkovo bude k dispozícii päť možností pohonu – ponúka vylepšené benzínové a naftové motory, verziu G-TEC s pohonom na zemný plyn (CNG) a tiež elektrifikované verzie.
Po vzore modelu Superb iV prichádza Octavia ako druhý model značky s plug-in hybridným pohonom. K dispozícii sú dva výkonové varianty, Octavia iV a tiež športová verzia Octavia RS iV. Pod kapotou modelu Octavia iV je benzínový motor 1.4 TSI a 85 kW elektromotor, ktoré vytvárajú systémový výkon 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Aj táto verzia plug in hybrid umožňuje elektrický dojazd do 60 kilometrov v cykle WLTP a má 6-stupňovú prevodovku DSG.
Octavia je tiež prvé vozidlo Škodovky, ktoré ponúka dve verzie e-TEC s mild-hybridnou technikou. V kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG majú trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) remeňom pripojený 48-voltový štartovací generátor a lítiovo-iónovú batériu 48 V s kapacitou 0,6 kWh uloženú pod sedadlom spolujazdca.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Nočná mora vodičov. Elektromobilu od Xiaomi zlyháva kľúčový komponent, pribúdajú nehody (VIDEO)
Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dostala šialené parametre. Čína ukázala najrýchlejšie sa nabíjajúcu batériu na svete
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dostala šialené parametre. Čína ukázala najrýchlejšie sa nabíjajúcu batériu na svete
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Bič na vodičov: Kamery s AI prichytili s telefónom v ruke i bez pásov
Klíme nepomôže, kričia aktivisti. Nový jadrový zdroj na Slovensku je pod paľbou kritiky
Vedci nechápu: V Afrike využívajú včely na kurióznu činnosť, ktorá mení kľúčovú oblasť
Musia zatiahnuť za brzdu. Nemecký automobilový gigant chystá výrazné obmedzenia
Bitcoin zažíva historický úspech prekonania hranice 98 0000 dolárov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené