U veľkých spoločností býva zvykom, že svoje staré produkty, ktoré v minulosti dosiahli ohromný úspech, privedú znovu k životu v podobe nejakej retro edície. Výnimkou nie je ani Adidas, ktorý sa vracia späť do 90. rokov s kolekciou topánok Yung a predáva ich na webe z rovnakého obdobia.

Tí starší si isto budú pamätať 90. roky a najmä teda počítače, internet a aj samotné webstránky. V tejto dobe sa o nejakom dizajne webu asi nedalo hovoriť. Každá jedna stránka z tejto doby bola neprehľadná a plná informácií. Tlačidlá na teba blikali minimálne troma farbami, reklamy aspoň desiatimi a s vyššou frekvenciou.

No a nemôžeme zabudnúť ani kráľa všetkých nadpisov tej doby, slávny WordArt, kedy si hľadaním toho správneho štýlu strávil niekoľko desiatok minút. Na záver je tu obrovský kontrast medzi pozadím, textom a všetkým ostatným, aby ti prirodzene na webe nič neušlo. No a presne taký je aj web spoločnosti Adidas.

Hneď po otvorení webu nenechá úvodná stránka chladného žiadneho epileptika. Privíta ťa blikajúce logo Yung series. Po zoskrollovaní nižšie si môžeš tenisku prezrieť v 3D (to však funguje presne tak, ako v 90. rokoch). Na pravej strane si po kliknutí na tlačidlá môžeš zahrať jednoduchú hru, stiahnuť retro pozadie alebo pozrieť video v retro prehrávači (ako inak, v retro kvalite).

Úplne na konci stránky sa nachádza retro galéria, spolu s klasickou pozvánkou pre zasielanie newsletteru (kedysi si to ľudia vážne nechávali posielať dobrovoľne). Samotný nákup tenisiek však už prebieha v klasickom, modernom e-shope Adidas. Za nás jednoznačne skvelý marketingový ťah, ktorý priniesol kúsok nostalgie do moderného sveta internetu.

Pošli nám TIP na článok



Tech