Dlhé reklamy počas sledovania zaujímavého filmu v televízií vedia prekaziť zážitok zo sledovania. Niekedy dokonca divák môže mať až pocit, že reklamy sú prerušované filmom. Zlepšiť filmový zážitok a skrátiť reklamy by mohla spoločnosť Sony, ktorá vlastní netradičný patent, vďaka ktorému by sa zmenil prístup k reklamám. Neželanú reklamu by diváci mohli preskočiť tak, že by zakričali názov inzerovanej značky alebo vykonali nejakú fyzickú aktivitu.

Interaktívna hra

Patent tento systém opisuje ako interaktívnu hru. Interaktívny systém je vybavený s mikrofónom a technológiou rozpoznávania hlasu. V prvej fáze divák sleduje svoj obľúbený film či seriál, pričom následne sa mu zobrazí indikátor, ktorý ho upozorní na blížiacu sa reklamnú prestávku. Interaktívna reklama by obsahovala pokyny pre diváka, vďaka ktorým môže reklamu ukončiť alebo zrýchliť (napríklad: „povedz McDonald’s pre ukončenie reklamy“).

Patent Sony
Google Patens/US8246454B2

Vyslovením názvu značky by zariadenie rozpoznalo hlas diváka, ako aj vyslovené slovo a systém by reklamu následne preskočil. Patent sa však neobmedzuje len na zakričanie názvu značky.

V hlavnej úlohe uhorka

Jedným z príkladov, ktoré na ilustrácií znázorňujú netradičný patent, môže divák aj zrýchliť prebiehajúcu reklamu tak, že vykoná nejakú fyzickú aktivitu. V prípade McDonald’s by to mohlo byť „hodenie nakladanej uhorky“ do hamburgera. Podľa opisu patentu hodenie uhorky by malo prebiehať pomocou pohybu diaľkového ovládača, ktorý je vybavený senzormi na detekciu pohybu.

Systém prináša aj motivačné bonusy pre diváka, ktorý by bol odmenený nielen preskočením reklamy, ale získal by aj kupóny, body alebo zľavy od inzerovanej značky. Odmeny by mohli byť doručené buď prostredníctvom e-mailu, SMS správy alebo cez webovú stránku.

Patent od Sony na interaktívnu reklamu
Google Patens/US8246454B2

Ako informuje TechRadar, spoločnosť Sony o patent s názvom „Systém na premenu televíznych reklamné interaktívne sieťové hry“ požiadala ešte v roku 2009 a schválený bol až v roku 2021.

Zatiaľ spoločnosť Sony o vývoji tejto technológie neinformovala a je otázne, či sa niekedy podobného systému dočkáme. Určite by však bola zaujímavým prvkom pri sledovaní televízie a navyše, odmeňovací program za sledovanie by mnohí ocenili.

Čítajte viac z kategórie: Novinky

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP