Agresívna, s plug-in hybridom a výkonná. Pozreli sme si novú Škodu Octavia RS naživo
Na jeseň minulého roka predstavila Škoda novú 4. generáciu modelu Octavia, ktorá priniesla vynovený vzhľad a množstvo nových technológií. Na Slovensku figuruje novinka v ponuke len od marca a my sme mali teraz unikátnu možnosť nahliadnúť na ďalší veľmi populárny model českej automobilky – ikonickú športovú verziu Octaviu RS
Poprvýkrát na výber z troch typov pohonu
Štvrtá generácia Octavie RS ponúka vôbec poprvýkrát tri typy pohonu – s plug-in hybridným pohonom a šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG, s benzínovým motorom 2,0 TSI a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG, ktorá ponúka výkon 180 kW (245 koní).
Verzia s naftovým motorom 2,0 TDI má výkon 147 kW (200 koni) a spája sa vždy so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG a ako jediný z trojice ponúka na želanie aj pohon všetkých kolies. Všetky tri varianty zdobia športové prvky karosérie s typickými čiernymi detailmi. Všimnút si môžeš najmä čierne nápisy na zadnej časti karosórie, kde sú vyvedené aj reálne koncovky dvoch výfukov v prípade benzínovej verzie.

Nás však zaujíma hlavne verzia s plug-in hybridným pohonom, ktorý skombinoval benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 koní) a elektromotor s výkonom 85 kW. Spolu poskytujú modelu RS iV systémový výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm.
Lítiovo-iónová vysokonapäťová batéria má kapacitu 13 kWh a umožňuje dojazd s elektrickým pohonom do 60 kilometrov podľa normy WLTP. Maximálny krútiaci moment elektromotora je 330 Nm a v športovom režime zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 225 km/h, no najvýkonnejšie benzínové TSI je elektronicky limitované na 245 km/h.

Dynamické jazdné vlastnosti podporuje sériové progresívne riadenie a charakteristické športové vyladenie podvozka, ktoré bude v prípade Octavie o niečo viac prispôsobiteľné ako v klasickej verzii auta, kde je rovnako k dispozícii príplatková výbava v podobe progresívneho podvozku.
Oproti bežnej verzii má navyše Octavia RS znížený podvozok o 15 milimetrov, no verzia Octavia RS iV (plug-in hybrid) je o 10 mm vyššie kvôli ochrane batérií v podvozku.
Lepšiu trakciu predných kolies zabezpečuje v prípade verzií s motorom TSI elektronicky riadená uzávierka diferenciálu VAQ na prednej náprave.
To najkrajšie a najšportovejšie, čo z novej Octavie dostaneme
Ako už je zvykom, vozidlá RS majú športovejší vzhľad v porovnaní s ostatnými modelmi Octavie. Ponúkajú špecifický predný a zadný nárazník a mnoho čiernych dizajnových prvkov karosérie. Kryty vonkajších spätných zrkadiel, lišty okolo bočných okien, bočné prahy, strešný nosič, difúzor na zadnom nárazníku a zadný spojler verzie liftback sú tiež v čiernom prevedení. Karosárska verzia kombi má zadný spojler vo farbe vozidla a nabíjací port na strane vodiča v prednej časti hneď za dverami.

Štandardne je „Ereso“ dodávané s čiernymi lakovanými 18-palcovými kolesami (19-palcové sú za príplatok) a pozornosť pútajú aj 340 mm brzdové strmene lakované v červenej farbe. Súčasťou štandardnej výbavy sú už inovatívne Matrix-LED predné svetlá.
Športový interiér v štýle RS
Pri pohľade do kabíny modelu RS iV upúta interiér prevažne čiernej farby s jemnými doplnkami v červenej farbe. Tentokrát trojramenný kožený športový volant nesie logo RS a páčky na ovládanie DSG prevodovky, ktoré sú, žiaľ, znovu vyrobené z plastu a znehodnocujú dojem z celého interiéru lacným prevedením.

Interiér je však vo všeobecnosti veľmi slušne spracovaný po dizajnovej stránke, najmä čo sa týka karbónových doplnkov, červeného prešývania či moderných technológií ho nejde inak hodnotiť ako na jednotku s hviezdičkou.
Súčasťou základnej výbavy Octavie RS je digitálny prístrojový štít pred vodičom, 10-palcový displej navigančého systému Columbus, ale aj množstvo asistenčných systémov známych z štvrtej generácie Octavie, medzi ktoré patrí napríklad nový Asistent vyhýbania sa, Asistent pri odbočovaní, Varovanie pri vystupovaní z vozidla alebo Miestne dopravné informácie.

Premiéru v aute značky Škoda má nový head-up displej, ktorý je dodávaný na želanie k virtuálnemu kokpitu. Súčasťou head-up displeja je premietacia jednotka, ktorá vytvára obraz na základe informácií o rýchlosti, údajov z navigácie, rozpoznaných dopravných značiek alebo aktivovaných asistenčných systémov. Tento obraz je následne prenášaný na čelné sklo do zorného poľa vodiča.

Celkovo až päť možností pohonu novej Octavie
Štvrtá generácia Octavie mieri na trh s najširšou ponukou úsporných, elektrifikovaných, alternatívnych a ekologických motorov v histórii. Celkovo bude k dispozícii päť možností pohonu – ponúka vylepšené benzínové a naftové motory, verziu G-TEC s pohonom na zemný plyn (CNG) a tiež elektrifikované verzie.
Po vzore modelu Superb iV prichádza Octavia ako druhý model značky s plug-in hybridným pohonom. K dispozícii sú dva výkonové varianty, Octavia iV a tiež športová verzia Octavia RS iV. Pod kapotou modelu Octavia iV je benzínový motor 1.4 TSI a 85 kW elektromotor, ktoré vytvárajú systémový výkon 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Aj táto verzia plug in hybrid umožňuje elektrický dojazd do 60 kilometrov v cykle WLTP a má 6-stupňovú prevodovku DSG.
Octavia je tiež prvé vozidlo Škodovky, ktoré ponúka dve verzie e-TEC s mild-hybridnou technikou. V kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG majú trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) remeňom pripojený 48-voltový štartovací generátor a lítiovo-iónovú batériu 48 V s kapacitou 0,6 kWh uloženú pod sedadlom spolujazdca.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií

Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha

Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)

Našli sme navýhodnejšiu jazdenku na trhu. Najpokročilejšiu Toyotu s 11 000 km kúpiš za šialene nízku sumu

Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Záhadné ruské „Rádio súdneho dňa“ nečakane prehovorilo. Podobnú správu vyslalo pred inváziou na Ukrajinu

Hypotéky zlacneli: Vieme, ktorá banka má najvýhodnejšie podmienky, dozrel čas na refinancovanie (PREHĽAD)

Slovensko zasiahne prudké ochladenie. Experti varujú pred mrazmi až pod -10 °C (PREDPOVEĎ)

Šutaj Eštok reaguje na výzvu Fica: Vyšetrovanie Kuciakovej vraždy je uzavreté

Vedci spájajú mačky s vyššou hrozbou schizofrénie. Varujú pred možným dvojnásobným rizikom poruchy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
Odkedy prišla, Slováci sa začali správať inak. AI neprestáva udivovať, v tomto opäť prekonala človeka
Dohoda je na spadnutie a môže zmeniť vojnu. Toto sú nové zbrane, ktoré chce Ukrajina použiť proti Rusom
Slovensko získalo milióny z Bruselu. Aj na boj proti dezinformáciam
Napätie v Ázii stúpa. Najnovší krok Južnej Kórey a USA naštval KĽDR, Kim hrozí reakciou
Slovenský priemysel ožíva po mesiacoch útlmu. Nahor ho ťahajú prekvapivé segmenty
Pápež sa ostro pustil do politikov. Skritizoval vlády v súvislosti s klimatickou krízou
Slovenská pošta modernizuje svoje služby. Doručovateľov vybaví multifuknčnými zariadeniami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Záhadné ruské „Rádio súdneho dňa“ nečakane prehovorilo. Podobnú správu vyslalo pred inváziou na Ukrajinu

Hypotéky zlacneli: Vieme, ktorá banka má najvýhodnejšie podmienky, dozrel čas na refinancovanie (PREHĽAD)

Slovensko zasiahne prudké ochladenie. Experti varujú pred mrazmi až pod -10 °C (PREDPOVEĎ)

Šutaj Eštok reaguje na výzvu Fica: Vyšetrovanie Kuciakovej vraždy je uzavreté



