Nemecký ADAC otestoval desiatky automobilov v každej triede. Nešlo o crash testy, ale klasické bodové hodnotenie, kde sa brala do úvahy obstarávacia cena a pomer výkon/cena. Ako uvádza ADAC, prvýkrát v testoch auto získalo hodnotenie „veľmi dobré“ a nedostalo ho drahé Porsche, Mercedes ani BMW.

ADAC použili nasledovné hodnotenie:

0,6 – 1,5 = veľmi dobré

1,6 – 2,5 = dobré

2,6 – 3,5 = uspokojivé

3,6 – 4,5 = dostatočné

4,6 – 5,5 = slabé

Najlepšie hodnotené autá

Historicky prvé „veľmi dobré“ hodnotenie získala veľký elektrický sedan z Wolfsburgu, Volkswagen ID.7 Pro. Päť áut vrátane Porsche Taycan Performance Plus a BMW i5 eDrive40 získalo hodnotenie 1,6. Pre spotrebiteľov je rozhodujúci často pomer ceny a výkonu, kde excelujú modely ako Tesla Model Y či VW ID.4. Po zrušení štátnych dotácií výrobcovia lákajú zákazníkov najmä cenovými zľavami a výhodnými leasingami. Odborníci však očakávajú, že okrem Tesly budú v budúcnosti výrazne presadia najmä čínske automobilky. V teste ADAC autá od čínskych automobiliek dosahujú viac než slušné hodnotenia.

Mestské mikroautá a malé autá

Víťazom kategórie malých elektromobilov sa stal FIAT 500e (42 kWh) s výbavou La Prima, ktorý za pomer cena/výkon získal známku 2,3, pričom celkové hodnotenie dosiahlo 2,4. Medzi jeho prednosti podľa ADAC patrí zábava z jazdy a dobrá hodnota za peniaze. Ako slabé stránky uviedli kratší dojazd 245 km a menší objem batožinového priestoru (170 litrov, po sklopení 470 litrov).

fiat.sk

V tejto kategórii na opačnom konci tabuľky sa umiestnil Renault Twingo E-TECH Electric Packet, ktorý získal celkové hodnotenie 4,1. Za obstarávaciu cenu získal hodnotenie 1,7, pričom pomer cena/výkon bol ohodnotený známkou 2,9. Medzi jeho prednosti patrí vhodnosť do mestskej premávky a pre starších vodičov. Medzi nevýhody však patrí krátky dojazd, ktorý je len 150 kilometrov a absencia rýchlonabíjania či pripojenia na CCS.

Ako najlepší mestský automobil bol zvolený Hyundai Kona Electric (65,4 kWh) s hodnotením 2,0. V teste ako silnú stránku uviedli zábavnú jazdu, priestranný interiér a dobrý pomer ceny a výkonu s dojazdom 410 km. Jeho podvozok je tiež vyvážený. Na druhej strane má niekoľko slabín, ako je nízka ťažná kapacita, absencia ochrany proti privretiu na zadnom okne a použitie jednoduchších materiálov v interiéri.

Najhoršie sa v tejto kategórii umiestnila Dacia Spring Electric 65. V celkovom hodnotení získala známku 4,1. Medzi jej hlavné výhody patrí nízka cena údržby, avšak výrazne zaostáva v jazdnej dynamike, bezpečnosti a komforte. Má slabú výbavu, priemerné materiály, obmedzený priestor, čo neocenia rodiny s deťmi, keďže je len čiastočne vhodný pre detské sedačky. Taktiež dojazd je len 185 kilometrov a má dlhý nabíjací čas.

Nižšia stredná trieda

V teste ADAC v tejto kategórii najlepšie obstálo Volvo XC40 Pure Electric s hodnotením 1,7. Jeho prednosti zahŕňajú vysokú úroveň bezpečnosti, vynikajúce jazdné vlastnosti, dojazd až 500 km, kvalitnú výbavu. Má schopnosť ťahať príves s hmotnosťou 1,5 tony, pričom má krátke nabíjacie časy. Medzi slabiny však patrí vysoká obstarávacia cena, ktorá získala hodnotenie 3,4, a málo citlivé riadenie, ktoré môže pôsobiť podľa testerov až „bezcitne“.

Najhoršie v tejto kategórii skončila Honda e:Ny1, ktorá dosiahla hodnotenie 2,4. Medzi silné stránky patrí dobrý výkon, trojfázové nabíjanie striedavým prúdom, rozsiahle vybavenie. Slabé stránky: mierny výkon nabíjania pri jednosmernom nabíjaní, žiadne plánovanie trasy nabíjania, žiadna prevádzka prívesu, pretáčanie predných kolies pri prudkej akcelerácii, žiadne tepelné čerpadlo.

skoda-auto.sk
Stredná trieda

Táto trieda pre mnohých priniesla prekvapenie, kedy v tejto kategórii nekraľuje Tesla, ktorá sa s modelmi 3 a Y sa umiestnila v strede tabuľky s hodnotením 2,0 pre oba modely.

Najlepším elektromobilom v strednej triede sa stala Škoda Enyaq 85x L&K s celkovým hodnotením 1,6. V teste ocenili priestor, pohodlie, bezpečnosť, výkon, dojazd, rýchle nabíjanie. Slabé stránky: vysoká obstarávacia cena, nízke zaťaženie prívesu, mierne užitočné zaťaženie.

Najhoršie v tejto kategórii sa umiestnil čínsky Aiways U5 s celkovou známkou 2,5. ADAC ako silné stránky uviedol: veľmi dobrá hodnota za peniaze, dobrá bezpečnosť, veľa priestoru, dobrá vhodnosť pre detskú sedačku. Jeho slabé stránky: nízke užitočné zaťaženie, žiadne zaťaženie prívesu, slabá ochrana chodcov, spotreba 24,7 kWh/100 km.

vw.sk
Vyššia stredná a vyššia trieda

Prvýkrát v histórii testu sa udelilo hodnotenie „veľmi dobré“ a je ním Volkswagen ID. 7 Pro s hodnotením 1,5. Medzi silné stránky patrí kvalita materiálov a spracovania, priestor, komfort odpruženia, bezpečnosť, výkon, spotreba/dojazd. Slabé stránky modelu sú vysoká obstarávacia cena, užitočné zaťaženie a zaťaženie prívesu.

Na poslednom mieste sa umiestnil  Citroën e-Spacetourer s celkovým hodnotením 2,7. Silné stránky: veľmi dobrý priestor, využiteľnosť, veľmi vhodné pre rodinu s deťmi. Slabé stránky: vysoké obstarávacie náklady, priemerný výkon, spracovanie materiálov, hlučnosť interiéru, dojazd len 255 kilometrov, spotreba 29,7 kWh/100 km.

Vo vyššej triede na prvom mieste s hodnotením 1,6 skončilo Porsche Taycan vo verzii Performance Plus. Avšak za vysokú cenu získalo známku 5,5. Silné stránky: radosť z jazdy, bezpečnosť, jazdný komfort, časy nabíjania, užitočné zaťaženie. Slabé stránky: prehnane vysoká cena, prevádzkové nedostatky, stiesnenosť vzadu, spotreba 23,6 kWh/100 km.

Najhoršie v tejto kategórii skončilo Audi e-tron GT quattro s celkovým hodnotením 2,0, ktoré tiež za vysokú cenu získalo známku 5,5. Silné stránky: zábava z jazdy, komfort jazdy, bezpečnosť, rýchle nabíjanie, spracovanie materiálov, krátke časy nabíjania. Slabé stránky: prehnane vysoké obstarávacie náklady, ťažký nástup/výstup, tesnosť vzadu, spotreba 26,3 kWh/100 km.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú