Žerie menej než „svätý grál“ vodičov. Testovali sme nový hybrid Renaultu a neverili vlastným očiam
S novými modelmi značky Renault sa v posledných mesiacoch doslova roztrhlo vrece. Francúzska automobilka nastolila lepší, dynamický a mimoriadne atraktívny dizajnový podpis, s ktorým na trh prináša aj úplne nové modely prakticky do každého populárneho segmentu.
Úplne nový model dorazil aj do segmentu kompaktných SUV, respektíve crossoverov. Renault Symbioz, ako už z jeho názvu vyplýva, má byť akýmsi spojením či symbiózou mestského života s tým dobrodružným. Univerzálnosť mu veru nechýba a obrovský vnútorný priestor zaručuje, že tieto vlastnosti auto spĺňa.
Ja som mal možnosť novinku exkluzívne testovať medzi prvými novinármi na svete a tak ti prinášam poznatky a postrehy, ktoré ti snáď pomôžu utvoriť si názor, či je Renault Symbioz dokonalým autom práve pre teba.
Len jedna motorizácia, avšak s neuveriteľnou spotrebou
Renault Symbioz prichádza na trh zatiaľ iba s jednou jedinou motorizáciou, ktorou je E-Tech full hybrid 145. Číslo na konci predstavuje počet konských síl. Na 4 valce a 1.6-litrový objem benzínového motora to nie je žiadne ohromujúca hodnota, no Symbioz nie je pretekárske auto. Skôr ide o špičkového ekonóma, ktorý vie výborne narábať so spotrebou.
Hybridná technológia E-Tech od Renaultu ma už niekoľkokrát veľmi milo prekvapila a inak to nie je ani v prípade 145-ky, ktorá pradie pod kapotou Symbiozu. Aj tu máme multimódovú prevodovku 4+2, kde štyri prevodové stupne slúžia pre spaľovací motor a dva pre elektromotor.
Elektromotor v tomto prípade slúži nielen na rozbiehanie či plachtenie, ale v meste dokáže pár kilometrov poháňať auto bez potreby zapojenie spaľovacieho agregátu. Malá, 1,26 kWh batéria, sa následne dobíja rekuperovaním, ale aj prostredníctvom spaľovacieho motora. Výsledkom je mestská a okresková spotreba na úrovni 4,5 l/100 km. Čítaš správne, toto auto žerie v meste menej než „svätý grál” motoristov na diaľnici v podobe 1,9 TDi.
Počas diskusie padla aj otázka na tému motorizácie, a teda že minimálne spočiatku je dostupná iba jedna. Zaujímalo nás, či táto jedna motorizácia dokáže naplniť potreby väčšiny zákazníkov. Podľa inžinierov áno, 145-koňový hybridný motor je dostatočne výkonný a zároveň úsporný a tak by mal vyhovovať drvivej väčšine zákazníkov.
Najpriestrannejší crossover v triede?
Okrem nového, sviežeho a dynamického dizajnu, vyniká Renault Symbioz najmä svojim miestom vo vnútri. S objemom batožinového priestoru sa dokážeš doslova hrať. Zadná lavica je posuvná v rozsahu až 16 cm. Ak ju posunieš úplne dopredu, získaš 624 litrov v kufri. Ak potrebuješ vzadu čo najviac miesta pre cestujúcich, lavicu posunieš dozadu a stále máš úctyhodných 492 litrov v kufri.
Pozri si obrovskú fotogalériu Renaultu Symbioz
Opticky vnútorný priestor zväčšuje aj obrovská panoramatická strecha, cez ktorú sa dnu dostáva svetlo aj v prípade, že je „zatiahnutá“. Strecha Solarbay podobne, ako to už poznáme z iných modelov Renault, disponuje fóliou na princípe tekutých kryštálov, ktoré za pomoci elektrického impulzu dokážu meniť svoju priehľadnosť.
Strecha tak môže byť úplne priehľadná a číra, alebo sa dokáže „zatmaviť“ do mliečnej podoby. Zatmaviť sa dá predná časť, zadná časť, alebo kompletne celé sklo. Inžinieri prezradili, že prípadného prehrievania interiéru počas leta sa vôbec netreba báť.
Strecha Solarbay totižto dokáže pohltiť takmer všetko teplo a do interiéru následne preniká už iba svetlo. Otázne je, či takáto vychytávka stojí za ďalších 1 500 € k cene vozidla, pretože v základe je klasická kovová strecha.
Technológie na úrovni vlajkových lodí
Dnes už býva štandardom, že špičkové technológie sa nedostávajú len do vlajkových modelov, ale aj do nižších tried jednotlivých automobiliek. Renault Symbioz nie je výnimkou a pri jeho šoférovaní ti bude asistovať až 29 asistenčných systémov.
Okrem dnes už štandardných funkcií ako adaptívny, respektíve prediktívny tempomat, ktorý dokáže upravovať rýchlosť aj na základe mapových podkladov, údajov z kamier a tiež dokáže preberať rýchlosť na základe čítania značiek. Mňa osobne zaujala funkcia prediktívnej hybridnej jazdy.
Auto totiž neustále analyzuje jazdné podmienky, teda to, či sa ide v meste, na diaľnici, či sa bude čoskoro brzdiť alebo rozbiehať a na základe toho systém rozhoduje, či na pohon zapojí elektromotor, spaľovák, alebo obe jednotky. Aj výsledkom tohto sofistikovaného systému je tak famózna spotreba, akú nový Symbioz pri našom teste dosiahol.
Po technologickej stránke mám azda iba jedinú výhradu, ktorú musím smerovať ku kvalite kamier. Tá je, nedá sa mi povedať inak, ako otrasná. Rozlíšenie zadnej kamery je tak mizerné, že niekedy som nevedel rozoznať, či stojí za autom nejaký človek, alebo to je len vrece s odpadkami.
Symbioz sa síce chváli 360-stupňovým kamerovým systémom, no ja by som bol radšej len za jednu, avšak o to kvalitnejšiu zadnú parkovaciu kameru. Okrem nej by som si vystačil aj s parkovacími senzormi, ktoré sa nachádzajú okolo celého auta.
Žiaľ, spomínané kamery a ich kvalita pokazili inak výborný dojem z celého auta.
Najlepší infotainment na trhu s množstvom aplikácií
Budem sa opakovať už asi piaty krát, nakoľko Symbioz bol zrejme piatym autom s operačným systémom openR link, ktorý je postavený na systéme Android Automotive. Krásna grafika, neuveriteľná plynulosť, ale hlavne vstavané Google služby priamo v aute, to je niečo, na čo si človek veľmi rýchlo zvykne a už sa toho nebude chcieť vzdať.
Obchod s aplikáciami disponuje ďalšími vyše 50 appkami, či už ide o streamovacie služby na hudbu, rôzne navigačné aplikácie či dokonca webový prehliadač, ktorý praktický odomyká neobmedzené možnosti a skrz neho si vieš priamo na displeji auta pustiť Youtube či Netflix. Samozrejme, prehliadač nie je dostupný počas jazdy, takže sledovanie filmov, seriálov a videí si môžeš užiť iba keď s autom stojíš niekde v zápche či na benzínke.
Ja ako fanúšik kvalitného audia, musím oceniť aj prémiovú audiosústavu od Harman Kardon, ktorá pozostáva z deviatich reproduktorov. Vďaka piatim prednastaveným a odborníkom vyladeným audio režimom si dokáže špičkový zvuk užiť aj ten, kto nevie úplne dobre narábať s ekvalizérom.
Tri stupne výbavy a cena hlboko pod 30 000 €
Renault Symbioz sa nesie v jednoduchosti, a to nie len výberom motorov, keďže je dostupný iba jeden, ale aj stupňami výbavy a možnosťami konfigurácie. Automobilka prakticky auto “zabalila” do troch balíkov, pričom ten základný Techno ti ponúkne Symbioz s ohľadom na čo najlepšiu cenu a najlepšie vybavený Iconic bude disponovať prakticky všetkými vychytávkami.
Medzi nimi sa ešte nachádza verzia Esprit Alpine, ktorá je ladená pre fanúšikov športového dizajnu a na aute nájdeš niekoľko vizuálnych zmien. Základná verzia pritom začína na sume 28 900 € a za najlepšie vybavený Symbioz dáš o rovné štyri tisícky viac. Aj v tej najvyššej výbave si však ešte vieš za pár vychytávok priplatiť, pričom najväčšou položkou je práve panoramatická strecha Solarbay.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Autá produkujú čosi horšie, než len spaliny. Tento problém majú aj elektromobily
Nemá 12 valcov, napriek tomu ponúka extrémny výkon. Rolls-Royce odhalil svoje najvýkonnejšie auto
Kedysi boli sci-fi. Toto je TOP 8 technológií, ktoré sú dnes realita
Brutálna akcia od Netflixu dostane pokračovanie. Chrisa Hemswortha doplní ďalšia herecká hviezda
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
100-ročný profesor výživy odhalil 5 faktorov, ktoré nás oberajú o dlhovekosť
20-ročný podnikateľ: Za 7 dní som vytvoril biznis, ktorý mi dnes zarába 1,35 milióna eur ročne
KVÍZ z histórie Slovenska zvládne len skutočný národniar: Vieš, koľkokrát bol Robert Fico premiérom?
Tisíce Slovákov prídu o vodičák, ak si nesplnia dôležitú povinnosť. Neplatičov nezachráni ani prechodný pobyt
Robert Fico sa vo Washingtone stretol s Elonom Muskom: Varoval ho pred Bruselom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Mali byť hitom, no nikto ich nechcel. TOP 8 technologických prepadákov slávnych značiek
- Európa je blízko k neobmedzenej energii. Západná mocnosť udržala jadrovú fúziu rekordných 22 minút
- Kedysi boli sci-fi. Toto je TOP 8 technológií, ktoré sú dnes realita
- Podobná vec sa nedávno stala na Slovensku. Netflix uviedol jeden z najočakávanejších seriálov roka
- Mŕtve galaxie sa začali prebúdzať k životu. Astronómovia nechápu, ako je to vôbec možné
-
- Mali byť hitom, no nikto ich nechcel. TOP 8 technologických prepadákov slávnych značiek
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Čas plynie inak, než sme si mysleli. Zvláštny objav kvantovej fyziky nechal vedcov bez slov
- Európa je blízko k neobmedzenej energii. Západná mocnosť udržala jadrovú fúziu rekordných 22 minút
- Majú zásoby 85 miliárd m³. Do Európy začne prúdiť nový zdroj plynu z prekvapivej krajiny
-
- Majú voňať, namiesto toho nám ničia pľúca. Vedci varujú pred tichým zabijakom ovzdušia v dome
- Majú zásoby 85 miliárd m³. Do Európy začne prúdiť nový zdroj plynu z prekvapivej krajiny
- Mali byť hitom, no nikto ich nechcel. TOP 8 technologických prepadákov slávnych značiek
- Podmanil si divákov v 75 štátoch vrátane Slovenska. Drsný film dostal pokračovanie na Netflixe (TRAILER)
- Ľudstvo objavuje „nový svet“. V hĺbke 2 000 metrov našli mimoriadne vzácny zdroj energie
Známa automobilka predáva svoj závod. Nový majiteľ má jasné plány
Zem potrebuje pomoc. Japonci zverejnili plán, ako chcú zachrániť svet
Audi sa pripravuje na drastické zmeny. Toto Slovákov moc nepoteší
Slováci ho milujú. Známy čínsky e-shop oznámil obrovský úspech
AKTUÁLNE: Hackeri ukradli 1,4 miliardy eur. Veľká kryptoburza má vážny problém
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
100-ročný profesor výživy odhalil 5 faktorov, ktoré nás oberajú o dlhovekosť
20-ročný podnikateľ: Za 7 dní som vytvoril biznis, ktorý mi dnes zarába 1,35 milióna eur ročne
KVÍZ z histórie Slovenska zvládne len skutočný národniar: Vieš, koľkokrát bol Robert Fico premiérom?
Tisíce Slovákov prídu o vodičák, ak si nesplnia dôležitú povinnosť. Neplatičov nezachráni ani prechodný pobyt
Robert Fico sa vo Washingtone stretol s Elonom Muskom: Varoval ho pred Bruselom
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené