Sedem miliárd minút, nárast predplatiteľov o 77 % a trhanie viacerých rekordov. Tak vyzerá vizitka streamovacej služby Max, ktorá posledné dva týždne predplatiteľom prinášala prenosy z Olympijských hier v Paríži.

Skupina Warner Bros. Discovery na svojej platforme odvysielala všetkých 762 športových zápasov, 329 medailových podujatí a priniesla viac než 3 800 hodín živého vysielania. Teraz sa mediálny gigant podelil o zaujímavé štatistiky, ktoré odhaľujú brutálny divácky záujem.

Olympiáda učarovala aj Slovákom

Spoločnosť Warner Bros. Discovery vysielala Olympijské hry v Paríži 2024 celkovo v 25 európskych krajinách na bezplatných i platených televíznych staniciach, streamovacích službách, internetových stránkach aj sociálnych sieťach. Na všetkých kanáloch Warneri zaznamenali rekordný divácky záujem.

Celkovo Warner Bros. Discovery v Európe zaregistrovali kumulatívny dosah presahujúci 215 miliónov divákov, čo je o 23 % viac ako pri Letných olympijských hrách v Tokiu v roku 2020. Diváci sledovaním športovej udalosti na kanáloch mediálneho giganta dovedna strávili viac než 7 miliárd minút (116,7 milióna hodín), pričom priemerný čas sledovania predstavoval 10 miliónov hodín za deň.

Olympijské hry
TASR/Martin Baumann

Mediálna spoločnosť uvádza, že diváci na Slovensku sledovaniu Olympijských hier v Paríži obetovali približne 600-tisíc hodín, pričom priemerný strávený čas na jedného diváka predstavoval 5,4 hodiny. Najsledovanejšími športami medzi Slovákmi boli atletika, tenis a basketbal.

Štatistiky ukazujú, že Slováci pri športovej udalosti strávili viac času ako napríklad diváci z Česka. Priemerný čas strávený jedným divákom v Česku predstavoval 4,6 hodiny, na Slovensku to bolo približne o 50 minút viac.

Rekordným dňom pre mediálnu skupinu bola nedeľa 4. augusta, kedy sa bežalo finále mužov na 100 metrov, prebehol tenisový zápas o zlatú medialu medzi Novakom Djokovičom a Carlosom Alcarazom, konal sa ženský cyklistický závod a tiež finále plaveckých súťaží. Diváci v tento deň fanúšikovia športu iba na platformách Max a Discovery+ sledovaním strávili viac než 600 miliónov minút.

Milióny nových predplatiteľov

Celkovo spoločnosť Warner Bros. Discovery zaznamenala štvornásobok unikátnych streamujúcich divákov na svojich platformách oproti hrám v Toku spred štyroch rokov. Zodpovedá tomu aj počet nových predplatiteľov, ktorý v porovnaní s Tokiom narástol o 77 %. Najviac nových predplatiteľov služba zaevidovala 26. júla, kedy zaznamenala historicky najväčší prílev nových predplatiteľov od spustenia Max, HBO Max či Discovery+ v Európe.

TASR

„Paríž 2024 prekonal všetky naše očakávania. Privítali sme milióny nových predplatiteľov na našich streamovacích službách a každý deň sme doručili kvalitný olympijský obsah miliónom divákov, ktorý dohromady sledovali niekoľko miliárd minút. Hlavným motorom úspechu bola bezpochyby streamovacia služba Max, ktorá do určite miery priniesla revolúciu v tom, ako sledujeme šport,“ zhrnul úspešnú športovú udalosť generálny riaditeľ a prezident globálneho streamingu a olympijských hier WBD, JB Perrette.

Prvé Olympijské hry, ktoré skupina Warner Bros. Discovery zastrešila, sú teda ohromným úspechom, na ktorý bude chcieť gigant nadviazať aj v budúcnosti. Spoločnosť vlastní práva aj na ďalšie podujatia Olympijských hier a prinesie prenosy zo Zimných olympijských hier v Miláne a Cortine 2026, ako i francúzskych Álp 2030. Mediálna skupina rovnako zastreší Letné olympijské hry v Los Angeles 2028 a Brisbane 2032.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú