Jeden z najväčších európskych konkurentov Číny vo výrobe batérií pre elektromobily oznámil bankrot. Švédsky výrobca Northvolt podporovaný Volkswagenom a ďalšími významnými investormi, požiadal o bankrotovú ochranu v Spojených štátoch. Spoločnosť získala núdzovú pôžičku, ktorá by mala pomôcť situáciu stabilizovať. Informoval o tom portál InsideEVs.

Kritická situácia

Európsky líder v súdnom podaní na americkom súde v Južnom Texase uviedol, že „likviditná situácia je kritická“. Northvolt má aktuálne k dispozícii približne 30 miliónov dolárov, čo stačí na pokrytie nákladov len na jeden týždeň. Dlhy spoločnosti sa vyšplhali až na 5,8 miliardy dolárov. Spoločnosť bude aj naďalej v prevádzke v obmedzenom rozsahu, vďaka ochrane pred bankrotom podľa kapitoly 11.

Hlavná továreň Northvolt Ett vo švédskom Skellefteå a výskumné centrum Northvolt Labs vo Västerås zostanú v prevádzke aj počas reštrukturalizačného procesu. Podobne sa očakáva, že dcérske spoločnosti v Nemecku a Kanade budú fungovať bez zmeny, keďže sú financované samostatne a nespadajú pod ochranu kapitoly 11.

Facebook.com/Northvolt

Na zabezpečenie pokračovania prevádzky spoločnosť získala núdzovú pôžičku vo výške 100 miliónov dolárov od spoločnosti Scania, ktorá je zároveň jej najväčším zákazníkom a akcionárom. Táto pôžička je súčasťou širšieho balíka financovania v hodnote 245 miliónov dolárov, ktorý má pomôcť stabilizovať situáciu počas reštrukturalizácie, ktorá má byť dokončená v prvom štvrťroku 2025.

Tom Johnstone, dočasný predseda predstavenstva uviedol, že: „tento rozhodujúci krok umožní spoločnosti Northvolt pokračovať vo svojej misii vytvoriť domácu európsku priemyselnú základňu na výrobu batérií.“

„Napriek krátkodobým výzvam nám tento krok na posilnenie našej kapitálovej štruktúry umožní využiť pokračujúci dopyt na trhu po elektrifikácii vozidiel. Rovnako nás teší silná podpora, ktorú sme dostali od našich existujúcich veriteľov a zákazníkov,“ dodal Johnstone.

Boj o prežitie

Švédsky výrobca lítium-iónových batérií predstavoval odpoveď na čínskych gigantov, ktorý mal pomôcť Európe získať nezávislosť od čínskeho monopolu na batérie pre elektromobily. Volkswagen Group investoval do spoločnosti približne 1 miliardu dolárov. BMW Group pôvodne plánovala investovať 2 miliardy dolárov. Od zmluvy však spoločnosť odstúpila kvôli údajne oneskoreným dodávkam batérií.

Northvolt má dve plne funkčné továrne jednu vo Švédsku a druhú v Poľsku. Hlavná švédska továreň je schopná vyrobiť batérie pre približne 300 000 elektromobilov ročne, hoci pôvodné plány rátali s kapacitou až pre 1 milión vozidiel. Prvé dodávky zákazníkom boli realizované v roku 2022 a spoločnosť má v pláne výstavbu ďalších závodov.

Elektrický nástupca Passatu je tu! Takto vyzerá sedan VW ID.7

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú