Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Popularita filmov od Marvelu medzi Slovákmi klesá, zatiaľ čo návštevnosť domácich titulov je na dlhodobom vzostupe. Ukazujú to údaje o návštevnosti slovenských kín, podľa ktorých satirická snímka Invalid posledného Ant-Mana v tržbách na Slovensku roztrhala v zuboch.

Marvel na ústupe

Invalid v kinách na Slovensku štartoval 9. februára, o týždeň neskôr do nich vstúpil aj očakávaný veľkofilm Marvelu Ant-Man a Wasp: Quantumania. Dvojica noviniek sa tak dostala do priameho súboja o diváka, ktorý s prehľadom získal film Jonáša Karáska.

Snímku Invalid na Slovensku od premiéry videlo už 132-tisíc divákov a zarobila 985-tisíc eur. Záujem o Ant-Mana bol medzi slovenskými divákmi citeľne menší – komiksovku si do kina prišlo pozrieť iba 52 386 Slovákov, čo znamená zárobky bezmála 400-tisíc eur.

Invalid si vedie lepšie aj v porovnaní s ďalším filmom od Marvelu – Čierny Panter: Navždy Wakanda, ktorý sa u nás štartoval ešte minulý rok a zarobil 739-tisíc eur.

Invalid je satirickou komédiou zasadenou do mečiarovskej éry a divokých 90-tych rokoch, kedy na Slovensku prekvital zločin a korupcia. Príbeh sleduje Laca Hundera – údržbára v múzeu, ktorý je hrdý na svoju prácu, ale kvôli svojej cholerickej povahe sa ocitne v nesprávnom čase na nesprávnom mieste.

Záujem o tuzemskú produkciu narastá

Režisér Jonáš Karásek v Invalidovi predstavil svieži mix akčnej zábavy a funkčnej čiernej komédie, za čo si od diváckej obce vyslúžil pochvalu a skvelé hodnotenia. O filmovej novinke sa hovorí ako o najlepšej komédii v ére samostatnosti a práve táto vizitka spojená s nadšenými ohlasmi sa podpísali aj na vysokej diváckej návštevnosti.

Kým Ant-Man v druhom týždni po premiére v návštevnosti klesol o tvrdých 60 %, Invalid zaznamenal prepad iba o 11 % a dokáže do kín lákať ľudí ešte aj mesiac po premiére. Dôkazom je 113-tisíc divákov, ktorí film na Slovensku videli počas uplynulého týždňa.

Úspech slovenskej novinka nie je ojedinelý. Minulý rok v našich kinách jasne dominovala aj komédia Šťastný Nový Rok 2: Dobro došli, ktorá zarobila cen 1,2 milióna eur, záujem o snímky zo Slovenska je vidieť aj pri streamovacích službách, ktoré o tuzemské filmy bojujú čoraz intenzívnejšie. Téme slovenských filmov na streamovacích službách sa venujeme v samostatnej téme.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú