Netflix nedáva konkurencii šancu a naďalej rastie dynamickým tempom. Najväčšia streamovacia služba sveta si za posledný kvartál pripísala rekordné čísla a ako prvá z globálnych videoték pokorila hranicu 300-miliónov predplatiteľov. Dominantnú pozíciu Netflix okamžite využil na oznámenie zvyšovania cien.

Výsledky prekvapili

Netflix si za posledný kvartál pripísal takmer 19 miliónov nových predplatiteľov. Ide o najväčší kvartálny prírastok v histórii spoločnosti. Podobným tempom služba nerástla ani počas globálneho lockdownu – aj vtedy si za kvartál pripísala maximálne 15 miliónov nových zákazníkov.

Streamovacia služba ako prvá SVOD platforma v globálnom počte predplatiteľov prekročila 300 miliónovú hranicu a naďalej ničí svojich konkurentov, ktorí o podobných číslach môžu iba snívať. Pre porovnanie, Disney+ celosvetovo predpláca približne 154 miliónov predplatiteľov, služba Max mala na jeseň minulého roka 111 miliónov predplatiteľov.

Najväčším konkurentom Netflixu v počte predplatiteľov je služba Amazon Prime Video, ktorá má približne 200 miliónov abonentov. Tu je však situácia zložitejšia, keďže Prime Video je súčasťou predplatného Amazon Prime, v rámci ktorého Amazon ponúka výhody svojim zákazníkom.

Na raste sa podpísal šport aj nepopulárne praktiky

Dynamický rast Netflixu prekvapil aj analytikov. Streamovacej službe sa totiž veľmi dobre darí aj finančne. Čistý kvartálny zisk sa v porovnaní s predošlým rokom zdvojnásobil, rastie aj prevádzková marža spoločnosti. Netflix navyše rast očakáva aj v prvom štvrťroku 2025, na čo finančné trhy okamžite zareagovali prudkým, až 13 % zvýšením hodnoty akcií.

Netflix za rast vďačí niekoľkým faktorom. Streamovacia služba mala mimoriadne silný záver roka, kedy predstavila veľké hity v podobne akčného film Carry-on či druhej série svojej seriálovej vlajkovej lode Squid Game.

Veľkú popularitu na Netflixe zaznamenali aj športové prenosy. Boxerský zápas Tyson vs. Paul si celosvetovo zaplo až 108 miliónov divákov, službe vychádzajú aj investície do priamych prenosov v USA, kde ponúka napríklad vybrané zápasy amerického futbalu NFL či wrestlingu WWE.

FonTech

Divácka angažovanosť sa ďalej zvyšuje vďaka lacnejšiemu predplatnému s reklamou, ktoré Netflix ponúka na vybraných trhov. Platforma upresňuje, že až 40 % z nových predplatiteľov si zvolilo práve lacnejšiu tarifu s reklamou. Služba však naďalej vo veľkom profituje aj zo zákazu zdieľania účtov, s ktorým prišla aj na Slovensko v lete minulého roka.

Bude zdražovať

Silný rast Netflixu ešte viac upevňuje jeho dominantnú pozíciu vo svete. Pre divákov však nejde o najlepšiu správu, keďže služba si bez tlaku konkurencie môže robiť, čo sa jej zachce. Dokazuje to aj správa o ďalšom zvyšovaní cien vo vybraných krajinách.

Netflix hneď pri zverejnení hospodárskych výsledkov oznámil zvyšovanie vybraných balíčkov predplatného na trhoch USA, Kanady, Portugalska a Argentíny. V USA Netflix zdvíha ceny už tretíkrát za posledné štyri roky. Na Slovensku sa zdražovanie vo veľkom prejavilo počas minulého roka, kedy ceny u nás dvíhali všetky veľké platformy, vrátane Netflixu. Iba pred pár dňami sa k nim pridala aj lokálna platforma Voyo.

Ak ťa zaujíma, či bude zdražovanie na Slovensku pokračovať aj v tomto roku a aké veľké veci si Netflix pre predplatiteľov prichystal, nevynechaj náš rozhovor s expertom na streamovacie služby, ktorý odhaľuje, čo všetko sa ku Slovákom chystá.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP