Kórejský fenomén Squid Game sa vrátil na obrazovky Netflixu so svojou treťou a zároveň poslednou sezónou a opäť potvrdil, že ide o jeden z najväčších globálnych hitov streamovacej éry. Nové epizódy k obrazovkám aj do tretice prilákali masy divákov a už za prvé tri dni prepísali rekordy sledovanosti Netlixu.

Búra jeden rekord za druhým

Squid Game patrí medzi najväčšie kultúrne fenomény našej doby. Tretia séria, ktorú Netflix do ponuky uviedol v piatok 27. júna za prvé tri dni zaznamenala ohromujúcich 60,1 milióna videní, čo je najlepší trojdňový štart v histórii Netflixu. V číslach sledovanosti to predstavuje viac ako 368 miliónov hodín sledovania, pričom číslo bude v ďalších týždňoch ešte výrazne narastať.

Juhokórejský seriál tak v sledovanosti nezaostal  nič dlžný ani svojim úspešným predchodcom. Druhá séria, ktorú Netflix uviedol v lukratívnom čase vianočných sviatkov, za prvé štyri dni nazbierala 68 miliónov videní a rovnako vytvorila nový rekord 4-dňový rekord sledovanosti.

Tretia séria už po troch dňoch zastáva 9. miesto v rebríčku najpopulárnejších neanglických seriálov všetkých čias. Zoznam sa pritom vyhodnocuje podľa sledovanosti za prvé tri mesiace. Je preto pravdepodobné, že Squid Game porazí veľké hity ako Money Heist či Lupin a seriál nakoniec bude v rebríčku zastávať prvé tri priečky.

Rekordy však nekončia len pri samotných číslach sledovanosti. Squid Game 3 sa umiestnil na prvom mieste vo všetkých 93 krajinách, kde Netflix sleduje Top 10. Stať sa jednotkou na všetkých sledovaných trhoch sa ešte žiadnemu filmu ani seriálu na Netflixe nepodarilo.

TMDB

Popularitu seriálu ďalej umocňuje aj masívna angažovanosť na sociálnych sieťach. Netflix eviduje 4,56 miliardy sociálnych interakcií, čo je najviac zo všetkých sezón. Nová séria dokonca oživila aj záujem o predošlé série, ktoré sa rovnako začínajú objavovať v rebríčkoch najsledovanejšieho obsahu.

Čo bude ďalej?

Aj keď sa tvorcovia a Netflix zhodujú, že tretia sezóna je poslednou kapitolou príbehu Seonga Gi-huna, značka Squid Game rozhodne nekončí. Netflix už minulý rok odštartoval súťažnú reality show Squid Game: The Challenge, ktorá sa stretla s veľkým úspechom a dostala zelenú aj pre druhú sériu.

O budúcnosti série sa špekuluje aj v súvislosti s potenciálnym americkým remakeom, ktorý by mohol vzniknúť pod taktovkou režiséra Davida Finchera (Mank, House of Cards). Sám tvorca originálu Hwang Dong-hyuk potvrdil, že o takomto projekte zatiaľ nič oficiálne nevie, no v prípade potreby je ochotný poskytnúť pomocnú ruku.

Ani pri remaku sa však plány nemusia končiť. Finále tretej série naznačuje, že smrtiace detské hry sa neobmedzujú len na Kóreu, čím sa doširoka otvárajú dvere k ďalším spin-offom alebo tematickým sériám z rôznych regiónov Netflix zatiaľ neoznámil konkrétne plány, no vzhľadom na masívnu sledovanosť Squid Game je zrejmé jedno – táto značka ešte nepovedala posledné slovo.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP