Technologický gigant nahneval zákazníkov. Reklamy im bude zobrazovať už aj na chladničke
Samsung rozvíril debatu medzi používateľmi inteligentných domácností. Po rokoch, keď na svoje prémiové zariadenia lákal inovatívnymi funkciami a čistým dizajnom, prichádza krok, ktorý mnohí zákazníci považujú za neželaný. Ide o reklamy priamo na dverách ich chladničiek. Aktualizácia softvéru pre modely Family Hub™ totiž prináša digitálne bannery na obrazovky, ktoré donedávna slúžili na praktické funkcie, ako je kontrola potravín či zobrazenie rodinných fotografií. Na túto novú funkciu upozornil portál Futurism.
Reklamy priamo na chladničke
Samsung oficiálne potvrdil, že v USA spúšťa pilotný program, ktorý má do vybraných modelov priniesť „propagácie a kurátorované reklamy“. „Samsung je odhodlaný prinášať inovácie a zvyšovať každodennú hodnotu našich domácich spotrebičov. V rámci týchto snáh spúšťame pilotný program, ktorý ponúkne reklamy na vybraných chladničkách Family Hub na americkom trhu,“ uviedla spoločnosť vo vyhlásení.
Podľa detailov sa reklamy zobrazujú na tzv. Cover Screen, teda hlavnej obrazovke chladničky, keď je v nečinnom stave a využíva témy ako počasie, farebný motív či nástenku Daily Board. Ak používateľ zvolí Art Mode alebo si nechá prehrávať album fotografií, reklamy sa nezobrazia. Samsung zároveň tvrdí, že jednotlivé reklamy je možné manuálne zatvoriť a počas ich kampane sa už nezobrazia opakovane. Trvalú deaktiváciu tejto funkcie však nastavenia neponúkajú, čo mnohí kritici považujú za problematické.
Samsung is putting ads on its $1,800+ smart fridges.
Would you want to pay that much for ads on an appliance? pic.twitter.com/ymDMWgLLpm
— Saint Isaiah (@SaintIsaiah) September 18, 2025
Nešťastný nápad
Chladničky Family Hub patria k prémiovej triede a ich cena začína zhruba na 1 800 dolároch, teda ďaleko od zariadení, pri ktorých by zákazník očakával, že bude vystavený reklamnému obsahu. Aj preto sa medzi používateľmi ozýva nespokojnosť. Viacerí vyjadrujú sklamanie, že za takúto sumu nedostávajú plne kontrolovateľný a reklám prostý produkt. Niektorí dokonca hovoria o strate dôvery a zvažujú, že sa v budúcnosti značke vyhnú.
Objavujú sa aj praktické obavy. Reklamy môžu rušiť vizuálny dojem z kuchyne, ktorá je pre mnohých centrom domácnosti, a časť používateľov upozorňuje na potenciálne otázky súvisiace so súkromím. Samsung síce tvrdí, že v aktuálnej fáze nezbiera žiadne interakčné dáta, no práve možnosť prepojenia reklamy s nákupom cez hlasových asistentov, ako je Amazon Alexa, naznačuje, že spoločnosť sa pripravuje na komerčnejšie využitie týchto displejov.
Filozofia „obrazovky všade“
Kroky Samsungu zapadajú do dlhodobého smerovania značky. Filozofia „Screens Everywhere“ sa už roky prejavuje na televízoroch, kde sú reklamy súčasťou používateľského rozhrania. Teraz sa tento prístup presúva aj na ďalšie zariadenia inteligentnej domácnosti. Family Hub pritom nie sú len obyčajné chladničky, výrobca ich prezentuje ako zariadenia s umelou inteligenciou, ktoré pomocou funkcie AI Vision Inside™ dokážu rozpoznať obsah vnútri a pomáhať pri plánovaní nákupov.
Pre Samsung ide o testovací krok, no pre používateľov môže znamenať zásadnú zmenu v tom, ako vnímajú technológie v domácnosti. Ak totiž aj spotrebiče za viac než 1 800 dolárov dostanú reklamy, je otázne, kde sa hranica zastaví. Autá, televízory, či teraz už aj chladničky – digitálne obrazovky sa stávajú ďalším reklamným priestorom, ktorý si výrobcovia nechcú nechať ujsť.
Výsledkom je situácia, ktorá je pre mnohých používateľov surrealistická, no zároveň logická z pohľadu obchodnej stratégie. Samsung skúša, čo zákazníci prijmú, a či sa digitálne reklamy stanú štandardom aj v priestore, kde by ich ešte donedávna nik nečakal.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše správy unikajú do vesmíru bez kontroly. NASA varuje, že mimozemské civilizácie ich môžu počúvať
ZAUJÍMAVÉ KVÍZ: Toto nedá na 100 % skoro nikto. Poznáš detaily z klasík ako Krstný otec, Schindlerov zoznam, Rocky a ďalších?
Nové iPhony rozdúchali vášne. Jeden je slabina, druhý je najodolnejší ultratenký mobil
Najzákernejších škodcov zničí laserom. Člen NATO má v rukách rozhodujúcu zbraň
Pád lietadla a väzni terorizujúci Aljašku. Sľubná novinka sa ukazuje vo videu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci odhalili 2 veky, kedy tvoje telo prejde náhlym „resetom“. Prvý prichádza skôr, ako si myslíš
Odhalil jednu z najtajnejších elitných jednotiek: Solovjov pustil do celého sveta zábery Rubiconu
Fico zaútočil na Šimečkovu matku: Hovorí o subvenčnom podvode a žiada vrátiť 130-tisíc eur
Tank s technológiou Formuly 1 sa stal realitou. 35-tonový kolos je o 40 % rýchlejší a strieľa presnejšie za jazdy
Paríž, Londýn ani Praha to nie sú. Prestížny rebríček odhalil TOP 5 najkrajších miest Európy, víťaza si netipneš
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prvý Predátor bol všetkým na smiech, stromy v džungli oblievali ľadom. Takto prežil vlastnú hanbu
- Svet sa obáva najhoršieho. Rusko dodalo KĽDR komponenty pre výstavbu hrozivého prostriedku
- Program na večer je jasný. Jeden z najlepších akčných filmov roka dorazil online aj s dabingom
- Zrodila sa technológia, ktorá berie dych. Lietadlo obalené bublinou môže znamenať revolúciu v histórii letectva
- Svet je na nohách. Vedci našli nový zdroj čistej energie, dvomi prísadami vedia generovať elektrinu
-
- Zrodila sa technológia, ktorá berie dych. Lietadlo obalené bublinou môže znamenať revolúciu v histórii letectva
- Prvý Predátor bol všetkým na smiech, stromy v džungli oblievali ľadom. Takto prežil vlastnú hanbu
- Program na večer je jasný. Jeden z najlepších akčných filmov roka dorazil online aj s dabingom
- Svet sa obáva najhoršieho. Rusko dodalo KĽDR komponenty pre výstavbu hrozivého prostriedku
- Nikdy nevideli nič podobné. Vedci našli Stratené mesto, je kľúčom pre vznik života
-
- Zrodila sa technológia, ktorá berie dych. Lietadlo obalené bublinou môže znamenať revolúciu v histórii letectva
- Na Slovensku odštartovala nová TV stanica. Dá sa pozerať úplne zadarmo a je v HD kvalite
- Na objavenie čakal 140 miliónov rokov. 15 km pod Európou našli vedci stratený svet
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Nič podobné nenašli vyše 150 rokov. Záhadný kameň v Egypte odhalil „posolstvo“ staré 2263 rokov
Luxusná ikona spomaľuje elektrickú revolúciu. Porsche necháva spaľováky dýchať ďalej
Cestovanie po Európe skomplikoval masívny kyberútok. Letiská zápasia s chaosom
Digitálne doklady sú pod paľbou kritiky. Slovákom údajne hrozí zneužitie identity
Za šírenie deepfake videa si môžeš odsedieť 5 rokov. Prvý štát EÚ prijal drsný zákon o umelej inteligencii
Ukrajina hlási výbornú správu. Čoskoro budú mať Rusi veľký problém vo vzduchu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP