Čínsky gigant BYD pripravuje rozruch na európskom trhu s elektromobilmi – jeho najlacnejší elektromobil, známy doma pod menom Seagull, prichádza do Európy s novým menom a vylepšeniami, ktoré majú osloviť aj náročnejších vodičov. V Európe sa predstaví ako BYD Dolphin Surf, a hoci už nebude stáť menej ako 10 000 dolárov ako v Číne, stále sľubuje, že bude jedným z najdostupnejších elektromobilov na kontinente. Na tému upozornil portál Electrek.

Model Seagull si od svojho debutu v roku 2023 získal v Číne obrovskú popularitu vďaka kombinácii nízkej ceny, moderných technológií a spoľahlivých batérií od BYD. V novembri dokonca predbehol aj Tesla Model Y a stal sa najpredávanejším vozidlom v Číne bez ohľadu na to, či ide o elektromobil alebo spaľovacie auto.

Najlacnejší BYD príde do Európy už tento rok

Keď dorazí na európsky trh ako Dolphin Surf, ponúkne vyšší štandard bezpečnostnej techniky a ďalšie funkcie navyše. Aj keď cenovka nebude taká nízka ako v Číne (kde začína na 69 800 jüanov, teda približne 9 500 eur), podľa Stell Li, výkonnej viceprezidentky BYD, pôjde o vozidlo s „najlepšou hodnotou za peniaze“, aj keď nebude najlacnejšie. Očakáva sa, že cena bude pod hranicou 20 000 libier (okolo 23 000 eur), čo by ho postavilo pod modely ako Citroen e-C3, ktorý štartuje na 25 000 eur, ale stále nad Dacia Spring s cenou od 17 000 eur.

Čo sa týka parametrov, Dolphin Surf (alias Seagull) bude pravdepodobne vychádzať z čínskej verzie, ktorá sa predáva v troch verziách – Active, Free a Flying. V závislosti od výbavy a batérie má dojazd 305 alebo 405 kilometrov podľa čínskeho cyklu CLTC. Batérie BYD sú k dispozícii v kapacite 30,08 kWh a 38,88 kWh, čo ponúka dostatočný dojazd pre mestské aj prímestské jazdy.

BYD

Interiér je minimalistický, no technologicky dobre vybavený – ponúka 10,1-palcový otočný dotykový displej v strede a 5-palcový displej pred vodičom. Nechýba Android-poháňaný systém DiLink, ktorý zabezpečuje navigáciu, multimédiá aj inteligentné prepojenie s vozidlom.

Dizajn Seagullu je výsledkom práce bývalého dizajnéra Lamborghini, Wolfganga Eggera, čo mu v Číne vyslúžilo prezývku „Mini Lamborghini“. A hoci rozmery vozidla sú kompaktné – dĺžka 3 780 mm, šírka 1 715 mm, výška 1 540 mm a rázvor 2 500 mm – práve to z neho robí ideálne mestské vozidlo, menšie než napríklad Volkswagen ID.3.

Zaujímavosťou je, že začiatkom tohto roka BYD vybavil 21 svojich najpredávanejších modelov vrátane Seagullu novým inteligentným jazdným systémom „Gods Eye“, a to bez akéhokoľvek príplatku. Seagull už pritom stihol debutovať v krajinách ako Brazília, Mexiko, Kolumbia, Čile či Filipíny pod menom Dolphin Mini.

Predtým ako sa Dolphin Surf dostane do Európy, BYD plánuje uviesť ešte jeden model – očakávaný stredne veľký SUV Sealion 7. A prognózy vyzerajú sľubne – podľa S&P Global Mobility sa očakáva, že predaj BYD v Európe sa v roku 2025 viac než zdvojnásobí na 186 000 vozidiel, pričom do roku 2029 by mohol dosiahnuť takmer 400 000. Dôležité je aj to, že stratégia cenotvorby modelu Seagull zabezpečuje jeho konkurencieschopnosť na európskom trhu, aj napriek clám.

Či sa BYD podarí zopakovať čínsky úspech aj v Európe, ostáva otázkou – no rozhodne má k tomu dobre našliapnuté.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP