Mercedes poriadne narazil. Elektrické „Géčko“ je taký prepadák, že ho prirovnávajú k olovu
Mercedes mal s elektrickou verziou legendárneho terénneho vozidla G-Class, označenou ako G580 s technológiou EQ, veľké plány a ešte väčšie očakávania. No realita na trhu vyzerá inak, než si vedenie automobilky predstavovalo. Podľa renomovaného nemeckého ekonomického denníka Handelsblatt sa totiž ukazuje, že elektrický „Géčko“ je prepadák. Jedným z najvýraznejších citátov z anonymného prostredia vedenia značky je: „Auto stojí u predajcov ako olovo, je to úplný prepadák.“ Ďalší manažér sa pridal so slovami: „Je to výklenkový model, objem predaja je veľmi nízky.“
Kým tradičná verzia G-Class so spaľovacím motorom – či už benzínovým alebo naftovým – dosiahla od začiatku roka do konca apríla predaj okolo 9 700 kusov, jej elektrický súrodenec predal len 1 450 kusov. To znamená, že klasické Géčko je takmer sedemkrát populárnejšie ako elektrická alternatíva. Na tému upozornil Motor1.
Pád legendy? Elektrické Géčko totálne zlyhalo
Problémov, ktoré bránia úspechu elektrického G-Class, je viacero. Cena je výrazne vyššia než pri šesťvalcových verziách so spaľovacím motorom. K tomu sa pridáva nízka praktickosť, vozidlo nemá ťažné zariadenie a jeho maximálna nosnosť v Európe je len 415 kilogramov, čo je na veľké SUV dosť málo. To všetko znižuje jeho použiteľnosť, najmä keď vezmeme do úvahy, že klasická G-Class má dlhoročnú povesť nekompromisného off-roadera, ktorý zvládne čokoľvek a kdekoľvek
Ďalším kameňom úrazu je hmotnosť. Elektrická verzia váži až 3 085 kilogramov v Európe a v USA takmer identických 6 746 libier. Aj preto nie je prekvapením, že dojazd je ďalšou slabinou. Podľa WLTP zvládne G580 s EQ Technology 473 kilometrov, no podľa prísnejšieho amerického štandardu EPA je to len 239 míľ, teda približne 385 kilometrov.
Napriek týmto údajom Mercedes tvrdí, že všetko ide podľa plánu. Markus Nast, manažér globálnej komunikácie pre kompaktné a stredne veľké autá vrátane G-Class, na otázku portálu Motor1 reagoval: „G-Class je naďalej veľmi populárny. Dosiahol svoj najlepší štvrťrok v predaji v Q4 2024 a pokračoval v silnom výkone aj v prvom kvartáli 2025 s medziročným rastom o 18 %. Sme pripravení na všetky scenáre. Do 30. rokov budeme ponúkať ako plne elektrické modely, tak aj moderné spaľovacie verzie. Zákazníci si sami vyberú, čo im vyhovuje najviac – platí to aj pre G-Class.“
Medzitým sa v zákulisí začína upravovať stratégia týkajúca sa tzv. „malého Géčka“, teda menšej verzie tohto kultového modelu. Hoci sa ešte stále počíta s uvedením čisto elektrickej verzie v roku 2027, čoraz viac sa hovorí o tom, že Mercedes zváži aj variant so spaľovacím motorom, možno s nejakou formou hybridizácie. Jeden z manažérov potvrdil, že sa táto možnosť „skúma“, zatiaľ čo inžinier z vývojového tímu ubezpečil, že dodatočné náklady na výskum a vývoj by boli „zvládnuteľné“.
Zlyhanie elektrickej G-Class tak poukazuje na tvrdú realitu trhu: značkový odkaz a imidž nestačia, ak produkt nedosahuje praktickosť, výkon a cenu, ktoré zákazníci očakávajú. Mercedes síce oficiálne hovorí o úspechu, no zákulisné hlasy a predajné čísla hovoria o inom, o bolestivej lekcii, ktorú automobilka možno využije pri formovaní svojej budúcnosti v ére elektrifikácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Legendárna Nokia, Walkman či Motorola. Uhádneš ikonické mobily len podľa jedinej fotografie? (KVÍZ)
Spravia z teba IT experta. TOP 10 trikov, ktoré odlišujú technologických expertov od amatérov
Nová vlna telefonických podvodov útočí na Slovákov. Neznáme číslo ti môže vybieliť účet, existuje spôsob obrany
Rok 2026 bude herné nebo. Známe štúdio odhalilo 2 horúce novinky
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Fyzioterapeuti odporúčajú 7 cvikov, ktoré predpovedajú dlhovekosť. Posilňujú svaly a znižujú riziko osteoporózy
Za mesiac si zarobíš 300 eur navyše. Takto som pri investovaní využila umelú inteligenciu
Mladá miliardárka Lucy Guo: Budíček o 5:30, dvojitý tréning a minimum prestávok zo mňa spravili úspešnú ženu
Populárna potravina z tvojej kuchyne zlepšuje kvalitu spánku a zdravie srdca: Stačí 1 kus denne
Investuj ako Buffett a prekonaj 93 % profesionálov: Jednoduchá a nudná cesta vedie k dlhodobému bohatstvu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
- Benzín a nafta sú minulosťou. Čerpacia stanica prestala predávať fosílne palivá, nabiješ tu už len elektromobil
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP