Gladiátor 2 sa v kinách na Slovensku síce vysiela už druhý víkend, na najväčšom filmovom trhu však novinka Ridleyho Scotta štartovala iba v uplynulých dňoch. Historický veľkofilm si v USA a Kanade pripísal solídne čísla, na prvenstvo to ani zďaleka nestačilo. V tržbách ho totiž zničila nečakaná novinka.

Bude musieť zabrať

Gladiátor 2 si v kinách v USA za otvárací víkend pripísal 55,5 milióna dolárov, čím potvrdzuje slušnú formu zo skoršieho debutu v Európe a v ďalších krajinách. Celkovo už snímka Ridleyho Scotta zarobila 210 miliónov dolárov, štúdio Paramount ale čaká ešte dlhá cesta k ziskom.

Problémom sú v tomto prípade predovšetkým vysoké náklady. Natočenie Gladiátora stálo približne 250 miliónov dolárov (v zákulisí sa častokrát skloňuje aj suma 300 miliónov), ďalších 100 miliónov Paramount investoval do marketingu a distribúcie. Analytici tak odhadujú, že film potrebuje zarobiť približne 700 miliónov, aby neskončil v strate. Zisky z kín totiž nejdú iba do vrecka filmovej spoločnosti, ale delia sa aj medzi distribútorov.

V prospech Gladiátora hrá skutočnosť, že sa blížia vianočné sviatky, ktoré sú všeobecne spájané s častejšou návštevou kina a dominovať v nich bude predovšetkým ponuka rodinných filmov. Jedinou veľkou konkurenciou pre Gladiátora v súboji o dospelého diváka v decembri bude Pán prsteňov: Vojna Rohirov, v tomto prípade však niektorých môže odradiť netradičné anime spracovanie.

TMDB

Záchrannú sieť následne filmu hodia aj streamovacie služby. Film bude na začiatku budúceho roka pridaný na prémiové videoslužby, kde si ho diváci budú môcť zakúpiť alebo zapožičať, následne poputuje na tradičné streamovacie platformy. V tomto prípade novinka pravdepodobne bude dostupná na SkyShowtime.

Rozdrvil ho muzikál

Aj napriek solídnemu štartu sa Gladiátor 2 v amerických kinách musel uspokojiť s druhým miestom návštevnosti. Historický epos totiž ukážkovo prevalcovalo muzikálové prekvapenie Čarodejka, ktoré v USA zarobilo 2-krát viac ako Scottov veľkofilm.

S tržbami 110 miliónov zo Severnej Ameriky (celosvetovo 164 miliónov) ide o najúspešnejší muzikálový debut posledných rokov a 5. najlepší štart muzikálu v kinách v histórii. Čarodejka v USA ťaží nielen zo známeho formátu z Brodwayu, ale tiež silného marketingu a atraktívneho hereckého obsadenia. Ústredné role vo filme stvárňujú Ariana Grande, Cynthia Erivo alebo Jeff Goldblum.

Veľké filmové prekvapenie sa na Slovensko iba chystá, premiéra Čarodejky je u nás naplánovaná na 5. decembra.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú