V texte boli použité materiály TASR.

Takmer dve tretiny obyvateľov Slovenska sa ešte nikdy neviezli v elektromobile. Vyplýva to z prieskumu agentúry 2muse pre Škoda Auto Slovensko, podľa ktorého až 62 % respondentov nemá žiadnu osobnú skúsenosť s elektrickými autami. Za volant elektroauta si sadlo len 11 % ľudí, čo ukazuje, že reálne kontakty Slovákov s týmto typom dopravy sú stále minimálne.

Jazda mení názory, nie vždy pozitívne

Prieskum však naznačuje, že samotná jazda dokáže meniť postoje. Skúsenosť s elektromobilom viedla k pozitívnej zmene názoru u 31 % opýtaných. Naopak, 20 % ľudí uviedlo, že ich pohľad sa po jazde skôr zhoršil. Necelá polovica (49 %) pritom priznala, že jazda ich názor vôbec neovplyvnila. Podľa vedúceho marketingu a produktu Škoda Auto Slovensko Michala Presa stále prevláda skôr pozitívny než negatívny efekt.

Slováci najviac oceňujú tichú jazdu, ktorú označilo 21 % respondentov. Nasleduje ekologickosť (17 %), nižšie prevádzkové náklady pri domácom nabíjaní (12 %) a moderné technológie (10 %). K pozitívnym dojmom patrí aj rýchla akcelerácia a menšie nároky na servis. Tieto vlastnosti môžu byť kľúčové pre postupné presadzovanie elektromobility aj medzi bežnými vodičmi.

Michal Varga / Fontech

Najväčšie prekážky

Na druhej strane, prieskum potvrdil, že Slováci majú stále vážne obavy z nabíjania. Až väčšina respondentov označila dlhý čas nabíjania batérie za najväčšiu bariéru. V porovnaní s tankovaním paliva pôsobí podľa nich nabíjanie zdĺhavo a stresujúco. Negatívne vnímanie podporuje aj fakt, že kúrenie a klimatizácia výrazne znižujú dojazd, čo vodiči pri spaľovacích autách riešiť nemusia.

Zaujímavým zistením je, že tradičné predsudky už nemajú takú silu ako kedysi. S výrokom „auto bez zvuku motora nie je poriadne auto“ nesúhlasilo viac respondentov, než súhlasilo. Jazdu z pohľadu zábavy pritom hodnotili približne rovnako pri elektromobiloch aj spaľovacích autách. Opýtaní zároveň uznávajú, že elektroautá sú efektívnejšie a obratnejšie v mestských podmienkach, no na diaľnici majú stále limity.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP